هشدار هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی در بعضی استان ها

به گزارش راوه بلاگ، سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در پنج استان طی امروز و فردا (4 و 5 مردادماه) هشدار داد.

هشدار هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی در بعضی استان ها

به گزارش خبرنگاران سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی آورده است: از ساعات بعدازظهر و اوایل امشب (4 مردادماه) وقوع رگبار باران همراه با رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان، نیمه جنوبی و غرب فارس، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می گردد. برقراری این شرایط جوی روز یکشنبه (5 مردادماه) در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان، جنوب و غرب فارس دور از انتظار نیست.

در این شرایط آب و هوایی امکان سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، آبگرفتگی محدود، وقوع صاعقه و احتمال وقوع تگرگ وجود دارد بنابراین نسبت به اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه ها یا مسیل ها و به کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی توصیه می گردد.

به گزارش خبرنگاران، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1221

به "هشدار هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی در بعضی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی در بعضی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید