سفر به آمریکا: نکاتی جالب درباره سن آنتونیو که نمی دانستید

به گزارش راوه بلاگ، تولد سن آنتونیو نزدیک است و شهر آلامو قرار است به مناسبت 300 سالگی آن جشن تولد بزرگی برگزار کند. اطلاعات بی شمار دیگری وجود دارد که احتمالا درباره این شهر نمی دانستید. بیایید همان طور که تولد 300 سالگی را با کیک ها و نوشیدنی های خوشمزه مکزیکی در کنار رود واک (walk) جشن می گیریم به اطلاعاتی درباره سن آنتونیو بپردازیم که احتمالا از آن ها بی خبر هستید.

سفر به آمریکا: نکاتی جالب درباره سن آنتونیو که نمی دانستید

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای مسافرتی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

1. تنها میراث جهانی یونسکو در مکزیک در این شهر واقع شده است

حتما آلامو را می شناسید؛ میسیون (ساختمان هایی که توسط مبلغان دینی استفاده می شد) و قلعه ای که در دهه 1700 در مکان نبرد ننگین آلامو در 1836 بنا شد؛ اما سن آنتونیو به جز این ساختمان، 4 ساختمان تاریخی دیگر نیز دارد: میسیون سن خوان (Misiion San Juan)، میسیون سن خوزه (Mission San Jose)، میسیون اسپادا (Mission Espada) و میسیون کنسپسیون (Mission Concepcion). این مکان ها در سال 2015 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت و یکی از 23 میراث آمریکا و تنها میراث تگزاس شناخته شدند. هر چهار میسیون (بجز آلامو) پارک تاریخی ملی میسیون سن آنتونیو را تشکیل می دهند. می توانید هر کدام را که مایلید انتخاب کنید و ببینید؛ اما با قدم زدن در پیاده روهای تعبیه شده یا دوچرخه سواری در امتداد رودخانه واک می توانید به راحتی بقیه ساختمان ها را نیز ببینید. در این راستا (کنار رودخانه) مکان های مخصوص پیکنیک، پل ها و پاویون های (هر سازه ساده و کلاسیک مانند غرفه، عمارت های تابستانی، خیمه و غیره) مختلف بسیاری تعبیه شده است. دفتر مرکزی پارک در میسیون سن خوزه واقع شده است؛ اما چهار میسیون دیگر نیز در طول هفته به صورت رایگان برای عموم باز و آماده خدمت رسانی هستند.

2. سن آنتونیو تسخیرشده ترین شهر آمریکا است

با وجود اینکه این آمار تا حدی شخصی محسوب می شوند؛ اما سن آنتونیو به عنوان یکی از تسخیرشده ترین شهرهای آمریکا به شمار می آید. به یاد دارید که قرار شد تولد 300 سالگی اش را جشن بگیریم؟ این زمان برای گرد هم آمدن ارواح زمان کافی است. هتل های تسخیر شده مانند Menger و Crockett بخشی از تورهای وحشت و بخشی از آلامو هستند. از دیگر مکان های مخصوص ارواح بیمارستان منطقه، منطقه اطراف ریل قطار و تئاتر آلامو هستند. راهبران تورهای وحشت (یا تور ارواح) شما را به خوبی هدایت می نمایند؛ اما اگر بدانید که باید کجا بروید خود به راحتی می توانید از پس این تور بر بیایید. البته اگر قصد خطر کردن دارید.

3. فیلیپ کالینز درحال راه انداختن موزه دیگری در سن آنتونیو است

فیلیپ کالینز موسیقیدان انگلیسی به جای اینکه پول حاصل از موسیقی های راک خود را مانند ستاره های راک دیگر خرج کارهای مخصوص این کار کند، شیفته تاریخ آلامو شد و شروع به جمع آوری سوغاتی و هرآنچه که به دستش می رسید کرد. در نهایت مجموعه ای متشکل از 204 شی به ارزش بالای 15 میلیون دلار را جمع آوری و تمام آن را به آلامو اهدا کرد. متاسفانه این مجموعه هنوز عمومی نشده است. این طرح در حال آنالیز است؛ اما زمانی که به روی عموم گشوده شود، نمایشگاه بسیار تاثیرگزاری خواهد بود. این مجموعه شامل کیسه چرمی جای گلوله و تفنگ Davy Crockett، و چاقوی Bowie متعلق به Jesse Robinson است.

4. وندالیسم (تخریب اموال) جانی کش در موزه Witte

زمانی که جانی کش (خواننده و موسیقیدان معروف به مرد سیاه پوش) جوان (که هنوز معروف نشده بود) همسر اولش، ویویان را دیدار کرد جمله جانی عاشق ویویان است را روی نیمکت پارکی در River Park حکاکی کرد تا احساسش را نسبت به عروس آینده اهل سن آنتونیو جاودانه کند. این نیمکت به موزه Witte منتقل شد.

5. در باغ چای، تاریخی طویل نهفته است

باغ چای ژاپنی در سن آنتونیو که قدمت آن به دهه 1800 می رسد زمانی بخشی از یک معدن بود. کارگران آلمانی در آنجا کار می کردند بدین صورت که برای ساخت بیشتر ساختمان های کلاسیک شهر مانند هتل Menger سنگ استخراج می کردند. سپس در این قسمت یک کارخانه سیمان احداث شد که کوره های آن هنوز سرجای خود باقی مانده اند. سپس در سال 1918 این معدن جای خود را به باغ چای ژاپنی امروزی داد. برای ساختن پل ها و پیاده روهای باغ از کارگران زندان استفاده کردند.

اما چرا هنگام ورود به این باغ با علامت باغ چای چینی روبه رو می شویم؟ بعد از بمباران Pearl Harbor، مخالفان سرسخت ژاپنی ها در کار خود چنان پیشرفت کردند که نام باغ را به باغ چای چینی تغییر دادند (حتی کارگران ژاپنی باغ را نیز عوض کردند). نام باغ در دهه 1980 به نام اصلی خود تغییر یافت؛ اما علامت باغ چای چینی همچنان سرجای خود باقی ماند. این گذشته پر پیچ و تاب، باغ را جالب و جذاب تر نموده و به زیبایی آن افزوده است. این باغ زیبا شامل زمین ها و پل های سنگی است که آنچنان با دقت و ظرافت محافظت می شوند که حتی حشرات موذی هم از آسیب مصون هستند.

6. فیستای سن آنتونیو میزبان دومین رژه عظیم آمریکا است

فیستا در سن آنتونیو جشن عظیمی است که همه ساله به مدت 11 روز در سن آنتونیو برگزار می شود و مراسم های بی شمار دیگری از جمله رژه گل رز را دربر دارد. اما آیا می دانستید تمام برگزارنمایندگان این رژه همگی خانم هستد؟ تاریخ به وجود آمدن این رژه به سال 1891 بازمی شود، زمانی که به عنوان جنگ گل شروع شد. شرکت نماینده یا بازدیدنمایندگان با درشکه های تزئین شده با گل خود از راه می رسیدند و به جای اسلحه هایی که در جنگ آلامو و سن جاسینتو (San Jacinto) استفاده شد، دسته های گل را برای هم پرتاب می نمایند. هرچه جنگ گل ها محبوب تر شد، رژه نیز گسترده تر شد و کارناوال ها، توپ ها و بادکنک ها، و بسیاری جشن های دیگر به این فستیوال اضافه شد.

امروزه این فستیوال از مرزهای شهر گذشته و به شهرهای همسایه رسیده است. هر 11 روز این جشن بهترین زمان برای دیدن شهر است. با اطمینان می گویم که این جشن در سال 2018 بسیار عظیم تر و باشکوه تر از قبل برگزار خواهد شد، پس سعی کنید از 19 تا 29 آوریل خود را به آلامو برسانید.

7. آلامو تنها مورد شناخته شده توسط یونسکو نیست. غذای این منطقه به همین اندازه مشهور است

سن آنتونیو در سال 2017 توسط یونسکو به عنوان یکی از دو شهر خلاق در آشپزی در آمریکا شناخته شد. شاید این طور برداشت کنید که این به معنای تاکوهای بسیار خوشمزه است؛ اما این مربوط به صدها آشپزی متفاوت می شود که تاکو نیز بخشی از آن ها است. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که مکزیک هم در همین نزدیکی است و شما علاوه بر غذاهای آلامو با بی شمار غذاهای دیگر نیز روبه رو می شوید.

قرن ها پیش، زمانی که مهاجران اسپانیایی و اهالی Gulf Island به این منطقه رسیدند، ادویه ها و طعم های مخصوص غذاهای خود را با غذاهای مردم بومی ترکیب کردند. از آن به بعد هر گروه از مهاجران نشانه ای از خود در آشپزی محلی برجای گذاشت.

8. مارک تواین سن آنتونیو را یکی از چهار شهر بی همتای آمریکا می دانست

مارک تواین طنزپرداز عظیم آمریکایی زمانی نوشت: در آمریکا تنها 4 شهر بی نظیر وجود دارد: بوستون، نیواورلئان، سان فرانسیسکو و سن آنتونیو. امروزه با اضافه کردن شهرهای دیگری چون لاس وگاس و نیویورک، این لیست (پس از مارک تواین) طولانی تر شده است. با این وجود سن آنتونیو همچنان صندلی محبوبش را حفظ نموده است و شما به ندرت می توانید همتای چنین منطقه ای را پیدا کنید. همچنین درصورتی که فراموش نموده اید باید بگویم اینجا یکی از چهار مکانی است که در تهیه تاکو حرفی برای گفتن دارد.

9. برج آمریکاس دومین برج بلند تفریحی - دیدبانی در آمریکا است

احتمالا زمانی که صحبت از برج ها و آسمان خراش ها می شود، سیاتل را به خاطر می آورید؛ اما برنده واقعی این مسابقه استراتوسفر لاس وگاس (Las Vegas Stratospher) است. برج سوزن فضایی (Space Needle) سیاتل، رتبه چهارم را دارد. برج آمریکاس در سن آنتونیو با 229 متر ارتفاع دومین برج بلند آمریکا به شمار می رود. این برج تنها حدود 90 متر از برج ایفل کوتاه تر است. برج آمریکاس برای نمایشگاه جهانی سال 1968 ساخته شد و بهترین منظره را از سن آنتونیو در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد.

سکوی بازدید برج بی نظیر است؛ اما اگر می خواهید نهایت لذت را از تجربه خود ببرید سری به رستوران Chart House بزنید. همچنین یک سینمای 4 بعدی نیز وجود دارد که شما را به اسکی تگزاس می برد. اگر بخواهید می توانید برای رفتن به نوک برج 952 پله را بالا روید؛ اما بسیاری از مردم از آسانسور استفاده می نمایند.

10. نام سن آنتونیو برگرفته از نام قدیسی پرتغالی با نامی ایتالیایی است

سن آنتونیو نامش را از رودخانه سن آنتونیو که سال ها پیش از به وجود آمدن شهر در جریان بود گرفته است. کاوشگران اسپانیایی در روز جشن سنت انتونی به این منطقه آمدند و این نام را منطقی ترین نام برای رودخانه دانستند. آنتونیوی پادوای قدیس چه کسی است؟ بی شک کسی نیست جز فرناندو مارتین د بولو پرتغالی. اینکه چطور آنتونیوی پادوا از لیسبون در نهایت به آنتونیوی پاوای قدیس تبدیل شد، داستانی طولانی تر از داستان نام گذاری سن آنتونیو است؛ اما یک چیز معین است و آن این است که تنوع و تاریخ، دو مقوله جدایی ناپذیر و همیشگی در سن آنتونیو هستند.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1811

به "سفر به آمریکا: نکاتی جالب درباره سن آنتونیو که نمی دانستید" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: نکاتی جالب درباره سن آنتونیو که نمی دانستید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: نکاتی جالب درباره سن آنتونیو که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید