نخستین پرواز بلند هواپیمای بومی دوزیست چین انجام شد

به گزارش راوه بلاگ، ایرنا نوشت: هواپیمای آبی - خاکی بومی چین با نام کون لونگ- ای جی 600 اولین پرواز آزمایشی برد بلند خود را به مدت 46 دقیقه انجام داد.

نخستین پرواز بلند هواپیمای بومی دوزیست چین انجام شد

این هواپیما که پیش از این 170 پرواز مقدماتی کوتاه به مدت مجموع 300 ساعت را در خشکی و یا آبراه انجام داده بود نخستین پرواز بلندمدت را از فرودگاهی در استان شاندونگ شروع کرد و پس از فرود بر بستر رودخانه زرد در نزدیکی شهر چینگدائو دوباره به مبدا بازگشت.

در حال حاضر 2 فروند از این هواپیما در مرحله آزمایش های مختلف زمینی و پروازی قرار دارند.

هواپیمای AG600 به عنوان عظیم ترین هواپیمای دوزیست دنیا، به همراه هواپیمای ترابری عظیم Y-20 و هواپیمای مسافربری C919 سه پروژه بلند پروازانه چین در راه اثبات توانمندی صنعتی و قرار دریافت در زمره ابرقدرت های هوایی دنیا است.

انجام عملیات های اطفای حریق هوایی، تحقیقات دریایی، امداد و نجات و حمل و نقل افراد و تجهیزات از مهم ترین ماموریت های این پرنده چهار موتوره 37 متری و 53 تنی هستند.

همزمان با این تحول عرصه صنعت هوانوردی چین، شرکت هواپیمایی تجاری این کشور نیز که مسئول توسعه هواپیمای مسافربری عظیم چین است گفت هواپیمای مسافربری ARJ21 ساخت این کشور نیز در یک پرواز آزمایشی پیروز شد از مرتفع ترین فرودگاه غیر نظامی دنیا (فرودگاه دائو چن یا دین با ارتفاع 4411 متر) به شانگهای پرواز کند.

گزارش می افزاید: پس از پرواز آزمایشی دو هفته ای، توان پرواز و فرود این نوع هواپیما در مرتفع ترین فرودگاه ها کاملا تایید شده است.

310 310

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1270

به "نخستین پرواز بلند هواپیمای بومی دوزیست چین انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پرواز بلند هواپیمای بومی دوزیست چین انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید