مقاله: ماستیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش راوه بلاگ، همانطور که آگاهید قوی ترین و پرکاربردترین نوع ماستیک ها پلی یورتان می باشد. ماستیک های پلی یورتان به صورت تک جزئی بر پایه رزین پلی یورتان طراحی شده اند و به اسم نسل تازه الاستومرهای ترموست پرکننده درزهای انبساطی می باشند.

مقاله: ماستیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ماستیک سیلیکونی در واقع نوعی چسب سیلیکونی می باشد که از آن برای درزگیری و آب بندی استفاده می گردد. این چسب در برابر فشار و گرما و بعلاوه در برابر قارچ و کپک مقاوم است. از ویژگی های قابل ذکر این محصول این است که این چسب به متریال هایی مانند سرامیک، مس، pvc و …. به خوبی می چسبد. نقطه قوت این محصول این است که استفاده از آن بسیار راحت می باشد و پس از خشک شدن ترک نخواهد خورد. این چسب ها در رنگ های سیاه، سفید، قرمز و بی رنگ در بازار عرضه شده اند.

ماستیک اپوکسی بر اساس رزین اپوکسی و اضافه کردن مواد دیگر به آن ساخته می گردد. از این محصول برای گرفتن درزها، پر کردن حفره ها، پر کردن شکاف ها و صاف کردن سطح های ناهموار، درزهای انبساطی و … استفاده می گردد. برای استفاده از این نوع خاص از ماستیک حتما باید زیرسازی مخصوص آن صورت گیرد تا بازدهی بهتری به دست آید. گفتنی است که نوع اپوکسی این محصول نسبت به نوع پلی یورتان آن چسبندگی بیشتری به سطوح دارد.

منبع مقاله: ماستیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2643

به "مقاله: ماستیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: ماستیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید