مراقب باشید از گوشی هوشمندتان کرونا نگیرید

به گزارش راوه بلاگ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده مدتی پیش گفت در صورت لمس سطحی که ویروس کرونا روی آن واقع شده است، ممکن است در معرض ابتلا به کرونا باشید. به خصوص اگر دست خود را روی دهان، بینی یا چشمهای خود بمالید. بر این اساس این سازمان تمیز و ضد عفونی کردن روزانه سطوحی را که لمس می کنید توصیه کرده است.

مراقب باشید از گوشی هوشمندتان کرونا نگیرید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، ویروس سارس که در سال 2003 شناسایی شد، روی سطوح شیشه ای تا 96 ساعت (چهار روز) پایدار بود و مدت زمان پایداری آن تا 72 ساعت (سه روز) روی سطوح استیل و پلاستیک ادامه داشت.

اکنون یک مطالعه جدید توسط انستیتوی ملی بهداشت آمریکا نشان می دهد که کروناویروس جدید می تواند تا 72 ساعت (سه روز) روی سطحی مانند پلاستیک و فولاد ضد زنگ زندگی کند.با آن چه اکنون می دانیم بهتر است فرض کنیم ویروس کرونا ممکن است به مدت چهار روز روی شیشه باقی بماند و آلوده کننده باشد. این امر در مورد هر دستگاه دارای صفحه شیشه ای از آیفون ها و تلفن های اندرویدی تا آیپدو لپ تاپ های دارای صفحه لمسی قابل تعمیم است.

از نظر تئوری باید هر روز پس از لمس گوشی هوشمندتان آن را به مدت چهار روز در قرنطینه بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که آلوده نیست. اما ، در دنیای واقعی ، شما به احتمال زیاد تلفن خود را مرتب لمس می کنید و می توانید ویروس را از تلفن به سایر سطوح گسترش دهید. کرونا ویروس می تواند مدت زیادی روی سطوح شیشه ای باقی بماند ، بنابراین ضدعفونی دائمی گوشی هوشمند شما بسیار مهم است.

برای ایمن ماندن ، توصیه می کنیم تلفن هوشمند خود را بعد از هر بار استفاده در فضاهای عمومی ، ضد عفونی کنید. هنگام بازگشت به خانه ، دستان خود را به درستی بشویید و همزمان تلفن هوشمند خود را تمیز کنید. اگر دستان خود را بدون بهداشت تمیز کردن گوشی خود شستشو دهید و تلفن هوشمند خود را لمس کنید، شستن دست ها تقریبا هیچ اثری ندارد.

اگر می خواهید مدتی از خانه خارج شوید ، مرتب پس از لمس سطوح از دستمال مرطوب ضدعفونی کننده برای تمیز کردن تلفن خود استفاده کنید ، دقیقاً همانطور که مرتباً از ضد عفونی کننده دست استفاده می کنید یا دستان خود را شستشو می دهید. شما نباید اقدام به لمس صورت خود کنید.بهتر است هنگم مکالمه از هندزفری استفاده کنید و اگر مجبور باشید تلفن خود را در نزدیکی صورت خود نگه دارید تا تماس برقرار کنید باید بدانید صفحه تلفن حتما پاکیزه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: انتخاب
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 623

به "مراقب باشید از گوشی هوشمندتان کرونا نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب باشید از گوشی هوشمندتان کرونا نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید