قوانین عجیب برای ماجراجویی در قطب جنوب

به گزارش راوه بلاگ، ماجراجویی در قطب جنوب

اگر در پی یک مقصد منحصربفرد برای ماجراجویی و گردشگری هستید قطب جنوب یکی از بهترین گزینه هاست، جایی که یکی از سردترین آب و هواهای دنیا را دارد اما به خاطر حیات وحش مقاوم خود محلی عالی برای تماشای طبیعت و حیوانات خاص است. قطب جنوب یکی از بکر ترین نقاط دنیاست و معمولا به عنوان مرکز تحقیقاتی استفاده می شود با این حال ماجراجویی و سفر به قطب جنوب قوانین سخت گیرانه ای دارد که درباره آن حرف می زنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

قوانین عجیب برای ماجراجویی در قطب جنوب

قطب جنوب

بر روی گلسنگ ها راه نروید

معمولا با تصور قطب جنوب جایی پر از برف در ذهنمان تداعی می شود اما حتی در قطب جنوب هم گیاهان زیادی می رویند انواع مختلفی از علف ها، خزه ها و گلسنگ ها. همانطور که حتما می توانید حدس بزنید زمان زیادی طول می کشد تا این گیاهان رشد کنند چون 6 ماه از سال تاریکی محض است و دمای هوا حتی در تابستان هم تا منفی 20 درجه سلسیوس پایین می رود. پس هرگز بر روی گیاهان و به ویژه گلسنگ ها راه نروید چون از اکوسیستم حیاتی قطب جنوب هستند.

از اکوسیستم منطقه محافظت کنید

اکوسیستم قطب جنوب فوق العاده شکننده است با اینکه انسان ها سال هاست که از این اکوسیستم محافظت می کنند اما متاسفانه اشتباهات انسانی باعث شده تا تعدادی از گونه های غیر بومی وارد این اکوسیستم شوند که بیشتر آن ها گونه های گیاهی هستند اما در بین آن ها 72 گونه بی مهرگان، 8 پستاندار و 3 پرنده هم دیده می شود و امروز حتی در این منطقه انواع مختلفی از کرم ها هم به چشم می خورند. برای اینکه به طور اتفاقی حیوان دیگری به این لیست اضافه نشود قوانین بهداشتی سخت گیرانه ای ایجاد شده است به طوری که هر چیزی که به این منطقه می برید باید کاملا شسته و ضدعفونی شود.

پنگوئن ها بلدند راه خانه خود را پیدا کنند!

بیشتر قوانین ایجاد شده برای تماشای حیوانات ساده و قابل فهم اند:

  • در فاصله تعیینی از آن ها بایستید.
  • ساکت باشید.
  • به آن ها غذا ندهید.

قانون راه نرفتن بر روی گلسنگ ها در هنگام تماشای حیوانات هم باید رعایت شود چون بعضی از انواع پرندگان، تخم ها و بچه های خود را در لابلای علف ها پنهان می کنند پس هرگز دوروبر گلسنگ ها آفتابی نشوید چون در غیر این صورت با یک پرنده عصبانی روبرو می شوید! یک قانون عجیب هم درباره پنگوئن ها وجود دارد که البته خیلی کم اتفاق می افتد: گاهی پنگوئن ها به طور اتفاقی وارد قایق های کوچک گردشگران می شوند خوشبختانه این پرنده در پیدا کردن راه و برگشتن به دریا توانایی حیرت آوری دارد پس سرو صدا نکنید و به آن ها دست زنید. با اینکه پنگوئن ها به نظر آرام و دوست داشتنی می آیند اما اگر بخواهید به آن ها کمک کنید شاید روی دیگر خود را به شما نشان دهند!

به نهنگ ها کمک کنید!

بیشتر قوانین حیات وحش در این منطقه بر روی تنها گذاشتن حیوانات و تماس نداشتن با آن ها تاکید می کند اما با این حال این قانون در یک مورد باید نادیده گرفته شود: وقتی یک جانور دریایی مثل نهنگ در جایی گیر افتاده باشد! با اینکه کاری برای نجات این حیوان از دست شما برنمی آید اما باید نوع حیوان، مکان و عکس آن را برای اپراتورهای برگزارکننده تور بفرستید تا نوع این حیوان شناسایی شود و در آینده از وقوع این حوادث جلوگیری شود.

دلفین ها را تنها بگذارید

قوانین هم برای تماشای دلفین ها و نهنگ ها وجود دارد: هرگز برای اینکه دلفین ها را دنبال امواج قایق بکشانید قایق را به سمت گروهی از دلفین ها هدایت نکنید. درسته که شنای دلفین ها در کنار قایق منظره جالبی است اما این کار چالش های خاص خودش را هم دارد.

سوغاتی بردن ممنوع!

همه دوست دارند تا از سفرهای خود چیزی به عنوان سوغاتی به خانه ببرند حتی شده یک تکه سنگ از ساحل! با این حال برداشتن تکه سنگ، استخوان، تخم مرغ و حتی ذره ای خاک ممنوع است و این قانون شامل چیزهایی که از طریق انسان ها ساخته شده مثل ابزارهای تحقیقاتی هم می باشد. اگر چیزی را پیدا کردید که از نظر تحقیقات علمی جالب است مثل یک تکه فسیل مکان آن را شناسایی کنید و عکس بگیرید تا به مسئولان اطلاع دهید.

به مکان های تاریخی آسیبی نزنید

سایت های تاریخی زیادی در قطب جنوب هست: پایگاه های قدیمی و کلبه های متروک در میان برف که روزگاری دانشمندان و کاوشگران از آن ها استفاده می کردند اما اصلا نباید به آن ها نزدیک شوید و یا چیزی را از آن ها بردارید.

زباله ها را جمع آوری کنید

برای اینکه این ناحیه همچنان بگر بماند قوانین زیادی عدم آلودگی محیط زیست آن وجود دارد، قوانینی مثل آشغال نریختن. آلودگی نشدن آب هم یکی از بزرگ ترین دغدغه هاست و حتی راه رفتن بر روی آب و پرتاب سنگ به داخل آب هم می تواند خلاف قانون باشد. حتی اگر سیگار می کشید باید به مکان های تعیین شده بروید، ته مانده سیگار را جمع آوری کنید و هر وقت که قطب را ترک کردید آن ها را دور بیندازید. ریختن آشغال به داخل آب و دریا هم یکی از بزرگ ترین ممنوعیت هاست.

از گروه جدا نشوید

با اینکه زندگی در قطب به نظر سخت می رسد اما تعدادی از آدم ها با منابع محدود در حال زندگی در این محل هستند، مکانی که وسعتش دو برابر استرالیاست و پایین ترین رکورد دمایی را دارد. اگر از گروه جدا شوید با شرایط غیر قابل پیش بینی هوا نجات شما تقریبا غیرممکن است. باید حتما همراه گروه باشید و خوشبختانه بیشتر اپراتورهای تور، ایمنی شما را تضمین می کنند. مثلا یخچال های طبیعی واقعا خطرناک هستند چون گاهی برف، شکاف ها را پنهان می کند و منجر به سقوط می شود. قطب جایی زیبای اما پرخطر است پس از گروه دور نشوید تا خاطره انگیز ترین و امن ترین سفر زندگی تان را تجربه کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2803

به "قوانین عجیب برای ماجراجویی در قطب جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین عجیب برای ماجراجویی در قطب جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید