فرنوش صمدی، معماری که در ایتالیا فیلمساز شد

به گزارش راوه بلاگ، جشنواره فیلم فجر/ فرنوش صمدی که سال جاری با اولین ساخته اش در فجر39 حاضر بود، معماری را نیمه رها کرد و به ایتالیا رفت تا در نهایت فارغ التحصیل آموزشگاه هنرهای زیبا رم ایتالیا گردد و...

فرنوش صمدی، معماری که در ایتالیا فیلمساز شد

فرنوش صمدی متولد 1362 معماری را نیمه رها کرد و به ایتالیا رفت تا در نهایت فارغ التحصیل آموزشگاه هنرهای زیبا رم ایتالیا شد. فیلمنامه های کوتاه او شامل بیشتر از دو ساعت نامزد نخل طلای کن و جایزه عظیم ساندنس 2013 و بچه در بخش مسابقه فیلم های کوتاه ونیز 2014 است.

گام های اول و حضور جهانی

صمدی اولین تجربه کارگردانی و نویسندگی خود را با فیلم کوتاه سکوت پشت سرگذاشت که نامزد نخل طلای کن 2016 شد.

فیلم کوتاه نگاه دومین تجربه این کارگردان است که برای دریافت یوزپلنگ طلایی در جشنواره لوکارنو 2017 به رقابت پرداخت و به اسکار 2018 معرفی گردید.

صمدی از سال 2018 به عضویت دائمی آموزشگاه اسکار درآمد و به داوری در جشنواره های ملی و بین المللی متعددی پرداخته است.

متناسب با روحیه ام به سراغ موضوعات می روم

او در یکی از گفت وگوهایش درباره حضور در جشنواره های بین المللی می گوید تمام کوشش من برای فیلمسازی این نیست که حتما در جشنواره های مختلفی فیلمم دیده گردد. به دنبال این نیستم که حتما روی موضوعات داغ جامعه حرکت کنم. مایلم هر چیزی که متناسب با روحیات و شرایط اطراف من و جامعه من رخ دهد با نگاهی متفاوت مورد توجه قرار دهم.

خط فرضی اولین فیلم بلند سینمایی اوست که سال جاری در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی خط فرضی آمده است: سارا به همراه همسرش حامد و دختر خردسالشان به یک عروسی در شمال ایران دعوت شده اند، اما حامد به دلیل مسائل کاری نمی تواند به این سفر برود و این سرآغاز اتفاقی است که زندگی سارا را دگرگون می نماید. سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، امیررضا رنجبران، صدف عسگری، محمد حیدری ،بازیگر خردسال: آیلین جاهد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

تمام کوشش من برای فیلمسازی این نیست که حتما در جشنواره های مختلفی این فیلم دیده گردد. به دنبال این نیستم که حتما روی موضوعات داغ جامعه حرکت کنم. مایلم هر چیزی که متناسب با روحیات و شرایط اطراف من و جامعه من رخ دهد با نگاهی متفاوت مورد توجه قرار دهم. به زودی هم یک فیلم بلند در ایران خواهم ساخت. اما متاسفانه اینجا توجه نمی گردد و برای خودم هم سئوال است که چرا نمی بینند و اهمیت نمی دهند. موضوعاتی در سینما وجود دارد که هیچ ارتباطی با سینما ندارد.

سمیرا افتخاری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2138

به "فرنوش صمدی، معماری که در ایتالیا فیلمساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرنوش صمدی، معماری که در ایتالیا فیلمساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید