ضرورت ایجاد زیرساخت های میزبانی رویدادهای بین المللی صنایع دستی در میبد

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران/یزد شهردار میبد از حضور شهر جهانی زیلو در همایش بین المللی شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی خبر داد و آن را اولین گام مهم این شهر پس از جهانی شدن مطرح نمود.

ضرورت ایجاد زیرساخت های میزبانی رویدادهای بین المللی صنایع دستی در میبد

علیرضا نقوی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی شهرداران شهرهای دنیای صنایع دستی در کشور چین، این همایش را فرصتی ارزشمند برای عرضه هنرصنعت دنیای زیلو به دنیایان مطرح نمود و گفت: در این همایش با مستندهای تهیه شده به زبان انگلیسی، نحوه بافت زیلو، کاربردها و فرآیند دنیای شدن آن به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان این که کنندگان 20 کشور دنیا در این همایش حضور دارند، شرح داد: در همایش امسال که به میزبانی شهر اکسی چین در حال برگزاری است، پنج شهر از کشورمان شامل شهرهای مریوان، لاله جین، میبد، سیرجان و سراوان به کنندگی از روستای کلپورگان حضور دارند.

به گفته وی، همچنین در این همایش 9 هنرمند شاخص صنایع دستی کشورمان از شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد، آباده، میبد، سیرجان، مریوان، لاله جین و روستای کلپورگان به همراهی هیأتی چهار نفره از مسئولان معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این همایش حضور دارند.

نقوی در ادامه اظهار کرد: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی برگزار و صنایع دستی دنیای در آن ارائه شده که غرفه زیلو میبد مورد استقبال مردم چین و دیگر کشورها قرار گرفته است.

شهردار میبد با اشاره به وجود مدارس صنایع دستی در چین، گفت: در ایران کمتر بچه ها و نوجوانان با صنایع دستی آشنا هستند در حالی که مدارس صنایع دستی کشور چین به گونه ای فعالیت می کنند که بچه ها در کنار علم و دانش با فرهنگ و صنایع دستی خود نیز آشنا شوند.

وی ایجاد یک مرکز آموزشی بافت زیلو برای بچه ها را از برنامه های ضروری در میبد خواند و گفت: یکی از مزیت های این اقدام حفظ فرهنگ و زنده نگه داشتن آن برای نسل های آینده است چرا موظف هستیم تا دانش صنایع دستی را از گذشته و با قوت، به نسل های بعد انتقال دهیم.

این مسئول ارتباط بیشتر میبد با شهرهای دنیای صنایع دستی را از مزایای این همایش دانست و گفت: باید زیرساخت ها و فرهنگ پذیرش دیگر فرهنگ ها را در میبد ایجاد کنیم تا بتوانیم میزبان رویدادهای بین المللی صنایع دستی در این شهر باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 59

به "ضرورت ایجاد زیرساخت های میزبانی رویدادهای بین المللی صنایع دستی در میبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد زیرساخت های میزبانی رویدادهای بین المللی صنایع دستی در میبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید