شیاری: آلکنو با آمدن به ایران ریسک بزرگی می نماید، بازیکنان ایران راحت تر با کاستلانی کنار خواهند آمد

به گزارش راوه بلاگ، مرتضی شیاری مربی تیم ملی والیبال آمریکا معتقد است ولادیمیر آلکنو با پذیرفتن راهنمایی تیم ملی والیبال کشورمان ریسک بزرگی خواهد نمود.

شیاری: آلکنو با آمدن به ایران ریسک بزرگی می نماید، بازیکنان ایران راحت تر با کاستلانی کنار خواهند آمد

مرتضی شیاری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص ولادیمیر آلکنو گزینه راهنمایی تیم ملی والیبال ایران گفت: آلکنو مربی شناخته شده و باتجربه ای است. در رزومه او قهرمانی المپیک به چشم می خورد که خود گویای همه چیز است. اما حضور او در ایران با مشکل بزرگی همراه خواهد بود.

ملی پوش پیشین والیبال ایران گفت: سبک والیبال کشور روسیه با ایران، تفاوت دارد. روس ها در تمام دوره ها از بازیکنان قدرتی با پتانسیل فیزیکی بالا بهره برده اند که نمونه شاخص آن دیمیتری موزرسکی 218 سانتیمتری است، ولی بازیکنان ایران، والیبال را مبتنی بر تکنیک و هوش خود بازی می نمایند. تمرینات روس ها سنگین و خشن است که این خلاف نوع تمرینات تیم ملی ایران است. بازیکنان ایرانی، مختصر و مفید تمرین می نمایند و بازیکنان باتجربه عادت به تمرین سنگین و خشن ندارند.

مربی تیم ملی والیبال آمریکا گفت: مشکل دیگر در راه حضور آلکنو در ایران، دیدی است که نسبت به سعید معروف کاپیتان و پاسور تیم ملی ایران دارد. آلکنو پس از دوران حضور معروف در زنیت درباره او گفته بود که سعید پاسور فنی و خوبی است، ولی حرف مربی را گوش نمی دهد. این موضوع مهمی است که در صورت حضور آلکنو در ایران باید مدیریت گردد.

وی توضیح داد: من از شنیدن خبر حضور احتمالی آلکنو به عنوان یکی از دو نامزد نهایی راهنمایی تیم ملی والیبال ایران، تعجب کردم و فکر نمی کردم که او حاضر گردد راهنمایی تیم ملی ایران را در این مقطع کوتاه قبول کند. او اگر با تیم ملی ایران در المپیک نتیجه بگیرد به یک قهرمان تبدیل خواهد شد و اگر پیروز نگردد، نقطه تاریکی در کارنامه او به حساب می آید. آلکنو با حضورش در ایران، دست به ریسک بزرگی خواهد زد.

بازیکن پیشین تیم صنام گفت: من ترجیح می دهم که دانیل کاستلانی سرمربی تیم ملی ایران گردد، چون سبک والیبال آرژانتین، بیشتر به والیبال ما شبیه است و همخوانی دارد. بازیکنان ایران قطعاً راحت تر با کاستلانی کنار خواهند آمد. کاستلانی شبیه کولاکوویچ است و بازیکنان ترجیح می دهند با او کار نمایند.

شیاری در خاتمه توضیح داد: شاید باور نکنید، ولی بازیکنان روسیه قبل بازی، وزنه می زنند. آلکنو با کسی شوخی ندارد و تمرینات او سنگین است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1640

به "شیاری: آلکنو با آمدن به ایران ریسک بزرگی می نماید، بازیکنان ایران راحت تر با کاستلانی کنار خواهند آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیاری: آلکنو با آمدن به ایران ریسک بزرگی می نماید، بازیکنان ایران راحت تر با کاستلانی کنار خواهند آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید