سیدصالحی: اگر ایران خودش باشد، عراق را هم شکست می دهد

به گزارش راوه بلاگ، کارشناس فوتبال ایران می گوید این تیم می تواند تیم ملی عراق را هم بدون مشکل خاصی شکست دهد.

سیدصالحی: اگر ایران خودش باشد، عراق را هم شکست می دهد

سیدمهدی سیدصالحی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره آنالیز بازی ایران و بحرین در نیمه نخست گفت: ایران در نیمه اول با سیستم 2-4-4 وارد زمین شد. احسان حاج صفی و احمد نوراللهی دو هافبک دفاعی تیم ملی بودند و امیری و قلی زاده در سمت چپ و راست بازی می کردند. در ادامه تیم ملی به سیستم 4-3-3 تغیر تاکتیک دارد. نوراللهی تنها هافبک دفاعی تیم ملی شد و حاج صفی و امیری جلوتر بازی کردند. قلی زاده در سمت راست و طارمی در سمت چپ و سردار آزمون در قلب خط حمله حضور داشتند. به نوعی ترکیب ما 1-5-4 شده بود.

وی ادامه داد: از طرفی تیم ملی بحرین برای این دیدار چهار تغییر داشت و سعی داشت با ترکیب 1-3-2-4 بازی مستقیم انجام دهد و ایران را تحت فشار بگذارد. در نیمه اول روی مهار بازیکنان بحرین چندین اشتباه داشتیم. حریف نسبت به ما دوندگی بیشتری داشت و در عوض استرس در تیم ملی ما قالب بود و به طور کلی پاس عمقی زیادی در خط دفاعی بحرین نداشتیم. اگر طارمی در نیمه اول ضربه خود را با دقت تر می زد، ورق زودتر برمی گشت.

مهاجم سابق تیم ملی یادآور شد: از طرفی عدم تحرک و بازیسازی در خط هافبک تیم ملی مشهود بود. این مشکل در نیمه دوم با ورود قدوس و رفتن حاج صفی به سمت چپ خط دفاعی برطرف شد. نوراللهی، حاج صفی و امیری بازیکنان درگیر شونده هستند و کمتر می توانند پاس در عمق بدهند اما تخصص قدوس در این کار بیشتر بود و انرژی بیشتری را به نمایش گذاشت. یک نکته مهم تمایل بحرین به انجام فوتبال و خروج از خط دفاعی بود. به مرور انرژی این تیم تحلیل رفت و با خالی شدن مرکز خط هافبک و ایجاد فاصله با خط دفاعی، مهاجمان ما توانستند مدافعان کند این تیم را پشت سر بگذارند و به دروازه برسند. با زدن گل اول، استرس در تیم ملی هم از بین رفت.

سیدصالحی با بیان اینکه ترکیب تیم ملی در نیمه نخست ایده آل نبود اظهار کرد: ما می توانستیم از چپ و راست زمین خط حمله را تغذیه کنیم. میلاد محمدی و صادق محرمی نفوذ نمی کردند. از طرفی حاج صفی سطح عادی خود را داشت. فقط وحید امیری دوندگی بیشتری را به نمایش گذاشت.

او با اشاره به کم تحرکی تیم ملی افزود: مهاجمان ما هم تحرک کمی داشت و در نیمه اول چیزی از سردار آزمون ندیدیم. در نیمه دوم به علت بالا بازی کردن بحرین و ضعف خط دفاعی، ما توانستیم از به گل برسیم. ما در نیمه اول هم چند پاس اشتباه در خط دفاعی داشتیم که می توانست تبدیل به ضد حمله شود. این اتفاق ناشی تحت فشار قرار گرفتن و استرس در تیم ملی بود. استرس باعث شد که کیفیت بازیکنان ما پایین تر بیاد اما با زدن گل، باری از روی دوش تیم ملی برداشته شد.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: بحرین از نظر فنی و تاکتیکی در سطح ما نبود و موقعیت خاصی نداشتند. علت استرس ما به خاطر اتفاقات دور رفت بود. سرمربی بحرین هم اذعان کرده بود که تیمش در حد و اندازه ایران نیست.

او درباره انتظار هواداران از سردار آزمون و مهدی طارمی برای گلزنی مانند حضورشان در تیم های باشگاهی خود گفت: الان نمی شود این حرف را زد. این بازیکنان مسابقات سنگینی را پشت سر گذاشتند و واقعا خسته هستند. قاعدتا این بازیکنان بعد از مسابقات باشگاهی مقداری افت می کنند. این دو بازیکن ذاتا درگیر می شوند و حریف را تحت فشار می گذارند اما امروز خسته بودند. در نیمه اول تقریبا مدافعان حریف را تحت فشار نگذاشتند.

او درباره بازی ایران و عراق گفت: امیدوارم که عراق را هم ببریم. تیم های باشگاهی ما الشرطه و نیروی هوایی را در لیگ قهرمانان آسیا بردند. این دو تیم تقریبا شاکله اصلی تیم ملی عراق هستند. اگر بازیکنان ما خودشان باشند، پیروز می شوند. بارها گفتم که این تیم ها از نظر تکنیکی و تاکتیکی در حد تیم ملی ایران نیستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2509

به "سیدصالحی: اگر ایران خودش باشد، عراق را هم شکست می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیدصالحی: اگر ایران خودش باشد، عراق را هم شکست می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید