سونی: بازی هایمان را روی کامپیوتر عرضه می کنیم تا مخاطب پلی استیشن بخرد

به گزارش راوه بلاگ، هرمن هالست (Hermen Hulst)؛ مدیر عامل پلی استیشن به تازگی از استراتژی تازه این شرکت برای پورت بازی های انحصاری روی کامپیوترهای شخصی پرده برداشت.

سونی: بازی هایمان را روی کامپیوتر عرضه می کنیم تا مخاطب پلی استیشن بخرد

هالست در جلسه مالی اخیر شرکت به سرمایه گذاران این برند بیان کرد آن ها قصد دارند از این پس عناوین لایو سرویس را همزمان برای کنسول های پلی استیشن و پی سی منتشر نمایند. با این حال وقتی صحبت از عناوین داستانی و تک نفره شد، او تصمیم استراتژیک تری را ارائه داد. چرا که این کمپانی در پی ترغیب پی سی گیمرها به سوی خرید پلی استیشن و تجربه دنباله عناوین موردعلاقه شان در آن پلتفرم است.

هالست گفت: بی شک ما عناوین نو خود (پلی استیشن) را به پلتفرم پی سی می آوریم و رویکرد دوگانه ای در این زمینه خواهیم داشت. در رابطه با بازی های لایو سرویس، عناوین خود را از روز عرضه به طور همزمان برای پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی منتشر می کنیم. اما برای عناوین اصلی خود، شامل بازی های تک نفره و عناوین داستانی ای که شالوده اصلی استودیوهای پلی استیشن در سال های اخیر و (به طور کلی در) تاریخ ما بوده اند، رویکرد استراتژیک تری داریم. ابتدا فرنچایزهای معرکه خود را به مخاطبان نو معرفی می کنیم و بدین ترتیب بازیکنان تازه ای را می یابیم که علاقه زیادی در پیه این عناوین داشته و خواهان تجربه آن ها در پلتفرم پلی استیشن هستند.

هالست در ادامه از این گفت که آن ها امیدوارند این رویکرد بازیکنان را به طور کلی وارد فضای استفاده از پلی استیشن کند. به صورتی که آن ها (بازیکنان) به عضوی جداناشدنی از پلتفرم پلی استیشن تبدیل شوند.

او با ذکر آثاری همچون سریال محبوب و پیروز لست آو آس (The Last of Us) و اقتباس سینمایی گرن توریسمو (Gran Turismo) شرح داد: در واقع این کار همچون کاری است که ما با توسعه بازی های عالی خود در رسانه های دیگر نظیر سریال های تلویزیونی و فیلم ها انجام می دهیم. این اتفاق باعث می گردد بازیکنان نو به فرنچایز های ما ورود نمایند.

پس از این جلسه مالی و صحبت های هالست در رابطه با استراتژی نو سونی، رویداد استیت آو پلی را داشتیم که از عناوین متنوع و هیجان انگیز پلی استیشن رونمایی کرد. اکنون می دانیم بازی لایو سرویس Concord در تاریخ 23 آگوست (2 شهریور 1403) به طور همزمان برای پلی استیشن 5 و پی سی منتشر خواهد شد و از طرف دیگر نسخه بازسازی شده بازی Until Dawn و بازی God of War: Ragnarök از دیگر عناوینی هستند که قرار است به زودی در دسترس کاربران کامپیوترهای شخصی قرار بگیرند.

بازی گاد آو وار رگناروک در تاریخ 19 سپتامبر (29 شهریور 1403) و ریمستر آنتیل داون هم مدتی بعد در بازه نامعلومی از پاییز 2024 برای پی سی منتشر خواهند شد.

اخیرا، بازی گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) برای پی سی عرضه شد و توانست با پیشی گرفتن از بازی گاد آو وار (God of War) محصول سال 2018 میلادی در تعداد بازیکن همزمان، به بزرگ ترین لانچ در میان عناوین تک نفره پلی استیشن روی کامپیوترهای شخصی تبدیل گردد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 خرداد 1403 بروزرسانی: 14 خرداد 1403 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3113

به "سونی: بازی هایمان را روی کامپیوتر عرضه می کنیم تا مخاطب پلی استیشن بخرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی: بازی هایمان را روی کامپیوتر عرضه می کنیم تا مخاطب پلی استیشن بخرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید