سوزوکی جیمنی هورایزن 2024 مدل ویژه خداحافظی؛ با گذشته جیمنی آشنا شوید

به گزارش راوه بلاگ، جیمنی آفرودر کوچک و محبوبی است که همیشه صف خرید بلند بالایی دارد. حالا سوزوکی جیمنی هورایزن (2024) مدل ویژه خداحافظی در حال عرضه است. این خودرو چه ویژگی هایی دارد؟ تاریخچه جیمنی را نیز در این گزارش بخوانید.

سوزوکی جیمنی هورایزن 2024 مدل ویژه خداحافظی؛ با گذشته جیمنی آشنا شوید

خبرنگاران - الهام زهره وند: مدل ویژه سوزوکی جیمنی هورایزن (Suzuki Jimny Horizon) با قیمت نسبتا بالایی عرضه می گردد. این خودرو با قیمت 32,340 یورو (حدود 27,350 پوند) برای علاقه مندان به بازار آلمان آماده شده است. یک کیت بدنه گسترده، به سوزوکی جیمنی هورایزن ظاهری بسیار محکم می بخشد. این شامل جلوپنجره ای با حروف سوزوکی، محافظ زیرشاسی در سپر جلو، مجموعه رکاب جانبی Adventure، فلاپ های گلگیر انعطاف پذیر و پوشش چرخ یدکی است که آن هم با حروف سوزوکی تزئین شده است.

پکیج لوازم جانبی گسترده این خودرو با یک قلاب یدک کش جداشدنی تکمیل می گردد. مدل ویژه هورایزن بر پایه نسخه Jimny NFZ با تجهیزات Comfort و گیربکس دستی پنج سرعته است و تنها در رنگ خارجی خاکستری میانه موجود است.

تاریخچه سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی سابقه طولانی ای دارد. مدل پیشین آن، LJ10، در سال 1970 به عنوان اولین خودروی فراوری انبوه با چهارچرخ محرک در بخش خودروهای کوچک ژاپنی معرفی گردید. پس از توسعه بیشتر، LJ80 در سال 1978 معرفی گردید که برای بازار جهانی طراحی شده بود و در مجموع در 109 کشور به فروش رسید.

تا آن موقع، خودروهای آفرود معمولا بزرگ و سنگین در نظر گرفته می شدند، اما LJ80 (LJ به معنی Jeep سبک) این دیدگاه را به طور کامل تغییر داد: با ابعاد جمع و جور، چهارچرخ محرک انتخابی، گیربکس میانی با کاهش دنده برای آفرود و قفل دیفرانسیل عقب، در جنگل های انبوه و مسیرهای کوهستانی باریک بسیار تأثیرگذار بود.

الجات (Eljot)، نامی که طرفدارانش به آن داده بودند، شور و شوق غیرمنتظره ای برای خودروهای چهارچرخ محرک برانگیخت. در این میان، سوزوکی به بزرگترین برند آفرود در آلمان تبدیل شد و یک خانواده کامل 4×4 با مدل آفرود پیروز خود تأسیس کرد.

هنرمند کوچک سوزوکی - در ابتدا LJ، سپس سامورایی و از سال 1998 جیمنی - نه تنها توجه بسیاری از مشتریان در صنایع جنگلداری و ساخت وساز را با توانایی های آفرود و کارکردی خود جلب کرد، بلکه با طراحی ساده و بی پیرایه خود، توانست جوانان علاقه مند به فعالیت های تفریحی و لذت از زندگی را نیز به خود جذب کند.

با نسل چهارم که در سال 2018 معرفی گردید، جیمنی بار دیگر خود را بازآفرینی کرد، درحالیکه ویژگی هایی را که باعث پیروزیت نسل های پیشین شده بود، حفظ کرد. با وزنی بدون بار فقط 1,090 کیلوگرم، جیمنی همچنان یکی از سبک ترین ها در بخش آفرود است و به لطف ابعاد جمع و جور،کنترل آن آسان است.

نیروی محرکه به وسیله یک موتور بنزینی 1.5 لیتری که 102 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 130 نیوتن متر فراوری می نماید، تامین می گردد. در ترکیب با یک شاسی محکم و سیستم تعلیق با محورهای ثابت در جلو و عقب، چهارچرخ محرک انتخابی با کاهش دنده برای آفرود، قابلیت های واقعی آفرود را فراهم می نماید. از سال 2021، سوزوکی جیمنی تنها به عنوان نسخه تجاری با دو صندلی، یک محفظه بار بزرگ (863 لیتر حجم بار) و یک کف بار تخت عرضه می گردد.

آینده سوزوکی جیمنی

در سطح جهانی، اکنون جیمنی پنج در نیز موجود است. اما همچنان موتور تنفس طبیعی 1.5 لیتری را زیر کاپوت دارد که با استانداردهای انتشار گازها در اروپا مشکل دارد. بنابراین، یک توربو می تواند راه چاره باشد. یا سوزوکی می تواند از همکاری خود با تویوتا استفاده کند. آن ها به تازگی EV Compact Cruiser را معرفی نموده اند.

منبع: motor1

منبع: بیت ران
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3123

به "سوزوکی جیمنی هورایزن 2024 مدل ویژه خداحافظی؛ با گذشته جیمنی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزوکی جیمنی هورایزن 2024 مدل ویژه خداحافظی؛ با گذشته جیمنی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید