ساختمان های تهران ازهم گسیختگی نما دارد

به گزارش راوه بلاگ، عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به اینکه ساختمان های پایتختت از منظر نما دچار ازهم گسیختگی است، گفت: باید بین کسانی که در اجرای نما در تهران نقش دارند مفاهمه ایجاد کرد.

ساختمان های تهران ازهم گسیختگی نما دارد

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهردار تهران در آیین افتتاح دومین نمایشگاه و همایش نما گفت: موضوع نمای ساختمان و اهمیت آن در شهر بر کسی پوشیده نیست و همه شهروندان و مدیران شهری و قوانین و مقررات به این موضوع با اهمیت، توجه ویژه دارند.

وی اضافه کرد: مراکز زیادی برای این امر در کشور شکل گرفته است، حتی شورای عالی شهرسازی و معماری با این هدف تشکیل شده است و این ها نشان می دهد که این امر زیبا، اهمیت دارد. مسئله نما ازاین جهت مهم است که مرز بین درون و بیرون است، مرز بین خانه و شهر و زندگی خصوصی و زندگی مردم در شهر است.

معاون شهرسازی و معماری شهر تهران ادامه داد: نما، نمایشگاه معماری و توانمندی سازنده است، جایی است که جلوه سازنده و مصالح خوب اتفاق می افتد و مکان ظهور این جلوه به خیابان کشیده شده است. در سابق این جلوه گاه به خانه و حیاط مرکزی برده می شد. اما بعد از شهری شدن محل جلوه قدرت سازنده به خیابان کشیده شده است.

وی بابیان این که زیبایی بصری از تناسبات و بافت و رنگ و ترکیب بندی صحبت می نماید، گفت: در نما باید به ریشه و باوری که در خصوص فضایی که قرار است در آن معماری کنیم توجه کنیم.

وی به آشفتگی نما در شهر ها اشاره نمود و گفت: شهر تهران از منظر کالبدی دچار ازهم گسیختگی و افسارگسیختگی است؛ و این آشفتگی دلایل زیادی دارد و آسیب شناسی آن احتیاج به زمان دارد. واقعیت این است که شهر و خانه های ما را، بنا ها و کارگران می سازند، خانه های ما را صاحبان املاک می سازند که تخصصی در زیبایی شناسی بنا ندارند، به سنگ ها در نما ها نگاه کنید. در دهه ای سنگ تراورتن مد شد که مناسب اقلیم و آب وهوای تهران نبود و کیفیت لازم را نداشت. اما چون مالکان می خواستند اجرا می شد. یا وقتی نمایی ساخته می گردد به شست و شوی آن توجه نمی گردد.

گلپایگانی بر تبادل نظر بین عناصر تأثیرگذار در اجرای نما تأکید کرد و گفت: در بین ما گفت وگویی و گشایشی اتفاق نمی افتد، کلید این است که باید باهم تبادل نظر کنیم، من امروز به عنوان متولی تصمیم گیری در مدیریت شهری باید با آن مالک که درخواست های عجیب وغریب دارد تبادل نظر کنم. من باید با مدیر شهر تبادل نظر کنم اگر گفت وگوی بین ما برقرار گردد، مفاهمه ایجاد می گردد تبادل نظر های ما باید طولانی هم باشد.

وی با اشاره به نمایشگاه و همایش نما اضافه کرد: ما گفت وگویی در شهر بین مصالح طراحان و مدیران شهری و بخشی از مردم ایجاد کردیم و رویکرد ها را به میان مردم بردیم تا در شهر تهران و بعضی کلان شهر ها حساسیت های روشنفکران و تحصیل نموده ها به میان مردم برده گردد تا با تبادل نظر به هم نزدیک شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1890

به "ساختمان های تهران ازهم گسیختگی نما دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های تهران ازهم گسیختگی نما دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید