دولت به هنرمندان بلاعوض یاری کند

به گزارش راوه بلاگ، یک تولیدکننده و صادرکننده صنایع دستی بر این باور است که تسهیلاتی همانند وام به بدهکار شدن هنرمندان منجر می گردد و این در حالی است که دولت می تواند همانند بسیاری دیگر از کشورها، به سراغ یاری های بلاعوض برود.

دولت به هنرمندان بلاعوض یاری کند

مهدی اعلمی، نایب رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی، در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط فعلی بازار عرضه و فروش صنایع دستی اظهار کرد: به طور کلی صنایع دستی از شیوع ویروس کرونا تاثیرات بسیاری گرفته، اما نوع و میزان این تاثیرات متفاوت بوده است؛ چراکه صنایع دستی رشته های متنوعی دارد و افرادی هم که در این حوزه مشغولند با دغدغه ها و مسائل گوناگونی روبرو هستند.

او ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی وابسته به بازارچه های صنایع دستی بودند که مدتی است همه آنها به خاطر کرونا تعطیل شده و این شرایط تاثیر بدی بر زندگی هنرمندان این عرصه گذاشته است. می توان گفت، هم اکنون شرایط هنر و هنرمندان صنایع دستی اصلا مناسب نیست.

اعلمی در پاسخ به این پرسش که معاونت صنایع دستی می تواند چه یاریی به بهبود شرایط فعلی کند؟ اعلام کرد: اینکه معاونت صنایع دستی بخواهد برای صنایع دستی کاری انجام دهد، همانند این است که انتظار داشته باشیم دولت برای مسائل خودرو و تورم کاری انجام دهد! اگر دولت می تواند این مسائل را حل نماید، معاونت صنایع دستی نیز می تواند به داد مسائل معیشتی هنرمندان و صنعتگران این عرصه برسد.

این تولیدکننده صنایع دستی با تاکید بر اینکه در شرایط کرونایی فعالان صنایع دستی از بقیه اقشار مملکت جدا نیستند، یادآور شد: اقشار آسیب دیده از کرونا کم نبوده اند. برای سایر اشتغال ها چه کاری انجام داده شده است که حالا بخواهند برای هنرمندان صنایع دستی انجام دهند. هم اکنون بسته های معیشتی در چه شرایطی قرار دارند؟ بسیاری از وام هایی که برای کرونا در نظر گرفته شد، اجرایی نشده اند. چندی پیش شنیدم که در شهرستان ها به برخی از فعالان صنایع دستی مبلغ 200 هزار تومان پرداخت شده است!

اعلمی گفت: دولت باید همانند سایر کشورها به صورت بلاعوض به هنرمندان یاری اقتصادی کند، نه اینکه هنرمندان را مقروض و بدهکار کند. وام های 12 درصد چه یاریی به هنرمندان می نماید؟ آن هم در شرایطی که پیچ و خم های اداری باعث می گردد بسیاری قید دریافت وام را بزنند. در شرایطی که امکان برگزاری بازارچه و نمایشگاه وجود ندارد، باید کوشش گردد این هنرها زنده نگه داشته و بعد به شرایط فروش آنها یاری گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1854

به "دولت به هنرمندان بلاعوض یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت به هنرمندان بلاعوض یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید