دلایلی قانع کننده برای سفر به زیمبابوه

به گزارش راوه بلاگ، زیمبابوه کشوری در آفریقای جنوبی است و مرکز آن هراره است. زیمبابوه، به صورت رسمی یک جمهوری است که دلایل قانع کننده سفر به این کشور را در این مقاله خواهید خواند.

دلایلی قانع کننده برای سفر به زیمبابوه

زیمبابوه دارای شگفتی های طبیعی فراوانی مانند: سایت های گردشگری، آثار ملی، حیات وحش و معجرات طبیعی قدرتمند و غیرقابل انکاری است که در سراسر این کشور قابل مشاهده است. حتی دخالت های انسانی و بحران های مالی هم نمی تواند از زیبایی های آن کم کند. در این مقاله ده علت مهم برای سفر به این کشور را مطرح خواهیم کرد. مطمئن باشید که در سفر به زیمبابوه، تجربیات فراموش نشدنی و خاطرات بی نظیری را بدست خواهید آورد.

آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا، بزرگ ترین پدیده زیمبابوه از نظر جاذبه های گردشگری و بعلاوه بزرگ ترین آبشار دنیا است. شکوه غرش این آبشار را در میان Matebeleland شمالی زیمباوه و جنوب زامبیا می توان دید. قطعا هیچ جایگزینی به جای تماشا این آبشار با عظمت وجود ندارد. آبشار ویکتوریا در مرز دو کشور زامبیا و زیمبابو به اشتراک گذاشته شده، اما 90 درصد منظره آن در زیمباوه قرار گرفته است. شهر آبشار ویکتوریا، دارای جاذبه و تماشای های دیگری هم است که باید حداقل دو تا سه روزی در آنجا ماند و از همه زیبایی های آن لذت برد. قایق سواری در آب سفید، پریدن با طناب از ارتفاع، سافاری، هلیکوپتر سواری، کروز در رودخانه و بازدید از روستا های محلی، قسمتی از زیبایی هایی است که این کشور را احاطه نموده است. هرگز در طول زندگی خود، این زمین را بدون بازدید از آبشار ویکتوریا ترک نکنید. این خود یک پارادوکس است. تصدیق قدرت خدا در خلقت.

دریاچه کاریبا (Kariba)

دریاچه کاریبا، بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ساخته شده در دنیا از نظر حجم آب است که طراحی دیواره های سد آن به وسیله مهندسان ایتالیایی اجرا شده است. در حالی که این دریاچه بسیار چشم گیر است، اما شما به این منطقه برای بازدید از حیات وحش و زیبایی های طبیعی خارق العاده آن می روید. در اطراف این دریاچه، گونه های مختلفی از گیاهان و حیوانات دیده می گردد. توصیه می گردد که برای لذت بردن بیشتر از زیبایی های این دریاچه، یک قایق موتوری اجاره کنید و گشتی در آن داشته باشید. مطمئن باشید که به هر سمتی از این دریاچه که بروید، در امتداد آن، چیزی جالب نظر شما را جلب خواهد نمود.

استخر پارک ملی مانا

در امتداد سیلاب های جنگلی رودخانه زامبزی در شمال شرقی زیمبابوه واقع شده است. این یکی از میراث های دنیای یونسکو و آخرین بیابان آفریقا است که دست نخورده به جای مانده است. شاید دسترسی به پارک ملی هوانگ برای گردشگران چندان آسان نباشد، اما بازدید از استخر مانا، مزایایی مانند تماشا حیات وحش، منظره زیبا از رودخانه زامبزی، جنگل و گردشگر کمتر را دارا است. از دید متخصصان سیاحت اکتشافی، استخر مانا یکی از مکان های برتر برای سافاری و قایق رانی است. در این سافاری فرصتی نصیب شما می گردد که زندگی فیل ها، شیر ها، کفتار ها و کرگدن ها را از نزدیک ببنید.

ماتوپوس (Matopos)

تپه های ماتوپوس، به علت نحوه قرار گرفتن سنگ ها بر روی یکدیگر که دارای تعادل خاصی است و صحنه نفس گیری را خلق نموده اند، معروف شده است. سنگ های متعادل بر روی یکدیگر، تپه های گرانیتی و پوشش گیاهی، نه تنها منظره ای منحصر به فرد را ایجاد می نماید، بلکه زندگی برای کرگدن ها و عقاب ها را هم راحت تر نموده است. غار هایی در این منطقه وجود دارد که هزاران سال پیش مردمانی در آن ساکن بوده اند و هم اکنون، نقاشی های آن ها بر روی سنگ برای آیندگان به جا مانده است. به همین علت است که ماتوپوس به یک پارک ملی مجذوب نماینده و تماشای تبدیل شده است که هنگام سفر به زیمبابوه نباید آن را فراموش کرد.

آثار تاریخی و ویرانه های زیمبابوه بزرگ

قرن های قرن است که سازه هایی که در زیمبابوه بزرگ وجود دارد، به خوبی توانسته مردمان محلی و حتی کاشفان را تسخیر و به خود جذب کند. نام محلی این منطقه بزرگ، Dzimba dza mabwe (تقریبا به معنی خانه های سنگی است) یا به زبان ساده تر، زیمبابوه است. این ویرانه های تاریخی بسیار مهم هستند، زیرا زمانی که رودزیا (Rhodesia) در سال 1980 مستقل شد، خود ملت این نام را برای آن انتخاب کردند. علاوه بر این، بر روی سنگ های این ویرانه ها، پرنده ای حکاکی شده است که به نماد این کشور تبدیل شد و حتی بر روی پرچم کشور نیز نقش بسته است. ابعاد و مقدار این آثار تاریخی، باعث شده است که این بنای یاد بود به مکانی تماشای و شگفت انگیز تبدیل گردد.

پارک ملی هوانگ (Hwange)

پارک ملی هوانگ، تقریبا به بزرگی پارک ملی سرنگتی یا استان کانکتیکات است. این پارک ملی، خانه یکی از بزرگ ترین جمعیت فیل ها بر روی زمین است. شاید عجیب به نظر برسد، اما زمانی که می بینید 200 فیل هم قدم با یکدیگر در نزدیکی شما، بدون حصار، نرده یا قلاب در حال حرکت هستند، تصور شما از اصطلاح رام نشده، تغییر خواهد نمود. نه تنها فیل، بلکه شیر، زرافه، یوزپلنگ، سگ های وحشی آفریقایی و بیش از 400 گونه از پرندگان در این حیات وحش زندگی می نمایند. این پارک ملی در نزدیکی آبشار ویکتوریا واقع شده و داشتن گزینه های متنوع برای اقامت و داشتن سافاری، از مزیت های آن است.

پارک ملی Gonarezhou

این پارک ملی به علت وجود سنگ و صخره های قرمز رنگ معروف شده است. فیل های این منطقه به خاطر بزرگ بودن و بعلاوه شکار و آزار به وسیله مردمان، معروفیت دارند. به تازگی، پروژه ای نوآورانه در جهت بهبود روابط با مردم محلی و کاهش نا سازگاری ها بین حیوانات و انسان ها اجرا شده است. در این منطقه، دو اقامتگاه لوکس سازگار با توسعه جامعه پایدار و حفاظت وجود دارد. علاوه بر این، غرفه هایی وجود دارد که در آن خود می توانید غذا طبخ کنید یا کمپینگ های توسعه نیافته که شما را به اصل و گذشته باز می گرداند.

کوه Vumba

شکوه کوه های جنگلی، کاملا با زیست بوم های ساوانا که در سایر منطقه ها زیمبابوه دیده می گردد، در تضاد است. بعلاوه با تصورات بیشتر مردم در خصوص آفریقا هم، تفاوت دارد. Vumba، کوچک اما بسیار خوش منظره است. جهت های پیاده روی هیجان انگیز، تصویری مبهم از کشور همسایه، موزامبیک را ارائه می دهد. این یکی از مکان های کوچک در زیمبابوه است که می توانید میمون ها و گونه های نادر از پرندگان را ببینید. اقامت گاه های زیبا، هتل، کافی شاپ، مزارع کشت قهوه، زمین گلف و باغ گیاه شناسی خاصی نیز در این منطقه وجود دارد.

آبشار موتارازی (Mutarazi) و پارک ملی نیانگا (Nyanga)

پارک ملی نیانگا، در ارتفاعات زیمبابوه واقع شده و منظرهی از تپه ها، رودخانه، آبشار و دره های سر سبز در اختیار بازدید نمایندگان قرار می دهد. این پارک تنها سه ساعت از هراره فاصله دارد. نیانگا، مکانی برای روشن کردن آتش در کنار کلبه ای دنج، پیاده روی در امتداد جهت های کوهستانی و در نهایت شنا کردن در آبشار های درخشان و رویایی است. قطعا دوستان شما با تماشا عکس ها باور نمی نمایند که شما به آفریقا سفر نموده باشید.

شهر هراره، شهر آفتاب، مرکز زیمبابوه

هراره نام شهری آفتابی است که زمانی که به زیمبابوه سفر می کنید، نمی توانید بازدید از آن را از دست بدهید. این شهر، خانه با نفوذ ترین تجار، سیاست مداران و دفاتر مرکزی بزرگ ترین شرکت ها است. این شهر مرکز گالری های هنری، آثار تاریخی، پناهگاه حیات وحش و زیبایی های طبیعی است. مرکز شهر به علت جریان داشت کار و زندگی روزمره، شاید خسته و مبهم به نظر برسد، اما حومه شمال شرق بسیار وسیع و زیبا است.

منبع: کجارو / allafrica.com
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2766

به "دلایلی قانع کننده برای سفر به زیمبابوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایلی قانع کننده برای سفر به زیمبابوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید