دریاچه لاک پشت تفلیس ، تفرجگاهی پرطرفدار در پایتخت گرجستان

به گزارش راوه بلاگ، در تفلیس گزینه های سرگرمی و مکان های تفریحی متنوعی وجود دارد که مراجعه به آن ها می تواند ساعاتی خوش به ارمغان آورد . یکی از مناطق تفریحی پایتخت گرجستان که در آخر هفته ها و تابستان ها به تفرجگاهی محبوب و پرطرفدار تبدیل می شود دریاچه لاک پشت تفلیس Turtle Lake Tbilisi است . زمانی که هوا در اطراف گرم است دریاچه لاک پشت مکان مناسبی برای پیاده روی ، استراحت و فعالیت های ورزشی است . همچنین این دریاچه تفلیس و محوطه اطرافش ، به عنوان مکانی برای برگزاری فستیوال ها و کنسرت ها مورد استفاده قرار می گیرد . در تور تفلیس تابستان فرصت تفریح در این مکان دیدنی را از دست ندهید .

دریاچه لاک پشت تفلیس ، تفرجگاهی پرطرفدار در پایتخت گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گرجی ها دریاچه لاک پشت را کوستبا می نامند . در زبان گرجی کو به معنای لاک پشت بوده و اضافه شدن حرف س به این کلمه ، به آن خاصیت جمع می بخشد . بخش دیگر کلمه کوستبا نیز به معنای دریاچه می باشد . دریاچه لاک پشت شهر تفلیس که با یکی از شاخه های کوچک رودخانه کورا به نام Varazis-Khevi تغذیه می نماید در ارتفاع 686.7 متری از سطح دریا واقع شده است . دریاچه تورتل لیک تفلیس 180 متر طول ، 50 متر عرض و در ژرف ترین قسمت 2.6 متر عمق دارد . مساحت سطح این دریاچه 0.034 کیلومتر مربع است در حالی که منطقه حوضچه آن حدود 0.4 کیلومتری مربع وسعت دارد . وجود آب های روشن و تمیز به همراه چشم اندازهای زیبا و طبیعت سرسبز آرامشی خاص به این منطقه می بخشد که وصف نشدنی است .

در خصوص علت نامگذاری این دریاچه تفلیس به نام دریاچهٔ لاکپشت دو تصور وجود دارد : بعضی ها معتقدند نام این دریاچه از تعداد زیاد لاک پشت هایی که در این منطقه زندگی می نمایند گرفته شده و بعضی دیگر اعتقاد دارند به خاطر شکل ظاهری این دریاچه از بالا ، به آن دریاچه لاک پشت گفته می شود . در روزهای گرم سال در این منطقه زیبا امکانات تفریحی مناسبی برای استفاده گرجی ها و گردشگران تور گرجستان فراهم می شود . بازدیدنمایندگان در این دریاچه فرصت تجربه انواع ورزش های ابی ، شنا ، حمام آفتاب ، قایق سواری و همچنین تماشای کنسرت های موسیقی محلی را بدست خواهند آورد . گفتنی است که علاوه بر گزینه های تفریحی ، چندین رستوران و کافه خوب در اطراف دریاچه لاک پشت گرجستان موجود است .

موقعیت دریاچه لاک پشت تفلیس

دریاچه لاک پشت یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس است که در دامنه شمالی کوه متاتسمیندا ، در محله واکه و در نزدیکی سفارت ایران در پایتخت گرجستان واقع شده است . این دریاچه زیبا در قسمت شرقی موزه روباز قوم نگاری تفلیس یا موزهٔ مردمشناسی فضای باز تفلیس واقع شده و در بهار و تابستان گزینه فوق العاده ای برای تفریح می باشد .

نحوه دسترسی به دریاچه Turtle تفلیس

برای رسیدن به این دریاچه می توان از تراموای هوایی منطقه واکه تفلیس استفاده کرد . این تراموا همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب فعال بوده و هزینه آن 1 لاری می باشد .

ساعت و هزینه بازدید از تورتل لیک تفلیس

امکان بازدید از دریاچه لاک پشت های تفلیس در تمامی ساعات شبانه روز فراهم بوده و هزینه بازدید از آن رایگان می باشد .

منبع: لذت سفر
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 522

به "دریاچه لاک پشت تفلیس ، تفرجگاهی پرطرفدار در پایتخت گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه لاک پشت تفلیس ، تفرجگاهی پرطرفدار در پایتخت گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید