خطر عظیم ویروس آفریقایی برای بشر ، کرونا با گروه خونی A راحت تر است

به گزارش راوه بلاگ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا و واکسن های مربوط به آن را اینجا بخوانید.

خطر عظیم ویروس آفریقایی برای بشر ، کرونا با گروه خونی A راحت تر است

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر دنیا است.

*یافته های مطالعاتی نشان می دهد که واکسن هندی ها یعنی کواکسین که در جریان واکسیناسیون همگانی این کشور علیه کرونا مورد استفاده قرار می گیرد 81 درصد ایمنی در افراد به وجود می آورد. این واکسن از سوی کمپانی داروسازی بهارات بیوتک فراوری شده است.

*محققان با آنالیز نمونه های مختلف به این نتیجه رسیده اند که افرادی با گروه خونی A بیشتر از سایر افراد با گروه های خونی دیگر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند چرا که ذرات ویروسی کرونا راحت تر در سیستم تنفسی افراد تردد می نمایند که دلیل آن هنوز به طور کامل تعیین نشده که چرا و چگونه. تحقیقات بیشتری در این رابطه در حال اجرا است.

*یافته های یک محقق آمریکایی در واشنگتن نتایج هولناکی در پی داشته است. بر اساس این تحقیقات ویروس جهش یافته آفریقایی به قدری خطرناک است که نه تنها تاثیرات واکسن کرونا رااز بین می برد بلکه می تواند از مصونیت طبیعی در افرادی که قبلاً آلوده شده بودند ، جلوگیری کند.

*یافته های محققان بریتانیایی حاکی از آن است که واکسن آکسفورد در مقابل ویروس جهش یافته برزیلی که نام علمی اش P1 است تاثیر دارد و ایمنی قوی ایجاد می نماید.

*یافته های مطالعاتی نشان می دهد واکسن کرونای فایزر ممکن است در افراد چاق بی تاثیر باشد. این مطالعات که در ایتالیا صورت گرفته نشان می دهد حتی افرادی که دو دوز واکسن فایزر را زده باشند اگر چاق باشند ایمنی ضعیفی در بدن آنها ایجاد شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2108

به "خطر عظیم ویروس آفریقایی برای بشر ، کرونا با گروه خونی A راحت تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر عظیم ویروس آفریقایی برای بشر ، کرونا با گروه خونی A راحت تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید