خبرنگاران چین: طرفهای برجام همسو عمل نمایند

به گزارش راوه بلاگ، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که کشورش امیدوار است همه طرفهای برجام به فوریت مساله پی برده و همسو شوند و برای ازسرگیری اجرای تعهدات توسط ایران و آمریکا کوشش نمایند.

خبرنگاران چین: طرفهای برجام همسو عمل نمایند

به گزارش خبرنگاران، خانم هوا چون اینگ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پکن با بیان اینکه موضوع هسته ای ایران در مقطع حساسی قرار گرفته است گفت: فوریت کنونی برگشت آمریکا به برجام و لغو تحریمها و ازسرگیری اجرای برجام توسط ایران لازم است.

این مقام چینی اظهار کرد: چین نیز در این راستا به تلاشهای خود ادامه می دهد.

توافق هسته ای ایران موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سال 2015میلادی میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته ای ایران، تحریم های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد. اما دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از توافق نامه هسته ای برجام با ایران خارج شد و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را مجدداً اعمال کرد.

تهران نیز متقابلا از کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق از جمله کنار گذاشتن محدودیت ها در رابطه با تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم اطلاع داد اما با آغاز به کار دولت جدید آمریکا و اعلام تمایلش برای بازگشت به این توافق، طرف های دیگر برجام خواهان اقدام هر چه سریعتر دولت بایدن در این مورد هستند و چین به عنوان یکی از فعال اعضای برجام تاکید بیشتری برای برگشت برجام به صندلی اصلی خود دارد.

جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده است لغو تحریم ها، اولین گام لازم از سوی آمریکا برای بازگشت به برجام است و بازگشت واشنگتن به این توافق، تنها با یک امضا امکان پذیر نیست. پیشتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفته بود: ما شعارهای بسیاری از آمریکا شنیده ایم اما آمریکایی ها باید اقدامات عملی داشته باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2224

به "خبرنگاران چین: طرفهای برجام همسو عمل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین: طرفهای برجام همسو عمل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید