خبرنگاران بیش از 6 هزار دفترچه عشایری در استان اردبیل باطل شد

به گزارش راوه بلاگ، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: با هدف ارائه خدمات مناسب به جامعه عشایری واقعی این استان بیش از 6 هزار دفترچه عشایری باطل شد.

خبرنگاران بیش از 6 هزار دفترچه عشایری در استان اردبیل باطل شد

به گزارش خبرنگاران ، معرفت آذری روز پنجشنبه در نشست رئیس سازمان امور عشایری کشور با امام آدینه خلخال اضافه نمود: تعداد قابل توجهی از دفترچه های شناسایی صادر شده برای جمعیت عشایری استان در گذشته با جمعیت واقعی عشایری اردبیل مطابقت نداشت.

او اعلام کرد: اداره کل امور عشایری استان اردبیل اقدام به شناسایی عشایر واقعی و صدور کارت شناسایی هوشمند برای آنها همراه با حذف نام خانوارهای غیر عشایری با حذف دفترچه های صادر شده در سال های گذشته نموده است.

وی اظهارکرد: از شروع اجرای طرح حذف نام خانوارهای غیرعشایری از لیست جمعیت عشایر واقعی استان اردبیل تا به امروز بیش از 6 هزار دفترچه شناسایی عشایری صادر شده باطل شده و تا زمان رسیدن به آمار 12 هزار و 500 خانوار جمعیت واقعی عشایر استان اردبیل این کار ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: عشایر ساکن در منطقه جنوب استان اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در حالی که بر اساس سرشماری سال 95 کشور جمعیت عشایری شهرستان های خلخال و کوثر 900 خانوار سرشماری شده است ، دفترچه های صادره برای هزار و 40 خانوار بوده و بر این اساس ابطال 500 دفترچه در این شهرستان ها برای بهره مندی عشایر واقعی از خدمات مناسب ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه بهره مندی از راه ارتباطی مناسب ، آب شرب سالم و بهداشتی ، تامین نهاده های دامی مورد احتیاج و ارائه تسهیلات بانکی کم بهره چهار خواسته مهم عشایر استان اردبیل است، اضافه نمود: برغم پیگیری های اجرا شده از سوی اداره کل امور عشایری استان اردبیل مواد 5،11 و 13 قانون ساماندهی عشایر کشور که در راستای توانمندی و ارتقای سطح خدمات به عشایر مصوب و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده، در استان اردبیل اجرا نمی گردد.

وی گفت: در سه سال گذشته با صرف اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال چهار هزار و 400 کیلومتر راه عشایری در استان اردبیل تسطیح ، بازسازی ، رگلاژ ، بازسازی و تیغه زنی شده که 250 کیلومتر آن مربوط به راه های عشایری خلخال است.

آذری با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن خلخال بیشترین تعداد تانکرهای ذخیره آب پلاستیکی به این شهرستان تخصیص داده شده است، اضافه نمود: در 2 سال گذشته 199 دستگاه تانکر هزار و دو هزار لیتری آب و 158 پنل خورشیدی فراوری برق رایگان در بین عشایر خلخال توزیع شده است.

وی با تقدیر از همکاری فرمانداری خلخال در تخصیص اعتبارات استانی به اداره امور عشایری این شهرستان اظهارکرد: پارسال در مجموع پنج میلیارد و 460 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و مالیات بر ارزش اضافه نموده به وسیله فرمانداری خلخال در اختیار امور عشایری این شهرستان قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشاری استان اردبیل همچنین گفت: با استقلال شرکت تعاونی عشایر خلخال از بیله سوار یک دستگاه خودرو نیسان در اختیار این شرکت قرار گرفته و خودرو دوم نیز برای توزیع آرد خام و نهاده های دامی در درب منزل عشایر بزودی تحویل خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2228

به "خبرنگاران بیش از 6 هزار دفترچه عشایری در استان اردبیل باطل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 6 هزار دفترچه عشایری در استان اردبیل باطل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید