خبرنگاران آمریکا و کره جنوبی مذاکرات تقسیم هزینه های نظامی را از سرگرفتند

به گزارش راوه بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزارت خارجه کره جنوبی گفت که سئول و واشنگتن مذاکرات تقسیم هزینه های استقرار نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره را از سرگرفته اند.

خبرنگاران آمریکا و کره جنوبی مذاکرات تقسیم هزینه های نظامی را از سرگرفتند

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی گفت که جئونگ یون-بو مذاکره کننده ارشد این کشور و جیمز دهارت همتای آمریکایی او پس از وقفه ای دوماهه پیرامون سهم سئول از هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره، روز سه شنبه نشستی دو روزه را در لس آنجلس شروع کردند.

ازسرگیری این مذاکرات در حالی است که 9 هزار نفر از نیروهای کره جنوبی که در نیروهای ایالات متحده در کره (USFK) فعال هستند، در صورت عدم حصول توافق از اول آوریل (13 فروردین) با مرخصی اجباری بدون حقوق روبرو خواهند بود.

آمریکا و کره جنوبی سال گذشته به توافق رسیدند که سئول 870 میلیون دلار هزینه پرداخت کند تا بخشی از حقوق کارکنان کره ای و حمایت های دیگر از نیروهای آمریکایی در نیروهای ایالات متحده در کره تامین گردد، اما این توافق در انتها ماه دسامبر 2019 منقضی شد.

وزارت خارجه کره جنوبی اواخر دی ماه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که سئول و واشنگتن نتوانسته اند در آخرین نشست خود درباره تقسیم هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره به توافق برسند و این مذاکرات پس از آن به بن بست خورد.

آمریکا می گوید کره جنوبی باید هزینه نظامیان این کشور که اکنون 890 میلیون دلار آن برعهده کره است را افزایش دهد. واشنگتن پیشتر خواهان رساندن آن به 5 میلیارد دلار شده بود.

کره جنوبی در دوره پیشین تاکید نمود که برای پرداخت هزینه استقرار 28 هزار و 500 نظامی آمریکایی در این کشور باید توافقنامه موجود ملاک عمل قرار گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 561

به "خبرنگاران آمریکا و کره جنوبی مذاکرات تقسیم هزینه های نظامی را از سرگرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا و کره جنوبی مذاکرات تقسیم هزینه های نظامی را از سرگرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید