حملات برق آسای یک شاهین به پلیکان غول پیکر در آسمان

به گزارش راوه بلاگ، لحظه حمله یک شاهین کوچک به پلیکانی که خیلی نزدیک به لانه اش پرواز می نماید، به وسیله یک عکاس ثبت شده است.

حملات برق آسای یک شاهین به پلیکان غول پیکر در آسمان

به گزارش خبرنگاران، این عکس ها به وسیله دکر نومورا در سن دیگو گرفته شده است. نومورا 54 ساله، گفت: در حالی که پلیکان به منطقه لانه سازی شاهین ها نزدیک می شد، یک شاهین هوشیار آماده دفاع از لانه خود شد، حتی اگر پلیکان قصد آسیب رساندن به لانه یا جوجه های شاهین را نداشت.

وی اضافه کرد: من خودم را خوش شانس می دانم که این اتفاق را می بینم، زیرا فقط برای مدت کوتاهی در ماه می اتفاق می افتد. شاهین ها در منطقه لانه سازی گشت می زنند و زمانی که احساس نمایند خطری برای جوجه هایشان وجود دارد حمله می نمایند.

این عکاس اضافه کرد: شاهین کوچکتر پس از درگیری با پلیکان پیروز شد این پرنده غول پیکر را از منطقه خارج کند.

دکر نومورا گفت: من عاشق این هستم که شاهین بسیار کوچکتر در برابر پلیکان بزرگتر بی باک است و بدون توجه به عواقب آن از بچه های خود دفاع می نماید.

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، شاهین های بحری یکی از کمیاب ترین پرندگان زادآور با جمعیتی در حدود 15 جفت در سن دیگو هستند.

جمعیت شاهین های بحری پس از دهه 1940 در نتیجه استفاده گسترده از آفت کش هایی مانند DDT کاهش یافت.

شاهین های بحری از بالا شکار می نمایند و پس از مشاهده طعمه خود، در یک شیرجه شیب دار و سریع که می تواند به سرعت 200 مایل در ساعت برسد شکار می نمایند.

این پرنده در یکی از طولانی ترین مهاجرت ها در آمریکای شمالی شرکت می نماید، که مسافت آن در سفر های رفت و برگشت تا 15550 مایل می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 19 اسفند 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3022

به "حملات برق آسای یک شاهین به پلیکان غول پیکر در آسمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "حملات برق آسای یک شاهین به پلیکان غول پیکر در آسمان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات برق آسای یک شاهین به پلیکان غول پیکر در آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید