جاذبه های گردشگری سائوپائولو ، دیدنی های مجذوب کننده بزرگترین شهر سائوپائولو

به گزارش راوه بلاگ، جاذبه های گردشگری سائوپائولو

سائوپائولو بزرگ ترین شهر در آمریکای جنوبی است. این شهر در سال 1554 میلادی شکل گرفت و آبراهه ای برای پیدایش شهرهای دیگر کشور برزیل شد. بسیاری از تمدن ها در شکل گیری سائوپائولو نقش داشتند. از جمله آن ها می توان به تمدن هایی همانند تمدن پرتغالی، اسپانیایی، آلمانی، آفریقایی، عرب، یهودی و ژاپنی اشاره نمود. حتی موزه ای در خصوص نقش مهاجران ژاپنی و موزه ای دیگر به همین ترتیب برای آفریقایی های تأثیرگذار در سائوپائولو طراحی شده است. در ادامه چند مورد از جاذبه های گردشگری سائوپائولو را معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد ما این است که با تور برزیل با سائوپائولو بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری سائوپائولو ، دیدنی های مجذوب کننده بزرگترین شهر سائوپائولو

موزه هنر سائوپائولو

موزه هنر سائوپائولو، در سال 1968 تأسیس شد. اما در همین مدت زمان کم، تبدیل به مکانی گشت که یکی از نفیس ترین کلکسیون های هنر غرب را در آمریکای لاتین به معرض نمایش می گذارد. موزه هنر یکی از جاذبه های گردشگری سائوپائولو محسوب می گردد. در این موزه، آثار افراد تأثیرگذار معاصر همانند ونگوگ، ماتیس، پیکاسو، مانت و بعلاوه 73 مجسمه برنزی ساخته شده به وسیله دگاس دیده می گردد. البته آثار هنرمندانی از دوره رنسانس نیز در این موزه واقع شده است. اما معروفیت آن عمدتاً به علت نمایش دادن آثار هنرمندان معاصر می باشد. ساختمان این موزه نیز به وسیله یک معمار برزیلی- ایتالیایی به نام لینا بو باردی طراحی شده است و سبکی کلاسیک از مدرنیسم دارد.

موزه فوتبال

همان طور که میدانید، برزیل مهد فوتبال دنیا است و استعدادهای بسیاری در این کشور در این زمینه پرورش یافته اند. پس در شهری مثل سائوپائولو، نداشتن یک موزه فوتبال به نظر عجیب تر از داشتن آن است. این موزه اطلاعات خوبی درباره این ورزش و اینکه چقدر در قلب مردم برزیل جای دارد، ارائه نموده است. این موزه 6000 مترمربع مساحت و 15 گالری جداگانه دارد که بسیار مجذوب نماینده می باشند. تصویرهایی که بر روی دیوار این موزه قرارگرفته است، بیانگر مسابقات نوستالژی، و بازیکنان خاطره انگیزی می باشد که در طول تاریخ برای این کشور و کشورهای دیگر بازی نموده اند. این موزه در ورزشگاه معروف پاکامبئو واقع شده است و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سائوپائولو می باشد.

پارک ایبیراپوئرا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سائوپائولو پارک ایبیراپوئرا است. مجموع این پارک به وسیله معماری به نام روبرتو بِرل مارکس طراحی شد و ساختمان های اطراف آن نیز اثر اسکار نیِمِیِر می باشد. این فضای سبز با سازه ها، موزه ها، زمین های بازی، درخت ها، مسیرهای دوچرخه سواری و دریاچه هایی مزین شده است که آرامش خوبی را به مردم سائوپائولو منتقل می نماید. پارک ایبیراپوئرا، به نوعی می تواند بیانگر فرهنگ و معماری امروزی نیز باشد. سالانه چیزی حدود 14 میلیون نفر از این پارک تماشا می نمایند. مجسمه باندیراس نیز در این پارک واقع شده است که به وسیله ویکتور برِشِرِت طراحی شده و چندین تن از اساطیر را به تصویر کشیده است. مجسمه های یادبودی به افتخار افرادی که در سال 1932 در تلاطم ساخت نظامی نو کشته شدند نیز در این پارک قرار داده شده است.

موزه هنر معاصر

موزه هنر معاصر درون پارک ایبیراپوئرا واقع شده است و همان طور که گفته شد، ساختمان آن به وسیله اسکار نیِمِیِر طراحی شده است. این موزه در سال 1957 میزبان هنرهای معاصر این کشور به همراه برنامه های جانبی دیگر شد. موزه هنر معاصر دارای بیش از 5000 قطعه هنری می باشد که بسیاری از آثار هنری مدرسه ای، آثاری از پیکاسو، مودیگلیانی و لژر نیز در آن دیده می گردد. آثار هنرمندان برزیلی مثل تارسیلا دو آمارال و یا پورتیناری و دی کاوالجانتی نیز در این موزه قرار دارند. باغ مجسمه نیز در این موزه واقع شده که به وسیله روبرتو بِرل مارکس طراحی شده است و 30 کار بزرگ را در فضای باز به معرض نمایش می گذارد. این موزه نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سائوپائولو است.

آوِنیدا پائولیستا

آوِنیدا پائولیستا مرکز فعالیت های تفریحی سائوپائولو می باشد و مقصدی مناسب و هیجان انگیز هم برای جهانگرد ها و هم برای محلی ها است. این مرکز تفریحی، یک مکان مناسب برای استفاده از کافه ها می باشد. درون آوِنیدا پائولیستا، مغازه ها، تئاترها، گالری ها و موزه های بسیاری دیده می گردد. بعلاوه این مرکز، موزه هنر سائوپائولو را درون خود جای داده است. آوِنیدا پائولیستا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سائوپائولو می باشد.

جمع بندی

کشور برزیل کشوری جهانگردی محسوب می گردد و سالانه تعداد زیادی جهانگرد از آن تماشا می نمایند. جدا از این مراکز، این کشور طبیعت بکری نیز دارد. در این مقاله به آنالیز تعدادی از جاذبه های گردشگری سائوپائولو پرداختیم. البته این جاذبه ها به همین تعداد محدود نمی شوند. سائوپائولو دارای بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر نیز می باشد که باید در مقاله ای جدا به آن پرداخته گردد.

منبع: ژیوار
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2923

به "جاذبه های گردشگری سائوپائولو ، دیدنی های مجذوب کننده بزرگترین شهر سائوپائولو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری سائوپائولو ، دیدنی های مجذوب کننده بزرگترین شهر سائوپائولو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید