جاده ها یک طرفه نمی گردد

به گزارش راوه بلاگ، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: با توجه به احتیاج به تردد در هر دو جهت جاده ها در این ایام، برنامه ای برای یک طرفه کردن جاده ها در خاتمه تعطیلات این هفته در طرح های ترافیکی پلیس راهور ناجا وجود ندارد براین اساس هیچ یک از جاده ها یک طرفه نمی گردد.

جاده ها یک طرفه نمی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سرهنگ احمد شیرانی اضافه کرد: هم اکنون شرایط ترافیکی جاده ها روان و بدون مشکل گزارش شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مسافرت بعضی از هموطنان در ایام نوروز و نزدیک شدن به زمان انتها تعطیلات و ظرفیت جاده ها به هموطنان توصیه می گردد، برگشت از سفر را به پنجشنبه و آدینه موکول نکنند چرا که امکان ایجاد ترافیک سنگینی در بعضی از جاده ها وجود دارد.

شیرانی اضافه کرد: به رانندگان توصیه می گردد زمان برگشت از سفر را مدیریت نموده و بازگشت خود را صرفا به روز پنج شنبه و آدینه انتها هفته موکول نکنند.

وی تاکید نمود: ساعت آغاز محدودیت تردد شبانه به ساعت 22 تغییر یافته و محدودیت تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 بامداد در شهرهای گروه قرمز نارنجی، زرد و آبی ادامه دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور گفت: یکی از عوامل تشدید صدمات در تصادفات، عدم استفاده از کمربند ایمنی است. نبستن کمربند ایمنی باعث وارد آمدن آسیب شدید به راننده و سرنشین به علت برخورد با قطعات داخل خودرو شده و در بعضی از تصادفات واژگونی؛ راننده و سرنشین به بیرون خودرو پرتاب شده اند براین اساس استفاده از کمربند ایمنی خودرو در جادها برای راننده و تمام سرنشینان بویژه اتوبوس ها الزامی است.

شیرانی اضافه کرد: بیشتر حوادث جاده ای در فاصله 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده و لذا هموطنان در این محدوده باید دقت و احتیاط بیشتری در رانندگی داشته باشند.

وی، برخورد با تخلفات حادثه ساز را از مهمترین طرح های کنترلی جاده ها دانست و گفت: ثبت تخلفات با استفاده از دوربین های مکانیزه ثبت تخلف و تیم های گشتی محسوس و نامحسوس پلیس راه اجرا می گردد.

در تخلفات حادثه ساز علاوه بر جریمه، نمره منفی در سوابق راننده ثبت و در ارزیابی رفتار رانندگان موثر است. در صورت تکرار تخلفات حادثه ساز و رسیدن به سقف نمره، گواهینامه ضبط می گردد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی از هموطنان خواست قبل از تردد به وسیله شماره تلفن 120 و 88255555 (10 خط) در جریان آخرین شرایط جوی و ترافیکی قرار گیرند.

براساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه متخلف دارای 30 نمره منفی باشد گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در انتها مدت مزبور با پرداخت 400 هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه عمومی مسترد می گردد. پس از اعمال مقررات چنانچه در اثر ارتکاب تخلفات جدید 25 نمره منفی به متخلف تعلق گیرد، گواهینامه او به مدت 6 ماه ضبط و پس از انقضاء مدت مزبور و پرداخت 600 هزار ریال به نفع خزانه عمومی مسترد می گردد. هرگاه پس از اعمال مقررات در اثر ارتکاب تخلفات جدید 20 نمره منفی به متخلف تعلق گیرد گواهینامه او ابطال و بعد از یک سال می تواند برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی و پرداخت یک میلیون ریال به نفع خزانه عمومی گواهینامه جدید اخذ کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2189

به "جاده ها یک طرفه نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده ها یک طرفه نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید