تمام راز هایی که متخصصان غدد درباره غده تیروئید به شما نمی گویند

به گزارش راوه بلاگ، اگر شما مشکل تیروئید دارید، با پزشک خود درباره گزینه های درمانی بالقوه مشورت کنید. اما علاوه بر روش های درمانی، تغییراتی در شیوه زندگی می تواند به حفظ سلامت تیروئید یاری کند.

تمام راز هایی که متخصصان غدد درباره غده تیروئید به شما نمی گویند

به گزارش، یک اختلال خود ایمنی می تواند منجر به بروز این اختلالات شود، اما عوامل مختلف در شیوه زندگی مانند استرس، یا رژیم غذایی نیز می تواند در این میان نقش بازی کند.

پرکاری تیروئید با نام مستعار تیروئید بیش از حد فعال، با از دست دادن سریع وزن، ضربان قلب غیر معمول سریع، و اضطراب خود را نشان می دهد در حالی که کم کاری تیروئید می تواند با یبوست، افزایش وزن، خستگی شدید و ... ظاهر شود.

اگر شما مشکل تیروئید دارید، با پزشک خود درباره گزینه های درمانی بالقوه مشورت کنید. اما علاوه بر روش های درمانی، تغییراتی در شیوه زندگی می تواند به حفظ سلامت تیروئید یاری کند:

این غذا ها حاوی شکر و مواد نگهدارنده، رنگ های مصنوعی، چربی های ترانس و یا جایگزین های چربی و شکر هستند. غذا های فرآوری شده می تواند منجر به التهاب روده و شعله ور شدن بیماری های خود ایمنی شود.

سبزیجاتی مانند کلم پیچ، گل کلم، کلم بروکسل و ... ممکن است مواد مغذی خوب مانند ویتامین ث و فولات داشته باشند، اما خوردن خام آن ها در مقادیر زیاد منجر به ایجاد مسائل تیروئید می شود. کلم نپخته حاوی مواد شیمیایی طبیعی به نام goitrogens است که می تواند با سنتز هورمون تیروئید تداخل داشته باشد. دوستداران کلم باید این سبزی را به صورت پخته مصرف کنند و یا آن را بخار پز کنند؛ بنابراین این افراد هنوز هم می توانند کلم را به عنوان یک آنتی اکسیدان ارزشمند و ضد سرطان مصرف کنند.

هر دو این مواد به بهبود سلامت تیروئید یاری می کنند. تحقیقات بالینی نشان می دهد که مصرف روزانه 200 میکروگرم سلنیوم، می تواند آنتی بادی های ضد تیروئید را کاهش دهد. علاوه بر این کمبود شدید ویتامین دی با بیماری های خود ایمنی ارتباط دارد و پزشک ممکن است برای جبران آن اقدام به تجویز مکمل های این ویتامین کند.

احتمالا شنیده اید که ارتباط قوی بین سلامت تیروئید و مصرف ید وجود دارد. ید برای سنتز هورمون تیروئید لازم است. در سراسر دنیا کمبود ید یکی از علل کم کاری غده تیروئید است. این کمبود در کشور های توسعه یافته کم است و آن هم به علت مصرف نمک های ید دار و غنی کردن لبنیات و نان با ید. مصرف بیش از حد ید البته با پرکاری تیروئید در افراد مستعد همراه است بنابراین مصرف مکمل های ید بدون مشورت با پزشک درست نیست.

مهمترین اقدام برای حفظ سلامت تیروئید یک رژیم غذایی متعادل است. هفتاد درصد سیستم خود ایمنی ما در روده؛ شناخته شده به عنوان بافت لنفاوی روده است. هنگامی که مخاط روده ملتهب می شود، می تواند پاسخ های ایمنی را شروع کند. این فرایند رد توسعه بیماری تیروئید نقش ایفا می نماید. برای یاری به کاهش التهاب، توصیه بر اتخاذ رژیم غذایی مدیترانه ای است. هدف این رژیم چهار تا 5 وعده از سبزیجات، سه تا چهار وعده میوه در روز، همراه با مقادیر زیادی از پروتئین های بدون چربی، و ماهی های چرب مانند قزل آلا است. روغن زیتون، روغن آفتاب گردان، روغن نارگیل، مغزها، کره مغز ها و آووکادو در این رژیم نقش پررنگ دارند.

منبع : آوای سلامت

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 266

به "تمام راز هایی که متخصصان غدد درباره غده تیروئید به شما نمی گویند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام راز هایی که متخصصان غدد درباره غده تیروئید به شما نمی گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید