تروریستهای داعش در سوریه در حال بازسازی خود هستند

به گزارش راوه بلاگ، گروهک تروریستی داعش در اردوگاه های پناهجویان در شمال شرق سوریه فعالیت های خود را افزایش داده و در حال بازسازی این گروهک هستند.

تروریستهای داعش در سوریه در حال بازسازی خود هستند

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

تارنمای خبری لبنانی العهد امروز (دوشنبه) به نقل از شبکه تلویزیونی آمریکایی الحره نوشت: میانگین جرم و جنایت در این اردوگاه ها در هفته های اخیر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی هشدار دادند که داعش هم اکنون به سرعت در حال تبدیل اردوگاه های پر جمعیت و در مقدمه آنها اردوگاه الهول به پایگاهی برای عملیات تروریستی خویش است.

مقامات مزبور اعلام کردند که اقدامات خشونت آمیز وحشیانه داعش تنها بخشی از مشکل در اردودگاههای پناهجویان را تشکیل می دهد.

یک مقام آمریکایی دیگر به الحره گفت که داعش هم اکنون در حال جذب نیرو و تامین هزینه های اقتصادی مورد احتیاج خویش است و در همین رابطه با استفاده از شبکه های قاچاق در دو استان الحسکه و دیرالزور شماری از خانواده های عناصر خود را از الهول منتقل نموده و در چند ماه اخیر به اردوگاه های آوارگان، اسلحه قاچاق نموده است.

سایر مقامات آمریکایی هشدار دادند: اردوگاه الهول با بیش از 60 هزار نفر جمعیت که اکثرشان زن و کودک هستند، نقش خود را به عنوان عامل اصلی تامین هزینه های اقتصادی این گروه تروریستی فعال تر نموده است و در حال نقل و انتقال ذخایر نقدی این گروهک تروریستی است که تقریبا 100 میلیون دلار تخمین زده می گردد.

بر پایه این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا نیز اخیرا اعلام کرد: بعضی از دلالان در ترکیه توسط سامانه های نقل و انتقال پول موجود در اردوگاه ها اقدام به قاچاق پول می نمایند.

اطلاعات امنیتی بعضی از کشورهای عضو سازمان ملل حاکی است که صرف قاچاق انسان از اردوگاه های پناهجویان می تواند یک کار تجاری عظیم به شمار برود، زیرا افراد قاچاقچی برای هر فرد 2 هزار و 500 تا 3 هزار دلار تقاضا می نمایند که گاهی این مبلغ به 14 هزار دلار نیز می رسد.

به همین دلیل یاسمین الجمل مشاور پنتاگون در امور خاورمیانه در سمینار مجازی گفت: اقدامات نامناسبی در الهول در جریان است . میانگین قاچاق زنان و پول نشان می دهد که داعش و هوادارانش واقعا می خواهند الهول را به مرکز و پایگاه جدیدی برای عملیات خود تبدیل کند.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط مرکز اطلاعات روج آفا وابسته به نمودهای سوریه، تقریبا 200 نفر از الهول در سال 2020 به خارج به طور قاچاقی بیرون برده شدند . البته بخاطر ثبت نشدن بعضی از موارد آمار بیش از اینها است .

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به همین دلیل در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الحره گفت: باقی ماندن ده ها هزار تن از پناهندگان بدون امکان بازگشت آنها به سرزمین شان تضمین سلامتی آنان در مقابل عناصر جنایتکار و تروریستی که در حال سوء استفاده از اهالی اردوگاه هستند را سخت تر نموده است. بسیار مهم است که کشورها هموطنان مقیم خود در اردوگاه ها را معین نموده و هر چه زودتر آنها را به خانه و کاشانه شان بازگرداند.

بعضی از تحلیلگران هشدار دادند که احتمالا بحران آن قدر بالا گرفته که دیگر جامعه بین الملل نمی تواند از پیروزی های داعش در اردوگاه های آورگان در سوریه چشم پوشی کند.

العهد نوشت: توماس جوسلین عضو برجسته موسسه دفاع از دمکراسی ها گفت که ما هم اکنون در اردوگاه های سوریه شاهد همان جریانی هستیم که در اردوگاه های پناه جویان عراق پس از سرنگونی رژیم صدام حسین و بیرون آمدن تروریست ها از این اردوگاه ها، شکل گرفت . ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1940

به "تروریستهای داعش در سوریه در حال بازسازی خود هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروریستهای داعش در سوریه در حال بازسازی خود هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید