تامین 1500 تن مرغ برای توزیع در شهر تهران

به گزارش راوه بلاگ، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از تامین 1500 تن مرغ برای توزیع در شهر تهران اطلاع داد و گفت با توجه به افزایش 25 درصد جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سراسر کشور، پیش بینی می گردد قیمت مرغ در هفته های آینده به آرامش نسبی برسد.

تامین 1500 تن مرغ برای توزیع در شهر تهران

به گزارش خانه ملت، معین الدین سعیدی در توضیح نشست یکشنبه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: آنالیز گزارش عملکرد کمیسیون کشاورزی در سال 99 و تدوین برنامه ها در حوزه قانونگذاری و نظارت در سال آینده دستور کار اول جلسه امروز بود و اعضای کمیسیون کشاورزی عضو در کمیسیون تلفیق نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد خود در جریان آنالیز لایحه بودجه 1400 ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اضافه نمود: امروز همچنین مباحث مربوط به تنظیم بازار و مسائل مربوط به مرغ و تخم مرغ با حضور مسئولان ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از مصرف کننده و پشتیبانی امور دام درخصوص مطرح و آنالیز شد

سعیدی اظهار کرد: پس از اتفاقات تلخی که در حوزه قیمت مرغ و تخم مرغ در سطح کشور رخ داد، مسئولان حاضر در نشست مدعی شدند که میزان جوجه ریزی 25 درصد افزایش یافته و پیش بینی کردند از هفته آینده بازار مرغ و تخم مرغ به آرامش نسبی برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ 24 هزار و 900 تومان است اما در استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان، البرز و کرمانشاه مسائل عدیده و بیشتری در این حوزه وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه نمود: متاسفانه هنوز بعضی از مدیران به دنبال حذف صورت مسئله هستند در حالی که در عمل چیز دیگری را مشاهده می کنیم. اما با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم باید کوشش بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 1500 تن مرغ برای توزیع در شهر تهران تامین شده تا شرایط بازار آرام تر گردد، توضیح داد: با توجه به اینکه اختیارات تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شده، شاهد ثبات بیشتری در بازار مرغ و تخم مرغ خواهیم بود.

سعیدی در ادامه مدعی شد علیرغم اینکه شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی در مجلس یازدهم براساس قانون تشکیل شده اما خبرها حاکی از آن است که رییس جمهوری با قیمت گذاری این شورا مخالفت نموده است. رییس جمهوری باید حافظ قانون باشد نه اینکه در مقابل اجرای آن مقاومت کند.

وی اعلام کرد: این موضوع در جلسه روز سه شنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2197

به "تامین 1500 تن مرغ برای توزیع در شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 1500 تن مرغ برای توزیع در شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید