بیماران مبتلا به کرونا علائم درد و سنگینی قفسه سینه را جدی بگیرند

به گزارش راوه بلاگ، یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه کرونا می تواند موجب ایجاد عوارض قلبی گردد، نسبت به علائم درد و سنگینی قفسه سینه در بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد.

بیماران مبتلا به کرونا علائم درد و سنگینی قفسه سینه را جدی بگیرند

به گزارش ایسنا، دکتر روزبهانی با اشاره به خطرات بسیار کرونا برای بیماران قلبی گفت: کرونا می تواند در جداره قلب التهاب ایجاد نموده و بروز سکته قلبی را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: حتی افراد سالم هم در معرض عوارض قلبی ناشی از این بیماری قرار دارند و باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

روزبهانی اظهار داشت: به همین دلیل توصیه می گردد تمام بیماران مبتلا به کرونا در صورتی که علائمی مانند احساس درد در قفسه سینه و یا سنگینی قفسه سینه را احساس کردند، حتما به پزشک مراجعه نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر لزوم تزریق واکسن کرونا برای همه افراد، گفت: در حال حاضر یکی از راه های موثر پیشگیری از کرونا تزریق واکسن است و به همین دلیل توصیه می گردد تمام افراد واکسن تزریق نمایند.

این فوق تخصص آنژیوپلاستی گفت: بیماران قلبی جهت تزریق واکسن باید صبر نموده تا شرایط قلبی حاد آنها فروکش نموده و درصورتی که مسئله ای خاصی نداشته باشند، با تجویز و نظر پزشک واکسن تزریق نمایند.

روزبهانی در ادامه توصیه هایی هم برای سالم نگه داشتن قلب داشت و بیان کرد: داشتن قلب سالم در وهله اول در گرو داشتن تغذیه سالم است.

وی اضافه کرد: افرادی که در تغذیه خود مقدار کمتری چربی و نمک مصرف نموده و عمدتا از گوشت سفید، میوه و سبزیجات استفاده می نمایند، قلب سالم تری دارند.

روزبهانی گفت: در این شرایط کرونا که تحرک افراد کمتر شده اهمیت داشتن تغذیه سالم چند برابر شده و افراد باید به این مهم دقت داشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر پرهیز از استرس برای داشتن قلبی سالم هم تاکید نمود و اضافه کرد: استرس زمینه ساز بیماریهای قلبی است و احتیاج است افراد جهت داشتن قلب سالم حتما استرس و اضطراب را از خود دور نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2867

به "بیماران مبتلا به کرونا علائم درد و سنگینی قفسه سینه را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران مبتلا به کرونا علائم درد و سنگینی قفسه سینه را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید