بیرانوند ، سیدحسین؛ خبری از رفاقت نیست

به گزارش راوه بلاگ، اگرچه هنوز حال و هوای کشور متاثر از دربی تهران نیست، اما به هر حال روز سه شنبه قرار است پرسپولیس و استقلال برای نودونهمین بار در تاریخ 2 باشگاه در برابر هم به میدان بروند. با توجه به در کورس بودن هر دو تیم، این مسابقه واجد حساسیت جدولی است، اما کیست که نداند دربی همواره داستان های پیرامونی خاص خودش را دارد؟ این بازی هم می تواند میدانی برای دوئل های ویژه باشد؛ مثلا نبرد مهاجمان خارجی 2 تیم یعنی یورگن لوکادیا در این سمت و کوین یامگا در آن سوی میدان. با این حال به نظر می رسد یکی از دوئل های ویژه این بازی، رویارویی علیرضا بیرانوند و حسین حسینی باشد؛ گلر های اصلی 2 تیم که هر دو از جام جهانی بازگشته اند و البته هر یک داستان متفاوت خاص خود را دارند.

بیرانوند ، سیدحسین؛ خبری از رفاقت نیست

بیرو در سراشیبی

جام جهانی 2022 برای فوتبال ایران بازنده های پرشماری داشت، اما از آن جمله به طور ویژه باید به علیرضا بیرانوند اشاره نمود. اگرچه بیرو با حضور در قطر بین گلر های ایرانی به رکورددار بازی در تاریخ جام های جهانی تبدیل شد، اما این رکوردشکنی چندان هم برای او خوشایند نبود. علیرضا در بازی با انگلستان به شدت مصدوم و تعویض شد. فیفا به او اجازه حضور در مقابل ولز را نداد، اما بیرانوند در ملاقات با آمریکا درون دروازه برگشت و عملکرد ضعیفی ارائه داد. او 2 گل خورد که دومی با خوش اقبالی و اختلاف میلی متری آفساید اعلام شد. چند خروج اشتباه دیگر از بیرانوند هم نشان داد او آماده نبود و به همین علت انتقاد های زیادی از کادرفنی تیم ملی صورت گرفت. خیلی ها به کی روش خرده گرفتند که وقتی حسین حسینی در بازی با ولز کلین شیت نموده، طبیعتا باید مقابل آمریکا هم او به میدان می رفت. در هر صورت، اما انتخاب کارلوس چیز دیگری بود و جواب هم نداد. بیرانوند که این اواخر حاشیه هایی هم داشته، به طور کلی در برترین فرم فوتبالش به سر نمی برد. او در بازی محبت آمیز برابر سپاهان نیز 2 گل دریافت کرد که نشانه خوبی برای پرسپولیسی ها نیست. با این حال بسیاری بر این باورند که علیرضا هنوز برترین دروازه بان ایران به شمار می آید و شاید دربی زمانی برای اوج گیری او باشد.

حسینی و آزمون اثبات لیاقت

آن سوی میدان، اما حسین حسینی در یکی، دو فصل اخیر به روز های خوبش بازگشته است. او فصل گذشته با به ثبت رساندن 18 کلین شیت، با اقتدار عنوان برترین دروازه بان فوتبال ایران را به خودش اختصاص داد؛ هرچند در آن فصل علیرضا بیرانوند در لیگ برتر حضور نداشت. درخشش حسینی در فصل تازه هم ادامه یافت؛ تا جایی که جسته و گریخته صدای بعضی کارشناسان مبنی بر اینکه او باید گلر اصلی تیم ملی در جام جهانی باشد، عایدی. دروازه بان استقلال البته در بازی با انگلیس به شکلی غیرمنتظره فرصت حضور در میدان را پیدا کرد، اما اوضاع به شکل کابوس واری برای او پیش رفت. دریافت 6 گل از سه شیرها، بدترین آمار یک دروازه بان ایرانی در تاریخ جام جهانی را به نام حسینی به ثبت رساند، اما او در ملاقات با ولز دروازه اش را بسته نگه داشت تا به سومین دروازه بان ایرانی تاریخ تبدیل گردد که در جام جهانی کلین شیت می نماید. گفتیم که حسینی در برابر آمریکا به میدان نرفت و حالا خیلی ها می گویند اگر او انتخاب شده بود، شاید سرنوشت تیم ملی تغییر می کرد. حالا دربی فرصتی برای حسینی است تا خودش را ثابت و این گزاره را تقویت کند. آیا او پیروز خواهد شد؟

جدل 6 و 8

در لیگ سال جاری هم رقابت زیرپوستی بیرانوند و حسینی ادامه داشته است. هم اکنون بیرو با ثبت 8 کلین شیت در 11 هفته گذشته پیروز ترین دروازه بان لیگ بوده و حسینی هم با 6 بار بسته نگه داشتن دروازه اش، در حال تعقیب گلر سرخ هاست. بی گمان کلین شیت هر یک از این 2 نفر در دربی، مهم ترین پیروزیت آن ها از این دست خواهد بود.

همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2988

به "بیرانوند ، سیدحسین؛ خبری از رفاقت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیرانوند ، سیدحسین؛ خبری از رفاقت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید