بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2021

به گزارش راوه بلاگ، با توجه به این موضوع که اکنون دوربین های بدون آینه بسیار زیادی و با مارک های مختلف در بازار وجود دارند، افراد مختلف در زمان تصمیم گیری برای خرید دوربین جدید با مشکل های مختلفی در زمان تحقیق و خرید دوربین روبرو می شوند.

بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2021

البته قبل از شروع کردن این مقاله باید بگوییم که انتخاب یک دوربین مناسب بیشتر اوقات به نیاز های کاربر بستگی دارد. اگر شما جز افرادی هستید که قصد دارید در آینده نزدیک یک دوربین بدون آینه خریداری کنید در این مقاله با ما همراه شوید تا با هم به آنالیز بهترین دوربین های بدون آینه سال 2021 بپردازیم.

در سال های اخیر ویژگی هایی مانند اندازه کوچک، قدرت بسیار بالا و فراوری لنز های مختلف باعث محبوب شدن دوربین های بدون آینه شده است. این دوربین های به سرعت در حال دریافت صندلی دوربین های DSLR هستند زیرا تکنولوژی های به کار رفته در دوربین های بدون آینه به سرعت در حال پیشی دریافت از دوربین های DSLR هستند. در سال های اخیر دوربین های DSLR از این نظر تغییر چندانی را ننموده اند.

دوربین های بدون آینه کنونی بهترین انتخاب برای بسیاری از افراد هستند و به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که اگر قصد خرید یک دوربین جدید را دارید، دوربین جدید خود را از نمونه های بدون آینه تهیه کنید.

زمانی که بحث خرید دوربین دیجیتال مطرح می گردد، افراد با دوربین های بسیار متنوعی مانند دوربین های دیجیتال بدون آینه، دوربین های مخصوص افراد مبتدی، دوربین های مخصوص افراد حرفه ای، دوربین های دارای سنسور های با اندازه کراپ APS-C، دوربین های با سنسور های با اندازه فول فریم و حتی دوربین های با اندازه سنسور مدیوم فرمت رو به رو می شوند.

همه این دوربین های گفته شده و با سنسور های مختلف دارای مزایا و معایب مربوط به خود هستند. فرقی نمی نماید که اکنون برای اولین بار می خواهید تا با تهیه دوربین وارد دنیای عکاسی شوید یا که می خواهید دوربین فعلی خود را با نمونه های جدید تر جایگزین کنید، در هر دو صورت در این مقاله با دوربین های بسیار خوبی آشنا می شوید که می توانید سال جاری آن ها را تهیه کنید.

دوربین های بدون آینه کنونی به دلیل داشتن آخرین تکنولوژی ها، سنسور هایی با رزولوشن بالا و بدنه ای کوچکتر و سبک تر در مقایسه با بیشتر دوربین های DSLR به راحتی می توانند که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نمایند.

نگاهی به نیاز های عکاسان فارغ از سطح آشنایی آن ها با عکاسی نشان می دهد که ویژگی هایی مانند عکاسی پیاپی با سرعت بالا، قابلیت های متنوع اتصال، کیفیت عالی در زمان فیلم برداری، لرزشگیر تصویر داخل بدنه و قابلیت های مناسب در زمان عکاسی در نور کم بیشتر نیاز های عکاسان را تشکیل می دهد.

همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که چون عکاسان به دنبال تهیه دوربینی با قابلیت تعویض لنز هستند، یکی از نکته های مهم در زمان انتخاب دوربین موجود بودن لنز های با کیفیت به خصوص در فاصله های کانونی پرهوادار است.

با وجود اینکه دوربین های بدون آینه کنونی در مقایسه با دوربین های DSLR کوچکتر بوده و وزن کمتری را هم دارند، اما باید بگوییم که در حالت کلی این دوربین ها ارزان تر از همتایان DSLR خود نیستند. قبل از پرداختن به دوربین های بدون آینه و آشنا شدن با ویژگی های آن ها به صورت خلاصه با تمامی دوربین هایی که در این مقاله به آن ها پرداخته می گردد، آشنا می شوید.

  • بهترین دوربین بدون آینه- سونی آلفا 1
  • بهترین دوربین بدون آینه برای عکاسان حرفه ای- نیکون Z7 II
  • بهترین دوربین بدون آینه برای عکاسی و فیلم برداری- کانن EOS R5
  • بهترین دوربین بدون آینه برای فیلم برداری- سونی a7S III
  • بهترین دوربین بدون آینه مدیوم فرمت- فوجی فیلم GFX 100S
  • بهترین دوربین بدون آینه با سنسور APS-C- فوجی فیلم X-T4
  • بهترین دوربین بدون آینه برای افراد مبتدی- فوجی فیلم X-T30

بهترین دوربین بدون آینه- سونی آلفا 1

نگاهی به مشخصات فنی این دوربین بر روی کاغذ نشان می دهد که دوربین سونی آلفا 1 دوربین بسیار شگفت انگیزی است. البته باید بگوییم که با توجه به مشخصات فنی و ویژگی های به کار رفته در این دوربین، دوربین سونی آلفا قیمت کمی را ندارد و سونی آن را با قیمت بسیار بالای 6500 دلار عرضه می نماید.

نقد و آنالیز های انجام شده از دوربین سونی آلفا 1 نشان می دهد همان گونه که سونی درباره این دوربین وعده داده است، دوربین سونی آلفا 1 تمامی کار هایی که عکاسان بخواهند را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

سونی در این دوربین از سنسور 50.1 مگاپیکسلی با گستره دینامیکی 15 استاپ استفاده نموده است. از دیگر قابلیت های این دوربین می توان به گستره ISO تا 32000، سرعت عکاسی پیاپی با سرعت بسیار بالای 30 فریم در ثانیه، سیستم فوکوس خارق العاده و بدنه مقام در برابر شرایط آب و هوایی اشاره نمود.

بدون شک دوربین سونی آلفا 1 به تمامی نیاز های عکاسان و فیلم برداران در زمان انجام کار های مختلف به بهترین شکل ممکن پاسخ خواهد داد. قابلیت های ارائه شده توسط این دوربین تنها محدود به عکاسی نمی گردد و این دوربین در زمان فیلم برداری هم عملکرد چشمگیری را دارد.

برای اطلاع باید بگوییم که این دوربین در زمان فیلم برداری می تواند این کار را با حداکثر رزولوشن 8K انجام دهد. همچنین این دوربین در زمان فیلم برداری با رزولوشن های 4K و Full HD می تواند این کار را با توجه به نیاز های کاربر با فریم بر ثانیه های مختلفی انجام دهد.

ضمناً این دوربین از لحاظ عمر باتری و طراحی ظاهری بدنه هم تغییراتی را نموده است و در مقایسه با دیگر دوربین های سونی دارای بهبود هایی در این قسمت هاست. در نهایت باید بگوییم که دوربین سونی آلفا 1 بهترین دوربین بدون آینه برای انجام تمامی کار های مربوط به عکاسی و فیلم برداری است.

تنها نکته ای که درباره دوربین سونی آلفا 1 وجود دارد که مانع خرید آن برای بسیاری از افراد می گردد، قیمت بالای 6500 دلاری آن است. پرداخت این قیمت به خصوص برای کسانی که به تمامی ویژگی های این دوربین رده بالا نیاز ندارند منطقی نیست.

در نهایت باید گفت که دوربین سونی آلفا 1 تنها دوربینی در بازار است که می تواند این ویژگی های رده بالا و قابلیت های مخصوص افراد حرفه ای را ارائه دهد. پس اگر مسئله ای را با قیمت این دوربین ندارید دوربین سونی آلفا 1 بهترین دوربینی است که می توانید آن را تهیه کنید.

بهترین دوربین بدون آینه برای عکاسان حرفه ای- نیکون Z7 II

آخرین دوربین بدون آینه معرفی شده توسط شرکت ژاپنی نیکون دارای ویژگی های بسیار خوبی مانند سنسور فول فریم با رزولوشن 45.7 مگاپیکسل، لرزشگیر تصویر 5 محوره داخل بدنه، عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم در ثانیه، قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 4K، دو جای مموری کارت و اولین دوربین بدون آینه عرضه شده توسط نیکون است که می توان گریپ باتری عمودی را به آن متصل کرد.

اگر این سوال برای شما پیش آماده است که نیکون برای این دوربین چه قیمتی را در نظر گرفته است، باید بگوییم که نیکون این دوربین را با قیمت 3000 دلار به بازار عرضه می نماید. دوربین نیکون Z7 II یک دوربین بدون آینه پرچمدار است که توسط نیکون عرضه می گردد و در مقایسه با اولین نسل از دوربین های بدون آینه این شرکت دارای بهبود های مختلفی است.

به عنوان نمونه نیکون در این نسل از دوبین های بدون آینه خود از دو پردازنده تصویر و از دو محل برای قرار دادن کارت حافظه خارجی استفاده نموده است. همچنین کاربران می توانند که از لنز های جدید با مانت Z یا از لنز های با مانت F نیکون با استفاده از اداپتور FTZ در این دوربین بدون آینه استفاده نمایند. ضمناً کیفیت تصاویر گرفته شده با این دوربین خارق العاده هستند.

البته باید گفت که این دوربین خالی از اشکال نیست. به عنوان نمونه نمایشگر به کار رفته در قسمت پشتی این دوربین به طرفین نمی چرخد. با این وجود در بقیه زمینه ها و قابلیت های مهم دوربین نیکون Z7 II عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد. به عنوان نمونه طراحی ظاهری این دوربین از لحاظ ارگونومی یکی از بهترین هاست و نیکون در مقایسه با نسخه اولیه دوربین نیکون Z7 در دوربین نیکون Z7 II از بافری با 3.5 برابر ظرفیت بیشتر استفاده نموده است.

دوربین نیکون Z7 II همچنین دارای عمر باتری بهبود یافته است و در نهایت می توانیم بگوییم که با توجه به بهبود های انجام شده در آن، این دوربین بهترین دوربین موجود در بازار برای افراد حرفه ای است.

بهترین دوبین بدون آینه برای عکاسی و فیلم برداری-کانن EOS R5

شرکت ژاپنی کانن از دوربین بدون آینه و پرچمدار کانن EOS R5 در سال 2020 رونمایی کرد. با وجود اینکه قیمت در نظر گرفته شده برای این دوربین 3900 دلار است، اما باید گفت که این دوربین یکی از بهترین دوربین های برای تمامی افرادی است که به یک دستگاه عالی برای پروژه های عکاسی خود نیاز دارند.

از جمله مشخصات فنی این دوربین می توان به سنسور Dual Pixel CMOS با رزولوشن 45 مگاپیکسل، قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 8K و با رزولوشن های دیگر و با فریم بر ثانیه های مختلف، عکاسی پیاپی با سرعت 12 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی و 20 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیک، مقاوت بدنه در برابر شرایط آب و هوایی همانند دوربین کانن EOS 5D Mark IV، منظره یاب الکترونیک با رزولوشن بالا، نمایشگر پشتی چرخشی و لرزشگیر تصویر داخل بدنه با قابلیت کاهش لرزش تصاویر تا 8 استاپ اشاره نمود.

نکته جالب توجه درباره دوربین کانن EOS R5 این است که سیستم فوکوس Dual Pixel II به کار رفته در این دوربین %100 سنسور دوربین را پوشش می دهد. البته ممکن است که بعضی از عکاس ها عنوان نمایند که سیستم فوکوس اتوماتیک به کار رفته در دوربین های بدون آینه سونی عملکرد بهتری را دارند.

البته باید بگوییم که سیستم فوکوس اتوماتیک به کار رفته در دوربین کانن EOS R5 هم هیچ کم و کاستی را در این زمینه ندارد و با توجه به پوشش %100 سنسور و قابلیت تشخیص چشم و دنبال کردن سوژه به کار رفته در این دوربین، این دوربین در زمان عکاسی از سوژه های انسانی و حیوان ها به درستی فوکوس نموده و عکس نهایی از لحاظ فوکوس بودن هیچ نقصی را ندارد.

با وجود این قابلیت های عالی و عملکرد بدون نقض در زمان عکاسی، باید گفت که یک نکته منفی درباره این دوربین در زمان فیلم برداری وجود دارد و آن نکته هم این است که اگر می خواهید با این دوربین به ضبط فیلم های طولانی مدت بپردازید باید از مشکل داغ شدن بیش از حد این دوربین در زمان فیلم برداری مطلع باشید.

البته باید گفت که با توجه به ویژگی های گفته شده و قابلیت های این دوربین در زمان عکاسی و فیلم برداری، کمتر دوربینی می تواند تا با دوربین کانن EOS R5 در هر دو زمینه ی عکاسی و فیلم برداری به رقابت بپردازد. دوربین کانن EOS R5 یک پکیج کامل برای بسیاری از کاربران با نیاز های متفاوت است.

شرکت کانن توانسته است که در زمینه بهبود گستره دینامیکی سنسور به کار رفته در دوربین کانن EOS R5 هم گام های بلندی را بردارد در نتیجه کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین کیفیت بالایی را دارند. در مقایسه با دیگر دوربین های دارای سنسوری با این رزولوشن، قابلیت های فیلم برداری و در این بازه قیمتی، دوربین کانن EOS R5 تنها اندکی بهتر است.

بهترین دوربین بدون آینه برای فیلم برداری-سونی a7S III

با وجود اینکه بیشتر دوربین های معرفی شده در این مقاله دارای قابلیت های بسیار خوبی در زمان فیلم برداری هستند، اما اگر شما قصد تهیه دوربینی را بیشتر برای ضبط فیلم های مختلف دارید دوربین 3500 دلاری سونی a7S III را در نظر داشته باشید.

نسخه سوم دوربین فول فریم سونی که تمرکز اصلی آن بر روی قابلیت های مربوط به فیلم برداری است دارای ویژگی ها و بهبود های مختلفی در زمان فیلم برداری است. از جمله قابلیت های این دوربین در زمان فیلم برداری می توان به ضبط فیلم با رزولوشن 4K و به صورت 120 فریم در ثانیه، ضبط فیلم با فرمت RAW و به صورت 16 بیت، فیلم برداری 10 بیت و به صورت 4:2:2 و لرزشگیر تصویر 5 محوره داخل بدنه اشاره نمود.

سونی همچنین در این دوربین از سنسور 12 مگاپیکسلی BSI CMOS، منظره یاب الکترونیک با رزولوشن 9.44 میلیون نقطه، نمایشگر LCD چرخشی در قسمت پشتی این دوربین و پردازنده تصویر Bionz XR استفاده نموده است.

البته سونی در این دوربین بهبود های دیگری هم ایجاد نموده است که از جمله آن ها می توان به سیستم منوی بهبود یافته، بهبود های انجام شده در بدنه این دوربین برای ارگونومی بهتر و طراحی ظاهری همانند دوربین سونی a9 و a7R IV و دو جای مموری کارت با دو فرمت متفاوت UHS-II SD و CFexpress Type-A اشاره نمود.

زمانی که بحث یک دوربین فیلم برداری کامپکت با طراحی ظاهری همانند دوربین های بدون آینه امروزی مطرح می گردد، دوربین سونی a7S III یکی از بهترین دوربین ها برای خرید است. نزدیک ترین رقیب به دوربین سونی a7S III دوربین فول فریم پاناسونیک لومیکس S1H است که شرکت پاناسونیک این دوربین را با تمرکز بر روی قابلیت های مربوط به فیلم برداری توسعه داده است.

این دوربین پاناسونیک دارای ویژگی های بسیار خوبی مانند توانایی فیلم برداری با رزولوشن 6K و دیگر رزولوشن ها و با فریم در ثانیه های مختلف، فیلم برداری به صورت 10 بیت و 4:2:2 و پشتیبانی از ضبط آنامورفیک و V-Log گاما است.

علاوه بر این ویژگی های گفته شده، دوربین پاناسونیک S1H یک دوربین خارق العاده 24 مگاپیکسلی برای ثبت عکس است. البته باید گفت که عملکرد سیستم فوکوس اتوماتیک این دوربین و قابلیت های ارائه شده در زمان ثبت عکس دوربین پاناسونیک از دوربین های سونی ضعیف تر است.

در نهایت باید بگوییم که دوربین به نسبت گران تر سونی FX3 در واقع همان دوربین سونی a7S III است که سونی آن را در بدنه کوچکتری و با قابلیت های بیشتر برای افراد حرفه ای تر عرضه می نماید. از جمله قابلیت های حرفه ای تر این دوربین می توان به دسته قابل جدا شدن همانند دوربین های فیلم برداری حرفه ای و وجود نقاط مختلف بر روی بدنه برای اتصال لوازم جانبی مختلف اشاره نمود.

بهترین دوربین بدون آینه مدیوم فرمت-فوجی فیلم GFX 100S

در سال های اخیر دوربین های بدون آینه مدیوم فرمت به تدریج توانسته اند که نظر عکاسان حرفه ای که به دنبال کیفیت بسیار بالا و رنگ های بسیار دقیق هستند را به خود جلب نمایند. البته باید گفت که این دوربین ها معایب مربوط به خود را دارند. به عنوان نمونه چون اندازه سنسور به کار رفته در این دوربین های بزرگتر از دوربین های فول فریم است، این دوربین از لحاظ سرعت عکاسی پیاپی و سیستم فوکوس اتوماتیک عملکرد ضعیف تری را در مقایسه با دوربین های فول فریم دارند.

البته شکی نیست که دوربین های مدیوم فرمت کنونی به کیفیت عکسی که ارائه می دهند معروف هستند. اگر شما جز کاربرانی هستید که هدفتان ثبت تصاویر پرتره استودیویی شگفت انگیز یا تصاویر منظره با رزولوشن بسیار بالا است، تهیه دوربین مدیوم فرمت یک انتخاب درست برای شماست.

هما ن گونه که در خبر ها خوانده اید شرکت فوجی فیلم به تازگی از دوربین فوجی فیلم GFX 100S با قیمت 6000 دلار رونمایی نموده است. از جمله مشخصات فنی این دوربین می توان به برخورداری از سنسور مدیوم فرمت BSI CMOS با رزولوشن 102 مگاپیکسل، سیستم لرزشگیر تصویر داخل بدنه بهبود یافته، فیلم برداری با رزولوشن 4K و به صورت 30 فریم در ثانیه، عکاسی پیاپی با سرعت 5 فریم در ثانیه و توانایی ثبت عکس های 400 مگاپیکسلی از سوژه های ثابت اشاره نمود.

نکته جالب توجه درباره دوربین فوجی فیلم GFX 100S این است که این دوربین همه این ویژگی ها و قابلیت ها در یک بدنه ای کامپکت ارائه می دهد. همچنین اگر شما هوادار قابلیت Film Simulation فوجی فیلم هستید باید بگوییم که این قابلیت در این دوربین وجود دارد و با استفاده از آن می توانید فیلتر هایی را همانند فیلم های نگاتیو نوستالژی به عکس های گرفته شده افزود.

در نهایت باید به این نکته اشاره نمود که تنها رقیب این دوربین که دارای سنسور مدیوم فرمت هم باشد توسط شرکت فوجی فیلم ساخته شده است. در واقع دیگر دوربین های فوجی فیلم مانند دوربین های 50R، 50S و 100 را می توان به نوعی رقیب این دوربین در نظر گرفت.

با وجود اینکه شرکت هاسلبلاد هم دوربین های بدون آینه و مدیوم فرمتی را فراوری می نماید، اما ویژگی هایی که دوربین های فوجی فیلم ارائه می دهند بسیار بهتر از دوربین های مدیوم فرمت هاسلبلاد است.

بهترین دوربین بدون آینه با سنسور APS-C- فوجی فیلم X-T4

اگر به تازگی عکاسی را شروع نموده اید باید به شما بگوییم که دوربین های با سنسور کراپ APS-C به هیچ وجه دوربین های بدی نیستند. در واقع این دوربین ها در مقایسه با دوربین های فول فریم تنها دارای سنسور هایی با اندازه های کوچکتر هستند.

استفاده از سنسوری با اندازه کوچکتر در دوربین ها باعث می گردد که این دوربین ها در مقایسه با دوربین های فول فریم در زمان عکاسی در محیط هایی با نور کم عملکرد ضعیف تری را داشته باشند و در حالت کلی گستره دینامیکی ارائه شده توسط سنسور این دوربین ها هم از دوربین های فول فریم کمتر است.

با این وجود به دلیل استفاده از سنسوری با اندازه کوچکتر در این دوربین ها، این دوربین ها دارای بدنه و لنز های کوچکتری هستند که این ویژگی های این دوربین ها را به دستگاه های بسیار خوبی برای عکاسی در سفر تبدیل می نماید. در واقع با وجود اینکه در مقایسه با دوربین های فول فریم کیفیت عکس این دوربین ها کمتر است، اما این دوربین ها دارای وزن کمتری هستند حمل آن ها برای کاربران راحت تر است.

البته دوربین های دارای سنسور APS-C امروزی از لحاظ کیفیت تصاویر خروجی بسیار پیشرفت نموده اند و تفاوت ها اندکی از این لحاظ میان آن ها و دوربین های فول فریم وجود دارد. حال می خواهیم به دوربینی که قصد معرفی آن را داریم می پردازیم.

دوربین فوجی فیلم X-T4 دارای سنسور 26 مگاپیکسلی است و کاربران برای تهیه این دوربین مجبور هستند تا مبلغ 1700 دلار را بپردازند. فوجی فیلم در دوربین X-T4 بهبود های مختلفی را در مقایسه با نسل قبلی این دوربین انجام داده است که از جمله این بهبود های انجام شده می توان به سیستم فوکوس اتوماتیک بهتر، لرزشگیر تصویر داخل بدنه، عکاسی پیاپی با سرعت بالای 20 فریم در ثانیه، قدرت پردازشی بالاتر در زمان پردازش تصاویر و باتری با ظرفیت بزرگتر اشاره نمود.

دوربین فوجی فیلم X-T4 دارای ویژگی های دیگری هم هست که آن را به یک دوربین عالی برای ثبت عکس و فیلم برداری تبدیل می نماید. به عنوان نمونه این دوربین در زمان فیلم برداری می تواند که این کار را با رزولوشن 4K و به صورت 60 فریم در ثانیه و با رزولوشن 1080 و به صورت 240 فریم در ثانیه انجام دهد.

ویژگی های که فوجی فیلم در این دوربین قرار داده است محدود به موارد بالا نمی گردد و این دوربین همچنین دارای نمایشگر لمسی قابل چرخش، دو جای مموری کارت UHS-II، منظره یاب الکترونیک OLED با رزولوشن 3.68 میلیون نقطه، 12 حالت شبیه ساز فیلم های نگاتیو فوجی فیلم و قابلیت شارژ شدن با پورت USB-C است.

در زمان کنونی بسیاری از شرکت های فراوری نماینده دوربین در دنیا دوربین های فول فریم سطح مبتدی را با قیمتی مشابه دوربین فوجی فیلم X-T4 به بازار عرضه نموده اند که این دوربین ها به دلیل داشتن سنسور بزرگتر فول فریم می توانند عکس های باکیفیت تری را هم ارائه دهند.

با وجود اینکه این دوربین های فول فریم ارائه شده توسط شرکت های دیگر دوربین های جذابی هستند، اما چیزی که باعث جذابیت دوربین X-T4 شده است اندازه سنسور به کار رفته در آن است. درست است که کیفیت تصاویر گرفته شده با یک دوربین فول فریم بالاتر هستند، اما سنسور APS-C به کار رفته در دوربین فوجی فیلم X-T4 هم در این زمینه هیچ کمبودی را ندارد و کیفیت تصاویر گرفته شده با آن خارق العاده هستند.

علاوه بر این، شرکت های دیگر برای کاهش قیمت دوربین های فول فریم بعضی قابلیت ها و ویژگی ها را در این دوربین ها فدا نموده اند. به عنوان نمونه این دوربین ها در زمان فیلم برداری دارای قابلیت های کمتری هستند، سرعت عکاسی پیاپی پایین تری را دارند و قابلیت های فوکوس اتوماتیک این دوربین ها در مقایسه با دیگر دوربین ها کمتر است. دوربین X-T4 از بابت ویژگی های گفته شده هیچ کم و کاستی را ندارد و یکی از بهترین دوربین های با سنسور APS-C که می توانید در زمان کنونی تهیه کنید.

بهترین دوربین بدون آینه برای افراد مبتدی- فوجی فیلم X-T30

اگر شما به تازگی عکاسی را شروع نموده اید و به دنبال تهیه یک دوربین بدون آینه هستید، باید بگوییم که شما به یک دوربین سطح حرفه ای و با قابلیت ها و ویژگی های مختلف نیازی ندارید. اگر دوربین فوجی فیلم X-T4 یا XT-3 که در این مقاله و در قسمت قبلی آن را معرفی نموده ایم نظر شما را به خود جلب نموده است اما قیمت آن خارج از بودجه در نظر گرفته شده برای تهیه دوربین است، دوربین 900 دلاری فوجی فیلم X-T30 یک گزینه بسیار عالی برای شماست.

بسیاری از ویژگی های به کار رفته در دوربین فوجی فیلم X-T30 مشابه دوربین گران قیمت فوجی فیلم X-T3 است. به عنوان نمونه این دوربین دارای سنسوری 26 مگاپیکسلی با اندازه APS-C، پردازنده چهار هسته ای X-Processor، نمایشگر 3 اینچی متحرک، فناوری ارتباطی بلوتوث و Wi-Fi و عکاسی پیاپی با سرعت 20 فریم در ثانیه است.

از جمله دیگر قابلیت های خوب این دوربین که آن را به یک گزینه عالی برای عکاسان مبتدی تبدیل نموده است می تواند به سیستم فوکوس اتوماتیک هیبریدی این دوربین همراه با 425 نقطه، دکمه های مخصوص برای تغییر حالت های عکاسی، اکسپوژر و سرعت شاتر و توانایی فیلم برداری با رزولوشن 4K و به صورت 30 فریم در ثانیه اشاره نمود.

با وجود این قابلیت ها دوربین فوجی فیلم X-T30 دارای بدنه کامپکتی است که آن را به گزینه مناسبی برای افراد علاقه مند به دوربین های کوچک تبدیل می نماید. نگاهی به عکس های گرفته شده با دوربین فوجی فیلم X-T30 و مقایسه آن با دوربین X-T4 نشان می دهد که این تصاویر تفاوت کمی را با یکدیگر دارند. درست است که دوربین X-T30 دارای بدنه کوچکتر است و تمامی قابلیت های دوربین رده بالای X-T4 را در زمان عکاسی و فیلم برداری ارائه نمی دهد، اما دوربین فوجی فیلم X-T30 می تواند عکس های باکیفیتی را ثبت کند.

طراحی ظاهری دوربین فوجی فیلم X-T30 به گونه ای است که برای بسیاری از افرادی که تازه شروع به عکاسی نموده اند مناسب است و این دوربین قیمت مناسبی را هم دارد. با وجود اینکه کاربران می توانند به گزینه های دیگری هم مانند دوربین سونی a6400 فکر نمایند، اما سیستم منوی این دوربین گیج نماینده است و قابلیت های بسیار زیاد این دوربین برای عکاسی و فیلم برداری ممکن است که باعث گیج شدن کاربران مبتدی گردد.

در نتیجه می توان گفت که دوربین فوجی فیلم X-T30 انتخاب بهتری برای بسیاری از افراد است. البته اگر می توانید که بیشتر از 900 دلار هزینه کنید باید بگوییم که دوربین فوجی فیلم X-S10 هم دوربین بسیار خوبی است و طراحی ظاهری بدنه آن مشابه دوربین های بدون آینه سونی، نیکون و کانن است.

منبع: Peta Pixel

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2440

به "بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید