آنالیز طرح کلان شبکه ملی اطلاعات خاتمه یافت، تعریف 50 اقدام کلان

به گزارش راوه بلاگ، به گزارش خبرنگاران، جلسه شورای عالی فضای مجازی پس از حدود 3 ماه تأخیر، عصر روز گذشته (سه شنبه) به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی، برگزار گردید.

آنالیز طرح کلان شبکه ملی اطلاعات خاتمه یافت، تعریف 50 اقدام کلان

در این جلسه طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در 5 ماده به تصویب اعضای شورای عالی فضای مجازی رسید و اقدامات کلان و نگاشت نهادی مربوط به شبکه ملی اطلاعات نهایی و تصویب شد.

آنالیز طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات انتها یافت

رسول جلیلی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه در این جلسه اقدامات عملی و نهادهای متولی اجرای این اقدامات تعیین و مشخص شدند، گفت: سند معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات شامل 5 فصل است که 4 فصل آن در جلسات گذشته شورای عالی فضای مجازی تصویب شده بود و فصل پنجم که مربوط به اقدامات کلان و نگاشت نهادی بود، در جلسه عصر روز گذشته این شورا مصوب شد.

وی گفت: با تصویب این فصل از طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، آنالیز این طرح کلان به اتمام رسید و اقدامات مربوط به پیاده سازی معماری این شبکه تکلیف شد.

تکلیف نهادهای مجری تعیین شد

جلیلی اعلام کرد: مطابق با این مصوبه 50 اقدام کلان در پیاده سازی معماری شبکه ملی اطلاعات تعریف شد و نهادهای متولی با آن تعیین شدند. عمده این تکالیف به عهده وزارت ارتباطات گذاشته شد و بعضی تکالیف نیز به نهادهای دیگری مانند وزارتخانه های مرتبط، سازمان صدا وسیما، معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و مجموعه های دفاعی واگذار شد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تاکید نمود: این سند باید از سوی مرکز ملی فضای مجازی به نهادهای مرتبط ابلاغ گردد و پس از آن، هر نهاد زمان بندی مربوط به اجرای این اقدامات کلان را ارائه کند.

وی اضافه نمود: برای مثال وزارت ارتباطات باید در شبکه ملی اطلاعات، مؤلفه های مهم و اصلی لایه خدمات کاربردی شبکه را محقق کند. یکی از این مؤلفه ها، جویشگر بومی است. تا به هر دلیلی اگر گوگل نخواست به ما سرویس دهد، کاربر در پیدا کردن یک آدرس با مشکل روبرو نگردد.

جلیلی با تاکید بر اینکه آنالیز طرح کلان شبکه ملی اطلاعات به اتمام رسید و سند دیگری از این پروژه در دست آنالیز شورای عالی فضای مجازی قرار ندارد، گفت: ممکن است هر نهادی برای اقدام کلانی که تکلیف شده است، طرحی برای آنالیز و تصویب داشته باشد که در جلسات آینده شورا روی آن بحث صورت گیرد.

حکمرانی فضای مجازی و صیانت از داده دستور کارهای بعدی شورا

وی اضافه نمود: از سوی دیگر طرح هایی مانند حکمرانی فضای مجازی، صیانت از داده و حریم خصوصی از جمله مسائل مهمی است که به طور قطع در جلسات آینده شورای عالی فضای مجازی در دستور کار آنالیز و تصویب قرار می گیرد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تاکید نمود: پیش بینی ما این است که از این پس برگزاری جلسات شورای عالی با نظم بیشتری دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1472

به "آنالیز طرح کلان شبکه ملی اطلاعات خاتمه یافت، تعریف 50 اقدام کلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طرح کلان شبکه ملی اطلاعات خاتمه یافت، تعریف 50 اقدام کلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید