با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری یانگون آشنا شوید

به گزارش راوه بلاگ، میانمار بطور قطع یکی از زیباترین کشورهایی است که تا بحال دیده ام و یانگون، جواهری درخشان در قلب میانمار هست. اگر چه مدتی است که دیگر مرکز میانمار بحساب نمی آید، اما بزرگترین شهر آن و سرشار از تاریخ و فرهنگ برای اکتشاف است. احتمالا برای دیدن این کشور به ویزا احتیاج دارید، ولی بسیاری از مسافران می توانند ویزای خود را قبل از رسیدن به میانمار به صورت آنلاین بگیرند و چنین اقدامی تا حدودی ارزان است. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری یانگون همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی یانگون آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف یانگون برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری یانگون آشنا شوید

شوداگون پاگودا (Shwedagon Pagoda)

این نماد درخشان یکی از مهمترین مکان های مذهبی در یانگون است. گنبد اصلی از تمام شهر قابل رویت هست، ولی این گنبد و اژدهای درخشانی که ورودی معبد را حفاظت می کند، از نزدیک خیلی چشمگیرتر هستند. معبد در زمانهایی بخصوص و در نقطه اوج بعدازظهر می تواند بسیار شلوغ شود. نکته مهمتر اینکه بخاطر داشته باشید باید کفشهایتان را از پایتان درآورید و اگر یک روز روشن و آفتابی را برای بازدید از این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری یانگون انتخاب کرده اید، این بدان معناست که به هنگام ظهر پاهایتان روی کاشی های سرامیکی می پزند.

قطار مدور (circular train)

اگر وقتی ندارید که بیرون از یانگون صرف کنید، پیشنهاد می کنم که به ایستگاه قطار مرکزی یانگون بروید و قطار مدور را سوار شوید تا بتوانید به زندگی در میانمار نگاهی بیندازید. این قطار در دهه 50 ساخته شد؛ زمانیکه امپریالیسم بریتانیایی در نقطه اوج قدرت خود بود و از آن زمان تا به امروز تغییر خاصی نکرده است. حمامی در قطار وجود ندارد. اگرچه می توانید از قطار پیاده شوید و از اتاقهای استراحت در روستا استفاده کنید، معمولا مجبورید نیم ساعت یا یک ساعت تا رسیدن به ایستگاه بعدی صبر نمایید. سفر با قطار و پیمودن یک دور کامل بطور میانگین سه ساعت زمان می برد. البته، اگر برای توقف در روستاها برنامه ای داشته باشید، این زمان طولانی تر می شود. به شما پیشنهاد می کنم اگر می توانید سریع تر شروع کنید، زیرا در این صورت می دانید که زمان زیادی برای گشت و گذار دارید.

دریاچه کانداوگی (Kandawgyi Lake)

این پارک زیبا در ناحیه مرکزی یانگون است. دریاچه در هر زمانی از روز می تواند خیلی زیبا باشد، ولی اگر یک روز خوب را برای بازدید از این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی یانگون انتخاب کرده اید، قطعا دلتان می خواهد نزدیکی های غروب خورشید آنجا باشید. در این صورت، می توانید ببینید آسمان پشت شوداگون پاگودا به رنگهای زیبا در می آید.

بازار Bogyoke Aung San

دیگر اثر امپریالیسم بریتانیایی در یانگون این بازار است که قبلا به عنوان بازار اسکات شناخته میشد. این مکان بخاطر معماریش شایستگی بازدید دارد. در ضمنً، مکانی فوق العاده است برای خرید جواهرات، پارچه های نقش دار، نقاشی ها و منبت کاری ها. حتی، یک فروشگاه عتیقه فروشی در یکی از طبقه های بالایی برپاست. اگر بدنبال تجربه واقعی بازار محلی هستید، بهتر است سری به یکی از بازارهای دیگر مثل بازار Thiri Mingalar بزنید؛ جایی که می توانید مواد پخته شده تازه و چیزهای دیگر را ببینید. بازارهای سنتی صبح ها نسبت به بعدازظهرها و عصرها محصولات بهتری دارند، ولی در بازار Bogyoke Aung San که بیشتر محصولات صنایع دستی هستند، این نکته واقعیت ندارد.

سول پاگودا (Sule Pagoda)

اگرچه این ناحیه به اندازه شودان پاگودا چشمگیر نیست، ولی آنقدر مجذوب کننده هست که دیداری از آن داشته باشید، بخصوص برای اینکه بسیاری از جمعیت محلی نیز از آن بازدید می کنند. چه برنامه ای برای بازدید از این مورد از دیدنی های معروف یانگون داشته باشید یا خیر، احتمالا سفر خود را در جایی نزدیک سول پاگودا به پایان خواهید برد. برخلاف شوداگون پاگودا، در هر زمانی از روز می توانید سری به این ناحیه بزنید و آن را فعال ببینید، البته نه خیلی زیاد.

از تورهای پیاده روی استفاده کنید

یکی از بهترین راهها برای اینکه در یک شهر تازه مکان خود را پیدا کنید، این است که به تورهای پیاده روی که از طریق محلی ها هدایت می شوند، بپیوندید. اگرچه خیابان های یانگو از یک سبک شبکه مانند پیروی می کنند، ولی هنوز معتقدم استفاده از تورهای پیاده روی سودمند است. کمپانی The Yangon Heritage Trust تورهای ارزان قیمتی را ارائه می دهد و این تورها از همان نوعی هستند که پیشنهادشان را دادم. تورهای زیادی هم صبح ها و هم بعدازظهرها وجود دارند، بنابراین هر زمان که وقتتان اجازه می دهد با یکی از آنها هماهنگ شوید و از معروف ترین جاذبه های گردشگری یانگون بازدید کنید.

یک کاسه موهینگا میل کنید

اولین چیزی که در یانگون خوردم، موهینگا بود، آن هم زمانیکه به همراه جمعی از افراد مشغول گشت و گذار بودم. این یک غذای مهم بوده و پایه آن نودل برنجی و سس ماهی است. من نمی توانم نقشه ای از محلهای فروش موهینگا را به شما بدهم، زیرا تقریبا در تمام غرفه های کنار خیابان می شود پیدایش کرد. فقط بروید و روی یکی از جایگاه های پلاستیکی کوچک بنشینید. نگران نباشید، بسیاری از این غرفه های کوچک تنها همین غذا را می فروشند، بنابراین اشتباهی پیش نخواهد آمد.

هتل استرند را ببینید

ممکن است این هتل کمی خارج از بودجه شما باشد، ولی اصلا به این معنا نیست که نمی توانید حتی برای یک نوشیدنی در آنجا توقف کنید. دوره فعالیت این هتل نزدیک به یک قرن است و هنگام بازدید از این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی یانگون متوجه می شوید که معماری پس زمینه ای دوست داشتنی را برایش درست کرد. عصرها بهترین زمان برای بازدید از این مکان است. شما می توانید در حالیکه آدمهای اطرافتان را می بینید، نوشیدنی هم میل کنید. اواسط بعدازظهر نیز زمان خوبی برای بازدید از این مکان است؛ راهی ساده برای فرار از گرمای وحشتناک وسط روز.

چایناتاون

شاید هنگامیکه به میانمار آمده اید تا فرهنگ برمه ای را تجربه کنید، دیدار از چایناتاون غیر عقلانی باشد ولی به نظرم مجذوب کننده است که چایناتاونهای موجود در نقاط مختلف کره زمین را ببینید و آنها را با هم مقایسه کنید. در هر صورت، غذا در چایناتاون چه کبابهای طبخ شده گوشه خیابان باشند یا هر چیز دیگری که میل و اشتهای شما را تحریک کند، می تواند تغییر خوبی بحساب آید. چایناتاون در طول روز تا حدودی شلوغ است، ولی در شب به شدت شلوغتر می شود؛ بخصوص وقتی می خواهید از فروشندگان غذا چیزی بخرید و بخورید.

سایر دیدنی ها

حتی اگر زمان کمی دارید، پیشنهاد می کنم از یانگون خارج شوید و چیزهای دیگر را ببینید. مجتمع های معبدی شهر بنگن می توانند سفر آسانی باشند. در سفر به یانگون و برای آمدن به این ناحیه، می توانید یک اتوبوس شبانه پیدا کنید. سپس، چند روزی را صرف گشت و گذار نمایید و در مدتی کوتاه به سوی دیدنی های معروف یانگون برگردید یا می توانید کمی در دشت و صحرا جلوتر بروید و راستا محبوب تر Kalaw به دریاچه Inle را بپیمائید یا به دیگر شهرهای میانمار سری بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2697

به "با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری یانگون آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری یانگون آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید