اولین عکس تمام رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد ، ژرف ترین و واضح ترین تصویر مادون قرمز دنیا است که تا به امروز گرفته شده

به گزارش راوه بلاگ، اولین عکس تمام رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد شد و مقایسه آن با عکسی که از همان ناحیه به وسیله تلسکوپ هابل گرفته شده بود، نشان می دهد که دوربین جیمز وب تا چه مقدار می تواند جزئیات بیشتری را ثبت کند.

اولین عکس تمام رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد ، ژرف ترین و واضح ترین تصویر مادون قرمز دنیا است که تا به امروز گرفته شده

اولین عکس وب در اوایل دقایقی پیش ئر یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک ناسا و رئیس جمهور ایالات -متحده جو بایدن- رونمایی شد. این عکس مربوط به میدان کهکشانی به نام SMACS 0723 است که در فاصله 4.6 میلیارد سال نوری از ما قرار گرفته است. اما به لطف لنز گرانشی، که دلیل اعوجاج مشاهده شده در تصویر است، جیمز وب در واقع قاز ورای به دورتر هم نگاه نموده است. ناسا می گوید نوری که جیمز گرفته بیش از 13 میلیارد سال قدمت دارد، یعنی این کهکشان ها تنها چند صد هزار سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفته اند.

ناسا می گوید: NIRCam وجیمز ب آن کهکشان های دوردست را در کانون توجه قرار داده است - آن ها ساختار های کوچک و ضعیفی دارند که قبلاً هرگز دیده نشده اند، از جمله خوشه های ستاره ای و ویژگی های پراکندگی آنها.

محققان به زودی در خصوص جرم، سن، تاریخچه و ترکیب کهکشان ها بیشتر خواهند دانست، زیرا وب در پی اولین کهکشان های دنیا است.

این اولین بار نیست که ستاره شناسان از این منطقه از آسمان تصویربرداری می نمایند. چرا که هابل هم از SMACS 0723 تصویربرداری نموده بود:

مقایسه دو عکس:

یکی از کاربران ردیت یک گیف زیبا را به اشتراک گذاشت تا این دو عکس بهتر با هم مقایسه شوند:

جزئیات و وضوح تصویر وب بسیار برتر از هابل است و این عکس در نتیجه ژرف ترین و واضح ترین تصویر مادون قرمز دنیا است که تا به امروز گرفته شده است.

هزاران کهکشان - از جمله کم نورترین اجرام مشاهده شده در مادون قرمز - برای اولین بار در در معرض دید ما قرار گرفته اند. ظاهر شده اند.

ناسا گفته که این تکه از دنیا پهناور، تکه ای از آسمان را پوشانده که تقریباً به میزان یک دانه شن از دید ناظر زمینی بدون دوربین است.

این عکس میدان عمیق که به وسیله دوربین مادون قرمز نزدیک وب (NIRCam) گرفته شده، ترکیبی از تصاویر در طول موج های مختلف است و مجموعاً 12.5 ساعت گرتن آن طول کشیده. در حالی که تسلکوپ هابل برای گرفتن چنین عکسی باید هفته ها وقت صرف می کرد.

این عکس تنها یکی از پنج عکسی است که این هفته رونمایی می گردد. بقیه عکس ها در روز سه شنبه 12 ژوئیه ساعت 10:30 صبح به وقت EDT طی یک پخش زنده ناسا رونمایی خواهد شد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2905

به "اولین عکس تمام رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد ، ژرف ترین و واضح ترین تصویر مادون قرمز دنیا است که تا به امروز گرفته شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین عکس تمام رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد ، ژرف ترین و واضح ترین تصویر مادون قرمز دنیا است که تا به امروز گرفته شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید