انواع نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای مختلف

به گزارش راوه بلاگ، اهمیت استفاده از حسابداری در مدیریت مالی کسب و کار بر هیچ کسی پوشیده نیست. اما استفاده از شیوه های سنتی حسابداری و ثبت و تولید اسناد حسابداری تا حد زیادی منسوخ شده است. امروزه از نرم افزار حسابداری برای مکانیزه کردن فرایندهای حسابداری استفاده می شود. استفاده از انواع نرم افزار حسابداری می تواند به افزایش دقت و سرعت و همچنین بهره وری کسب و کار شما منجر شود. نکته ای که در این میان باید به آن توجه کرد، تنوع نرم افزار حسابداری و انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار شماست که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

انواع نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای مختلف

نرم افزار حسابداری چیست و چه کاربردی دارد؟

نرم افزار حسابداری، می تواند یک نرم افزار واحد و یا مجموعه ای از نرم افزارهای زیر مجموعه باشد که همگی با یک هدف مشترک تولید شده اند. اصلی ترین هدف از تولید نرم افزار حسابداری مکانیزه کردن فرایندهای حسابداری و ثبت اسناد حسابداری است. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به سراغ تعریف حسابداری برویم. حسابداری با ردیابی، ثبت، نگهداری و ارائه گزارش از رویدادهای مالی به صاحبین کسب و کار و سهامداران معنا پیدا می کند. از همین رو نرم افزار حسابداری وظیفه ثبت، نگهداری یا آرشیو و ارائه گزارشات مالی یک مجموعه را بر عهده دارد.

نرم افزارهای حسابداری با پیشرفت فناوری به امکانات متنوعی مجهز شده اند که امکان تهیه گزارشات تحلیلی و یکپارچه و همچنین ارائه پیش بینی پارامترهای فروش و بازار را نیز در اختیار کاربران قرار می دهند. در حال حاضر کاربرد نرم افزارهای حسابداری با یکپارچه سازی زیر سیستم های موجود در یک نرم افزار بسیار گسترده تر شده است. شما می توانید از نرم افزارهای حسابداری یکپارچه برای گزارشات میان واحدی و قابل تحلیلی استفاده کنید که به شما در تصمیم سازی و تصمیم گیری در کسب و.کارتان کمک فراوانی می کند.

انواع نرم افزار حسابداری

صاحبان کسب و کار در حال حاضر می توانند متناسب با نوع کسب و کار و نیازهای خود، از انواع نرم افزار حسابداری استفاده کنند. در کل میتوان نرم افزارهای حسابداری را بر اساس چند معیار دسته بندی کرد:

دسته بندی نرم افزار حسابداری براساس فناوری:

  • نرم افزارهای حسابداری ویندوزی (بسته نرم افزاری حسابداری)
  • نرم افزار حسابداری یکپارچه (مجموعه نرم افزار حسابداری متشکل از چند زیرسیستم)
  • نرم افزار حسابداری ابری (نرم افزار حسابداری آنلاین)
  • نرم افزار حسابداری اندرویدی

دسته بندی نرم افزار حسابداری براساس نوع کسب و کار:

  • نرم افزار حسابداری فروشگاهی
  • نرم افزار حسابداری شرکتی
  • نرم افزار حسابداری خدماتی
  • نرم افزار حسابداری بازرگانی
  • نرم افزار حسابداری اختصاصی اصناف مختلف

دسته بندی نرم افزار حسابداری براساس فناوری

نسل اول نرم افزارهای حسابداری، در محیط سیستم عامل DOS در دسترس بودند. با پیشرفت دانش تولید نرم افزار، نرم افزارهای تازه در محیط ویندوز تولید شدند. این نرم افزارها در قالب بسته نرم افزار حسابداری ارائه می شوند و از قابلیت کار تحت شبکه و استفاده چند کاربر همزمان پشتیبانی می کنند. البته امکان انتقال یکپارچه اطلاعات از یک واحد سازمانی به واحد دیگر وجود ندارد که برای کسب و کارهایی با شعب مختلف و یا سازمانهای گسترده کار را مشکل می کند. نسل بعدی نرم افزارها، نرم افزارهای یکپارچه هستند که اطلاعات در آنها در یک دیتابیس مشترک ذخیره می شود.

دسته بندی نرم افزار حسابداری براساس نوع کسب و کار

کسب و کارهای مختلف، فرایندهای کاری و در نتیجه نیازهای متفاوتی را از یک نرم افزار حسابداری طلب می کنند. به همین دلیل شرک های تولید کننده نرم افزار حسابداری نیز سعی دارند تا برای انواع مختلف کسب و کار نرم افزارهای تخصصی ایجاد کنند. با توجه به کثرت کسب و کارهای فروشگاهی، نرم افزار حسابداری فروشگاهی و یا صندوق فروشگاهی مجهز به نرم افزار حسابداری از محبوبیت بالایی برخوردارند. شما می توانید متناسب با نیازهای خود یکی از انواع نرم افزار حسابداری را تهیه کنید.

نرم افزار حسابداری پارمیس

یکی از شرکت های تولید کننده نرم افزار حسابداری، شرکت فناوری اطلاعات پارمیس است که سابقه ای طولانی در تولید انواع نرم افزار حسابداری دارد. یکی از ویژگی های این شرکت تولید انواع مختلف نرم افزار در پلتفرمهای مختلف است که میتواند کلیه نیازهای انواع مختلف کسب و کار را برطرف کنند. در حال حاضر پارمیس، 4 محصول اصلی خود را روانه بازار کرده است که مخاطبان مختلفی را جذب خود کرده اند:

  • نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه (رایگان)
  • نرم افزار حسابداری پارمیس پرو
  • نرم افزار حسابداری یکپارچه پارمیس استار
  • نرم افزار حسابداری ابری پارمیس 360

نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه

پارمیس همراه، نرم افزار حسابداری شخصی و رایگان این شرکت است که قابلیت های بی نظیری را به رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. پارمیس همراه از بازارچه های رسمی اپلیکیشن و در پلتفرم های اندروید و iOS قابل نصب است. یکی از ویژگی های مهم این محصول رابط کاربری ساده و در عین حال وفاداری آن به اصول حسابداری است. در این نوع از انواع نرم افزار حسابداری، شما به امکان تعریف اشخاص و پروژه های مختلف را دارید و از این طریق می توانید، برای هر شخص یا پروژه بودجه تعیین کنید. امکان مدیریت چک، صندوق ها، درآمد و هزینه ها این نرم افزار به گزینه ای ایده ال و البته رایگان برای کسب و کارهای خانگی و استارت آپی تبدیل می کند.

نرم افزار حسابداری پارمیس پرو، پارمیس استار و پارمیس 360

یکی دیگر از انواع نرم افزار حسابداری، بسته نرم افزاری است. نرم افزار پارمیس پرو، بسته نرم افزار شرکت پارمیس است که برای کسب و کارهای کوچک و میانه طراحی شده است. نسخه های مختلف این نرم افزار در قالب نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نرم افزار حسابداری شرکتی، نرم افزار حسابداری خدماتی و بازرگانی و همچنین برای اصناف مختلف تولید شده است. رابط کاربری ساده و قدرتمند آن، این نرم افزار را به گزینه ای مناسب برای کسب و کارهای مختلف تبدیل کرده است. پارمیس استار، نرم افزار یکپارچه پارمیس است از 20 زیرسیستم مختلف در حوزه های فروش، مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، حقوق و دستمزد، تسهیلات، تولید، بازرگانی، حسابداری و خزانه، انبار و … پشتیبانی می کند. نرم افزار حسابداری ابری پارمیس 360 نیز امکانات پارمیس استار ار در ضای ابری و بدون نیاز به نصب و راه اندازی سرور مرکزی در اختیار شما قرار می دهد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت دمو نرم افزارها و مشاوره رایگان به سایت پارمیس به آدرس www.ParmisIT.com مراجعه کنید و یا با همکاران ما در واحد فروش پارمیس به شماره 02187758 تماس حاصل فرمایید.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2971

به "انواع نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید