افزونه نو اینستاگرام برای یاری به کم بینایان و نابینایان

به گزارش راوه بلاگ، اینستاگرام میخواهد برای یاری به نابینایان یک ترفند نو را اجرایی کند. این ترفند برای کم بینایان و نابینایان یک اقدام بسیار مفید خواهد بود.

این شرکت میخواهد با اضافه کردن بخش نوشتاری نو به عکس ها به کاربران امکان دهد تا توضیحی از تصویر پست شده را نیز درج کنند. این توضیح تصاویر برای کاربران با بینایی معمول قابل مشاهده و خواندن است و برای افراد کم بینا به صورت صوتی خوانده خواهد شد.

افزونه نو اینستاگرام برای یاری به کم بینایان و نابینایان

برای تصاویر دو راه وجود دارد تا بتوانند توضیح تصویر را دریافت کنند که یکی به وسیله هوش مصنوعی خواهد بود. اینستاگرام با استفاده از تکنولوژی تشخیص اشیاء به صورت اتوماتیک توضیح تصاویر عکس ها را ایجاد می نماید تا کاربران دیگر بتوانند آن را بخوانند.

تشریح تصاویری که به وسیله هوش مصنوعی فراوری می گردد شامل لیستی از اشیاء است که در تصویر قابل مشاهده است. با اینکه این متن شاید کمی ابتدایی فراوری گردد، اما به هر ترتیب تنها راه برای ایجاد توضیح تصاویر اتوماتیک بین میلیارد ها تصویری است که در پلتفرم اینستاگرام وجود دارد.

راه دوم برای درج توضیح تصاویر و متن های اضافه، وارد کردن آن ها به طور مستقیم به وسیله کاربران است. اینستاگرام یک بخش تازه در هنگام پست تصاویر تازه اضافه نموده که تحت عنوان Alt Text وجود خواهد داشت و کاربران می توانند در این بخش توضیحات مربوط به تصویر خود را وارد کنند.

اینستاگرام اعلام نموده که برنامه های بیشتری برای در دسترس قرار دادن پلفترمش برای همه کاربران در نظر دارد، اما هنوز جزئیات بیشتری از برنامه های خود را اعلام ننموده است. کمپانی مادر اینستاگرام، یعنی فیسبوک هم در سال های گذشته ویژگی های مشابهی را برای دسترسی همگانی تر ایجاد نموده بود.

اضافه کردن متن اضافی یا Alt Text به اپلیکیشن موبایل فیسبوک و عنوان بسته (Closed Caption) به ویدیو های زنده برای یاری به کم بینایان از اقداماتی است که فیسبوک پیش از این انجام داده بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2983

به "افزونه نو اینستاگرام برای یاری به کم بینایان و نابینایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزونه نو اینستاگرام برای یاری به کم بینایان و نابینایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید