ارزش روز سهام عدالت 10.6 میلیون تومان شد

به گزارش راوه بلاگ، ارزش روز ترکیب دارایی های سهام عدالت 532 هزار تومانی به بیش از 10 میلیون و 683 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت 10.6 میلیون تومان شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سهام عدالت که در سال 84 بر اساس سیاست های کلی اصل 44 در راستای عدالت اجتماعی و توزیع ثروت بین طبقات کم درآمد و پایین جامعه بین 49 میلیون و 121 هزار و 571 نفر توزیع شد، بعد از 14 سال در تاریخ 10 اردیبهشت سال جاری آزاد شد و مردم به وسیله سامانه سهام عدالت در سازمان خصوصی سازی نسبت به انتخاب دو روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب کردند و انتخاب گزینه تا 29 خرداد 99 ادامه داشت.

سهام عدالت مرکب از سهام 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی است که ارزش کل پرتفو (ترکیب دارایی ها) که در سال 84 به مردم واگذار شد، در مجموع حدود 26 هزار میلیارد تومان بود که بعداز 14 سال ارزش آن به 588 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به طور میانگین ارزش هر سهم عدالت 22.6 برابر شده، بنابر این سهام عدالت یک میلیون تومانی تبدیل به 22 میلیون و 600 هزار تومان سهام 532 هزار تومانی که عمده سهامداران عدالت از این سهام دارند به ارزش امروز 10 میلیون و 683 هزار و 922 تومان رسیده است. همچنین ارزش سهام 492 هزار تومانی به حدود 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

بیشتر کارشناسان و مسؤولان مرتبط با سهام عدالت بار ها تأکید کردند سهام عدالت یک دارایی با ارزش است و گر چه دارندگان آن عمدتاً از طبقات کم درآمد جامعه و یا با درآمد متوسط هستند و ممکن است احتیاج مالی داشته باشند، اما توصیه فراوان شده است که از فروش این سهام خودداری نمایند و به جای آن از سود سالانه این سهام استفاده نمایند.

در گام اول کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب نموده بودند قادرند تا 30 درصد از پرتفوی سهام خود را با دادن وکالت به بانکی که شماره شبا آن ها برای دریافت سود اعلام شده به فروش برسانند که بعضی از شهروندان از خرید ناچیز این سهام توسط بانک ها انتقاد کردند گرچه وزارت امور مالی و دارایی این مسأله را رد می نماید و معتقد است بانک ها به قیمت روز سهام آن ها را به فروش می رسانند.

گر چه در این اطلاعیه نیز تأکید شده است مردم به منظور جلوگیری از سوء استفاده عده ای دلال مراقب سهام ارزشمند خود باشند و جز در موارد ضروری به فروش سهام عدالت خود اقدام ننمایند.

به گزارش فارس قرار بود بعد از انتها زمان انتخاب گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت به جامانده افراد که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب نموده اند به وسیله شرکت های سرمایه گذاری استانی وارد بورس شوند، اما با گذشت 5 روز هنوز هیچ خبری نشده و سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت هم تمایل چندانی به پاسخگویی در این زمینه ندارد.

به گزارش فارس، هنوز پرتفوی سهام عدالت برای دارندگان کد بورسی در پنل پرتفوی آن ها قابل مشاهده نیست و برای مشاهده پرتفوی سهام عدالت باید به وسیله سامانه سهام عدالت https://panel.sahamedalat.ir/ وارد شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1139

به "ارزش روز سهام عدالت 10.6 میلیون تومان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش روز سهام عدالت 10.6 میلیون تومان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید