آیا سفر به هند امن است؟

به گزارش راوه بلاگ، امنیت هند به چه شکل است؟ هند یکی از سرزمین های اعجاب آور و جذابی است که تنوع فرهنگی بسیار زیادی دارد. یکی از اعجاب های این کشور را می توان وجود معبدهای مختلف مذاهب گوناگون دانست که هم چنان نیز با گذشت هزاران سال فعال بوده و محلی برای عبادت بومیان و بازدید گردشگران به شمار می رود.

آیا سفر به هند امن است؟

آشنایی با آیین و آداب و رسوم هندی ها، بازدید از اماکن و بناهای تاریخی و اعجاب انگیز هند و ارتباط با مردم خون گرم این کشور از جمله عواملی است که جهانگردان زیادی را مجذوب این کشور پهناور می سازد. اطلاع از شرایط امنیت کشور مقصد همواره یکی از معیارهای مهم در انتخاب مقصد جهانگردی است ازاین رو قصد داریم در این مطلب به بیان شرایط و شرایط امنیت هند به عنوان یک مقصد جهانگردی محبوب بپردازیم، پس تا سرانجام همراه خبرنگاران باشید.

رزرو آنلاین تور هند (مثلث طلایی) تور دهلی | تور آگرا | تور جیپور از سامانه خبرنگاران

امنیت و تأثیر آن بر انتخاب یک کشور به عنوان مقصد جهانگردی

برای سفر به این سرزمین و تماشای این معابد بزرگ و فاخر ضروری است همواره نکات سفر به هندوستان را دانسته و مورد توجه قرار دهیم تا سفری لذت بخش را تجربه کنیم. جذابیت های گوناگون و تنوع ویژه هند سبب شده است که هر ساله جهانگردان بسیاری این کشور را به عنوان مقصد جهانگردی خود انتخاب نمایند. از این رو صنعت جهانگردی یکی از مهم ترین منابع درآمدی هندی ها محسوب می گردد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طوری که صرف هزینه در هند زمینه بهره مندی از خدمات و امکانات بیشتر و بهتر را در این کشور فراهم می سازد.

نکاتی درباره امنیت هند برای جهانگردان

امنیت یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر انتخاب یک شهر یا کشور به عنوان مقصد جهانگردی به شمار می رود. بنابراین امنیت هند نیز همواره مورد توجه جهانگردان و افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، قرار می گیرد. بر این اساس خبرنگاران در این مقاله به بیان نکات و مواردی می پردازد که توجه به آن ها در سفر به هند اهمیت داشته و به نوعی تأمین امنیت جهانگردان را به همراه دارد.

معمولا امنیت یکی از اصلی ترین ویژگی ها برای سفر به یک کشور محسوب می گردد. ممکن است تا به امروز اطلاعات ضد و نقیض زیادی در مورد امنیت هند خوانده یا شنیده باشید. به عنوان مثال بعضی از افرادی که به این کشورسفر نموده اند، هند را سرزمینی امن دانسته و عده دیگری ممکن است موارد بسیاری از ناامنی در این کشور را مشاهده یا تجربه نموده باشند. به این ترتیب می توان اعلام کرد که امنیت هند وابسته به عوامل و رعایت ملاحظاتی است که هر مسافر یا جهانگرد مورد توجه قرار می دهد تا از این طریق امنیت نسبی وی تضمین گردد.

پوشیدن لباس های مناسب از جمله نکاتی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد به گونه ای که لباس باز نباشد و جلب توجه زیادی به همراه نداشته باشد. هم چنین بهتر است شب هنگام تنها در خیابان ها حضور نداشته باشیم و به طور کلی تا حد امکان توجه دیگر افراد را به خود جلب نکنید.

منطقه ها خطرناک در هند

از نظر جرم و جنایت در هند منطقه ها خطرناکی وجود دارد که بهتر است اصلا در این منطقه ها حضور پیدا نکنید. برای شناختن این منطقه ها و اطلاع از موقعیت مکانی آن ها می توانید در اینترنت جست وجو کرد تا اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید. همان طور که می دانید بیمه مسافرتی نیز از جمله الزامات هر سفری به شمار میرود و کشور هند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سفر به این کشور هم نیازمند بیمه مسافرتی است.

امنیت و ابعاد مختلف آن در کشور هند

اگر به عنوان دانشجوی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و به طور کلی به منظور تحصیل در هند پذیرش گرفته اید، امنیت هند یکی از موارد مهم برای حضور و زندگی در این کشور به شمار می رود. بر اساس آنچه پیش تر گفته شد دیدگاه های مختلفی در مورد امنیت هند وجود دارد به طوری که بسیاری از دانشجویان ایرانی که در این کشور تحصیل می نمایند معتقدند امنیت در این کشور حکم فرماست و عده دیگری این ادعا را رد می نمایند. بعضی افراد بیان می نمایند که در بیشتر شهرهای دانشجویی هند، امنیت بیش از 70% برقرار بوده و به تعبیری مسئله ای برای دانشجویان خارجی در این شهرها ایجاد نمی گردد.

در هند جنگ و درگیری های ناگهانی و غیرمترقبه کمتر اتفاق می افتد، بنابراین خطر ویژه ای جهانگردان را تهدید نمی کند. با این وجود با توجه به این که هند یکی از پرجمعیت ترین کشورها به شمار می رود، معمولا در بسیاری از شهرها و منطقه ها مختلف شلوغی و ازدحام جمعیت وجود دارد، بر این اساس باید مراقبت بیشتری از اموال و دارایی های خود داشته باشید. به گونه ای که تمام اموال و دارایی خود را در یک جیب یا چمدان قرار ندهید و بعلاوه هنگام خروج از اقامتگاه تمام اموال را همراه خود نبرید.

چگونه با بازارگرمی های رایج کشور هند روبرو شویم؟

بازارگرمی و اصرار برای ارائه خدمات مختلف در هند مانند یافتن هتل یا رستوران و هنگام خرید همواره به چشم می خورد، این چنین اقداماتی، شیوه بسیار معمول در کشور هند محسوب می گردد و روبروه با آن چندان عجیب و دور از فکر نیست. بنابراین باید توجه داشت که در این میان ممکن است افرادی قصد کلاهبرداری و سوءاستفاده از اموال شما را داشته باشند زیرا چنین کلاهبرداری هایی در هند و به ویژه منطقه ها جهانگردی رواج دارد. به این ترتیب برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی می توان از یک راهنما یا اگر دوستانی که در هند دارید یاری بگیرید و به افرادی که اصرار دارند به شما یاری نمایند، قاطعانه نه بگویید.

امنیت اجتماعی هند و ارتباط با مردم محلی این کشور

به نظر می رسد که ترکیب سنت گرایی و مدرنیته زمینه ایجاد امنیت اجتماعی در کشور هند را ایجاد نموده و به نوعی در این کشور امنیت اجتماعی در سطح مناسبی احساس می گردد. مردم کشور هند علی رغم فقر و مسائل اقتصادی و معیشتی، بسیار سخت کوش و قانع بوده و مرتکب جرم و دزدی نمی شوند و در واقع به داشته های خود قانع هستند. به گونه ای که تعداد دزدی وسایل نقلیه و جرایم در این کشور بسیار پایین است.

به عبارتی دیگر مردم هند از تجمل گرایی و خودنمایی پرهیز می نمایند و در کوشش هستند تا با دارایی خود زندگی خوبی را برای خود و خانواده شان فراهم سازند. برخورد اغلب مردم این کشور با دیگران بسیار مودبانه و همراه با خونسردی بوده و سعی می نمایند از قوانین کشور خود پیروی نمایند. از این رو به طور کلی هندی ها، مردمی آرام و مؤدب هستند که از آداب و رسوم خود پیروی می نمایند و احترام به بزرگ تر ها را همواره مورد توجه قرار می دهند.

به این ترتیب هنگام سفر به این کشور می توان به راحتی و با خاطری آسوده با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و از آن ها در زمینه های مختلف درخواست یاری کنید. آن ها نیز پیشنهاداتی را به شما ارائه خواهند داد.

احترام به فرهنگ های مختلف کشور هند

از دیگر نکاتی که هنگام سفر به هند ضروری است مورد توجه قرار گیرد می توان به لزوم احترام به فرهنگ های مختلف کشور هند اشاره نمود. با توجه به تنوع فرهنگی و گاها مذهبی این کشور ممکن است هنگام بازدید از مساجد و معابد مختلف آداب ورسوم افراد پیرو آیین ها را رعایت کنید. به عنوان مثال در بعضی اماکن استفاده از روسری یا درآوردن کفش از جمله اعمال و آداب زیارت معابد و مساجد به شمار می رود که ضروری است رعایت گردد. در این راستا می توان به مطالعه و آنالیز آیین ها و فرهنگ های مختلف موجود در این کشور پرداخت تا با اهمیت دادن و رعایت این آداب، احترام به فرهنگ و آیین های گوناگون این کشور محقق گردد.

سخن نهایی امنیت هند

بنابراین به طور کلی می توان اعلام کرد که امنیت هند بالا است و بیشتر جهانگرد ها بعد از سفر به این کشور از بابت امنیت و شرایط موجود رضایت خاطر داشته اند. از طرفی دانشجویانی که با هدف مهاجرت تحصیلی به هند رفته اند، امنیت این کشور را تضمین می نمایند، به گونه ای که بیشتر دانشجویان ایرانی مقیم هند از امنیت اجتماعی در این کشور رضایت دارند و پایین بودن اندازه جرایم و دزدی در شهرهای دانشجویی این کشور، همواره مورد توجه شهروندان خارجی این کشور قرار داشته است، با این وجود همواره ضروری است که هنگام تردد در سطح شهر مراقبت از مدارک، وجه نقد و وسایل گران قیمت خود را از قلم نیاندازید و تا حد ممکن با گروه از مکان های دیدنی این شهر بازدید کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2957

به "آیا سفر به هند امن است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سفر به هند امن است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید