آیا این اولین تصویر از چینش دوربین های آیفون 12 پرو است؟

به گزارش راوه بلاگ، به تازگی تصویری در یک حساب کاربری در توییتر منتشر شده که گفته شده چینش دوربین های اصلی در گوشی آیفون 12 پرو را نشان می دهد. این تصویر توسط حساب کاربری @Choco-bit منتشر شده که سابقه خوبی در لو دادن اطلاعات اپلی دارد. در این تصویر می توانیم صندلی سه دوربین عکاسی در پشت گوشی را ببینیم و صندلی چهارم هم متعلق به سنسورهای LiDAR است که با آیپد پرو 2020 شاهد معرفی این سنسورها بودیم.

آیا این اولین تصویر از چینش دوربین های آیفون 12 پرو است؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با توجه به این تصویر، سه دوربین اصلی، اولترا واید و تله فوتو، صندلی مشخصی دارند و حفره چهارم در پایین سمت راست، متعلق به سنسورهای LiDAR است. تا به امروز تقریبا تمام شایعات گفته بودند که سال جاری بالاخره اپل دوربین های ToF را به گوشی های خود اضافه خواهد نمود و LiDAR هم دقیقا همان نوع از دوربین های سنجش عمق میدان است. این سنسورها درواقع با ارسال نقاطی به سطوح و اندازه گیری زمان بازتاب آن ها، می توانند محیط را به صورت سه بعدی اسکن نمایند.

در این چینش جدید دوربین ها، فلش LED به وسط ماژول دوربین منتقل شده و میکروفون هم در بخش پایینی قرار خواهد گرفت. سری گوشی های آیفون 12 انتظار می رود که در پاییز سال جاری معرفی و عرضه شوند اما همزمان شایعاتی هم شنیده می گردد که ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا، فراوری این گوشی ها با مشکل و تاخیر روبرو باشد.

در هر صورت و با توجه به اطلاعاتی که تا به امروز به دست آورده ایم، سال جاری اپل می خواهد چهار گوشی در خانواده آیفون 12 معرفی کند. کوچک ترین گوشی اندازه 5.4 اینچی خواهد داشت، سپس دو مدل 6.1 اینچی خواهیم داشت و در نهایت عظیم ترین مدل نمایشگر 6.7 اینچی خواهد داشت. همچنین تمام این آیفون ها قرار است به نمایشگر OLED مجهز شوند و احتمالا پشتیبانی از 5G هم به آن ها اضافه خواهد شد. دوربین چهارتایی شامل سنسور LiDAR اما در دو مدل رده بالای آیفون 12 یعنی گوشی های iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max حاضر خواهد بود.

از نظر طراحی نیز انتظار می رود سال جاری شاهد استفاده از طراحی جعبه ای شکل در آیفون 12 باشیم که یادآور گوشی آیفون 4 خواهد بود. هنوز اما عکس ها و جزئیات زیادی در این باره منتشر نشده و فعلا تنها دستگاه اپل که چنین طراحی دارد، آیپد پرو است.

در سرانجام باید بگوییم سنسور LiDAR در آیفون ها نه تنها به یاری اپلیکیشن های مخصوص به واقعیت افزوده خواهد آمد بلکه احتمالا برای عکاسی پرتره هم استفاده خواهد شد. آنطور که 9To5Mac هم گزارش داده بود، اپل در حال ساخت یک اپلیکیشن واقعیت افزوده است که در فروشگاه های این شرکت و برای نمایش محصولات به کاربران، کاربردی خواهد بود. شما درباره تصویر بالا و آیفون 12 پرو چه فکر می کنید؟

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 670

به "آیا این اولین تصویر از چینش دوربین های آیفون 12 پرو است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا این اولین تصویر از چینش دوربین های آیفون 12 پرو است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید