آزمایش دارویی که از عوارض ابتلا به کرونا جلوگیری می نماید

به گزارش راوه بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، یک داروی جدید با هدف جلوگیری از خسارت به ریه و ایجاد لخته خون به دلیل ابتلای فرد به کووید 19 در بیمارستان های انگلیس آزمایش می گردد.

آزمایش دارویی که از عوارض ابتلا به کرونا جلوگیری می نماید

این دارو، مولکولی به نام TRV027 است که مسیرهای سلولی خاصی را هدف قرار می دهد که بیماری ناشی از ویروس کرونا را در افراد تشدید می نماید.

پزشکان معتقدند یک سوم مبتلایان به کووید 19 که شدت بیماری آنها بیشتر است، با لخته های خونی خطرناک روبرو می شوند و همین امر به مرگ آنان منجر می گردد. تورم شدید در ریه ها یکی از واکنش های طبیعی بدن به این ویروس است که به ایجاد لخته های خونی منجر می گردد.

داروی جدید روی 60 بیمار در بیمارستان های انگلیس آزمایش می گردد. محققان مرکز تحقیقاتی بنیاد قلب انگلیس در امپریال کالج لندن از این آزمایش پشتیبانی می نمایند. این تحقیق به مدت 8 روز بیماران را رصد می نماید. در این بازه حساس 8 روزه حال عمومی بعضی بیماران بدتر می گردد و نیازمند درمان در بخش مراقبت های ویژه و ونتیلاتور هستند. نیمی از بیماران داروی TRV027 و نیم دیگر دارویی جایگزین دریافت می نمایند.

مولکول مذکور توسط شرکت داروسازی ترونا (Trevena) توسعه یافته و هدف آن احیای توازن میان 2 هورمون آنژیوتانسینIIو آنژیوتانسین 7-1 است که فشار خون را کنترل می نمایند و روی رگ های خونی تأثیر می گذارند.

به طور معمول این توازن از طریق پروتئینی به نام ACE-2 حفظ می گردد. اما به نظر می رسد کووید 19 با استفاده از همین پروتئین بدن فرد را مبتلا می نماید. داروی مذکور 2 قابلیت دارد و می تواند علاوه بر محدود کردن آنژیوتانسینII ، فعالیت آنژیوتانسین 7-1 را تقلید کند که در برابر آنژیوتانسین II مقاومت می نماید.

محققان معتقدند با احیای توازن هورمون ها می توان از صدمه رساندن ویروس به بدن جلوگیری کرد.

داروی TRV027 برای درمان ناراحتی قلبی آزمایش شده و ایمن بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1151

به "آزمایش دارویی که از عوارض ابتلا به کرونا جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش دارویی که از عوارض ابتلا به کرونا جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید