10 شخصیت دوست داشتنی فیلم های هری پاتر از بدترین تا برترین

به گزارش راوه بلاگ، در این مطلب 10 شخصیت دوست داشتنی فیلم های هری پاتر را مرور کردیم. فیلم های هری پاتر پر از شخصیت های جادویی است که به سرعت به محبوبیت رسیدند و هرکدام هواداران دوآتشه خود را پیدا کردند. این شخصیت ها از دانش آموزان پرشور و انرژی که حاضرند همه چیز را برای تحقق سرنوشت خود به خطر بیندازند تا هم پیمانان صادقی که همواره آماده یاری به هری پاتر بودند، هنوز هم نامشان بر سر زبان ها است.

10 شخصیت دوست داشتنی فیلم های هری پاتر از بدترین تا برترین

لزوما همه شخصیت های این حماسه دوست داشتنی نیستند، گاهی اوقات حتی قهرمان ها هم نسبتا ناخوشایند عمل می نمایند. با این حال، تمامشان در طول فیلم ها ماندگار شدند و بارها و بارها خود را به لطف قهرمانی، خصلت ها و تمایل به انجام برترین کارشان ثابت کردند؛ و در حالی که ممکن است با فراز و نشیب های فراوان و چالش های شخصی دست و پنجه نرم نمایند، هرگز منفور یا آزاردهنده نشدند.

10. ران ویزلی

ران ویزلی در فیلم های هری پاتر مظلوم واقع شد و آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت. اگرچه او همچنان بخش مهمی از داستان است و به عنوان معتمد هری شناخته می گردد، اما نقشی به طور قطع کم رنگ تر بازی می نماید و عمدتا در جایگاهی پایین تر از هری و هرمیون قرار می گیرد. او هم شخصیت آسیب دیده ای داشت و تنها راه چاره فیلم ها، گذر از او به سبک کمدی و طنز بود.

با این حال، روپرت گرین شایسته ستایش است، چرا که بازی درخشان او باعث شد جایگاه ران در بین شخصیت های دوست داشتنی فیلم های هر پاتر حفظ گردد. ران با بازی پرت، ترسو و تا حدودی بی فایده، اما با این وجود بخش مهمی از سه گانه اصلی است. در حالی که ران ممکن است به میزان هرمیون یا هری محبوب نباشد، اما هنوز هم یکی از شخصیت های کلیدی این مجموعه است که طنز خشک و نچسب او، به خصوص در قسمت های آخر، شوخ طبعی زیادی به داستان می بخشد.

9. روبیوس هاگرید

هاگرید یک شخصیت مهم در سال های اولیه هری در هاگوارتز است. او به عنوان صمیمی ترین دوست هری در کنار دو شخصیت معروف دیگر یعنی ران و هرمیون حضور دارد، و هاگرید به عنوان یک راهنمای جانشین برای هری عمل، و در طول سال های شکل گیری اش آرامش مورد احتیاج او را فراهم می نماید. هاگرید غول مهربانی است که از هریِ به شدت محروم از عشق، حمایت عاطفی می نماید.

اگرچه با ادامه مجموعه، شخصیت هاگرید به طور قابل توجهی کم رنگ تر می گردد، اما همچنان بخش مهم و محبوب دنیای هری است. هوادارانی که او را در اولین فیلم دیده اند، به لطف مهربانی اش نسبت به هری پاتر و بسیاری از موجودات جادویی دنیای جادوگران، همواره جایگاه خاصی در قلبشان برای او قائلند.

8. نویل لانگ باتم

نویل در افسانه هری پاتر یک شخصیت کنجکاو است. او در هر هشت فیلم، معمولا به عنوان یک شخصیت همراه با رفتارهای ناشیانه خنده دار ظاهر می گردد. با این حال، پیشینه غم انگیز و پیشرفت قابل توجه او، این شخصیت را به یکی از مجذوب کننده ترین و دوست داشتنی ترین چهره های داستان تبدیل نموده است. در فیلم هشتم، نویل یکی از نزدیک ترین هم پیمانان هری و یک بازیکن کلیدی در نبرد نهایی با ولدمورت است.

نویل حتی بدون اینکه زمان زیادی برای دیده شدن در فیلم داشته باشد، پیروز شد جایگاهش را بین مخاطبان پیدا کند. هوادارانش او را به خاطر شجاعت با وجود ترس های فراوان و تمایل به خطر انداختن همه چیز برای انجام آنچه که فکر می نماید درست است دوست دارند. نویل ممکن است قدرتمندترین یا تاثیرگذارترین جادوگر نباشد، اما مطمئنا قلب بزرگی دارد که همین موضوع او را به شخصیت دوست داشتنی فیلم های هری پاتر تبدیل می نماید.

7. فرد و جورج ویزلی

دوقلوهای ویزلی دو شخصیت کمدی حماسه پاتر هستند. این دو دردسرساز هرگز حتی در تاریک ترین لحظات هم از آوردن لبخند به چهره مخاطبان کوتاهی نمی نمایند. فرد و جورج برای داستان هری پاتر بسیار مهم هستند و به داستان رنگ و لعاب می بخشند.

مرگ فرد در فیلم هشتم به عنوان یکی از غم انگیزترین مرگ های مجموعه فیلم های پاتر به شمار می رود که مانند حفره ای دردناک در قلب هوادارانش باقی می ماند. با این حال، میراث او در کنار برادرش و لحظات فوق العاده و فراموش نشدنی زیادی که با یکدیگر به اشتراک گذاشتند، زنده است. دوقلوها مطمئنا دو تا از به یادماندنی ترین شخصیت های مجموعه هستند، حتی اگر برجسته ترین آن ها نباشند.

6. مالی ویزلی

مالی مادرسالار قبیله ویزلی و والاترین شخصیت مادری حماسه پاتر است. مالی عاشق، فداکار، حامی و مایل به فدا کردن همه چیز به خاطر خانواده اش، کهن الگوی واقعی یک مادر است. اهمیت ویژه او به این علت است که هری هرگز عشق به خانواده را در کودکی تجربه ننموده بود و همین مساله وجود مالی را به یکی از نزدیک ترین حس هایی که به یک مادر می توانست داشته باشد تبدیل می نماید.

با این حال، مالی وقتی عصبانی می گردد ترسناک است. این یک انتخاب واقعا الهام بخش بود که او بلاتریکس را در طول نبرد نهایی بکشد، اما عصبانیت او از تماشا دخترش که به خطر افتاده قابل درک بود. مالی یکی از تاثیرگذارترین و مجذوب کننده ترین چهره های مجموعه و بخش محبوب داستان جادویی هری پاتر است.

5. ریموس لوپین

از بین تمام معلمان دفاع در برابر هنرهای تاریک هاگوارتز، ریموس لوپین تا حد زیادی برترین بود. این مرد ژولیده اما مشتاق با رازی خطرناک و شکنجه گر زندگی، و همین موضوع او را از دیگران دور و منزوی می کرد.

احتمالا لوپین، بدون احتساب حلقه درونی اش، نزدیک ترین هم پیمان هری پاتر در سال های آخر زندگی است. او کسی است که هری را به عنوان یک مبارز باور دارد در حالی که همه او را به عنوان یک کودک می بینند. با این حال، لوپین محتاط و باهوش است و بی پروایی سیریوس و هری را ندارد. لوپین یکی از برترین و دوست داشتنی ترین شخصیت های بزرگسال این مجموعه است که مخاطبان مدام در پی تماشا شادی و آسایش او بودند. افسوس که قرار نبود او هرگز رنگ شادی را ببیند.

4. هری پاتر

قهرمان داستان بودن لزوما به این معنا نیست که یک شخصیت باید مورد علاقه مخاطب باشد. در واقع، هری یک قهرمان قانع نماینده و پیچیده است که در طول داستانش اوج و فرودهای زیادی را تجربه می نماید. هریِ برگزیده، یک ناجی ناخواسته است، و در سرنوشتی که هرگز نخواسته و نمی داند چگونه از عهده آن بربیاید، قرار گرفته است.

هری نقطه کانونی مجموعه است و مخاطبان ماجرای او را همراه با او تجربه می نمایند. بنابراین، آن ها از چالش ها و درونی ترین افکار او مطلع هستند و نوجوانی گیج، اغلب عصبانی و به شدت مایوس را می بینند که بیش از هر چیز می خواهد تنها بماند. دوراهی های هری او را قابل ترحم می نماید، اگرچه لزوما دوست داشتنی نیست. با این حال، او همچنان یکی از برترین شخصیت های فیلم در یکی از بزرگترین فرنچایزهای سینمایی هزاره تازه است، قهرمانی توانا که میلیون ها هوادار را به خود جذب کرد و یک نسل کامل را درگیر خود کرد.

3. هرمیون گرنجر

هرمیون گرنجر که اغلب به عنوان باهوش ترین جادوگر نسل خود نامیده می گردد، عنصر کلیدی در حماسه هری پاتر است. در حالی که هری برگزیده است، هرمیون مغز متفکر است و همه این را می دانند. او کسی است که برنامه ها را تنظیم می نماید و همواره در حالی که به برترین ها امیدوار است، برای بدترین ها خودش را آماده می نماید.

هرمیون به شدت وفادار، سرسخت و مهربان است، نمونه اولیه آنچه که یک برترین دوست باید باشد. او ممکن است باهوش و توانا باشد، اما استعدادهای او به عنوان یک انسان بسیار مهم تر است. او تنها کسی است که بدون توجه به هر اتفاقی در کنار هری باقی می ماند. هرمیون یکی از برترین و دوست داشتنی ترین شخصیت های فرنچایز است و علت بزرگی برای این موافقیت دارد.

2. لونا لاوگود

لونا لاوگود، به لطف قلب مهربانش واقعا بی نظیر است. او به روش خودش عمل می نماید و کاملا از آنچه همه در خصوص او فکر می نمایند مطلع است اما اجازه نمی دهد دیگران بر او تاثیر بگذارند. لونا عجیب است و به رفتارهای عجیب خود افتخار می نماید و در عین حال تمام کوشش خود را می نماید تا با دیگران ارتباط برقرار کند.

اگرچه لونا به عنوان یک شخصیت فرعی دیر وارد داستان می گردد، اما به سرعت به شخصیت اصلی مبارزه هری تبدیل می گردد. برخلاف دیگران در این مجموعه، او مطلعانه مبارزه با مهربانی را انتخاب می نماید، هرچند که با عصای خود بیش از حد توانایی دارد. لونا شخصیتی واقعا اصیل دارد و ویژگی های عجیب و غریبش او را برای تماشاگران محبوب، و جایگاه او را به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های داستان تثبیت می نماید.

1. دابی

هیچ شخصیتی در هری پاتر وفادارتر از دابی نیست. این اِلف خانگی یکی از مهم ترین و البته غیرمنتظره ترین هم پیمانان هری است که در نهایت نقش بسیار مهم تری را در نبرد نهایی بازی می نماید، اتفاقی که هر کسی می توانست پیش بینی کند.

نقطه قوت اصلی دابی شجاعت و تمایل او برای ایستادن در برابر همه چیز و هر کسی برای محافظت از هری و تمام کسانی است که وظیفه مراقبت از آن ها را بر عهده دارد. در حالی که دابی بسیاری از رفتارهای مشکوک هم نوع خود را دارد، اما جسور و باروحیه است و این موضوع به او در بین الف ها و جادوگران معروفیت می بخشد. فداکاری نهایی دابی ممکن است دلخراش ترین لحظه مجموعه باشد، اما میراث او به عنوان شخصیت دوست داشتنی هری پاتر پابرجا است.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3041

به "10 شخصیت دوست داشتنی فیلم های هری پاتر از بدترین تا برترین" امتیاز دهید

4 کاربر به "10 شخصیت دوست داشتنی فیلم های هری پاتر از بدترین تا برترین" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شخصیت دوست داشتنی فیلم های هری پاتر از بدترین تا برترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید