کشف و ضبط سکه های هزار ساله در آران و بیدگل

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از کشف و ضبط سکه های قدیمی در این شهرستان خبر داد.

کشف و ضبط سکه های هزار ساله در آران و بیدگل

جواد صدیقیان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: این 112 سکه تقلبی و چهار عدد سکه اصل مربوط به دوران عباسیان و همچنین یک جام فیل نشان فلزی مربوط به دوران معاصر است.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی نیروی انتظامی آران و بیدگل حین بازرسی از منزل فردی که به آن مشکوک بوده اند این تعداد سکه را کشف و ضبط کردند.

صدیقیان گفت: جعل و خرید و فروش اشیاء بدلی مطابق با ماده 566 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود و هر فردی که نمونه تقلبی آثار فرهنگی- تاریخی اعم از ایرانی و خارجی را به جای اثر اصلی بسازد یا آن را به قصد عرضه، قاچاق یا فروش، معرفی، حمل یا نگهداری کند یا با آگاهی از تقلبی بودن اثر خریداری کند به حبس از 91 روز تا شش ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محکوم می شود.

همچنین سرهنگ مسعود سپهوند - فرمانده انتظامی آران و بیدگل گفت: این سکه ها حدود یک ماه قبل توسط مأموران پلیس آگاهی کشف و برای شناسایی به اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل تحویل داده شد.

وی افزود: طی بازرسی از منزل و پاتوق های متهم به هویت م- خ این سکه ها کشف شد.

فرمانده انتظامی آران و بیدگل اظهار کرد: از 116 سکه کشف شده، 4 سکه با قدمت هزار ساله و مابقی جعلی است که کشف و نگهداری آن ها غیرقانونی و دارای مجازات است.

سپهوند با اشاره به اینکه متهم به دلیل جرم های زیاد قبلی و همچنین همراهی با یک باند تبهکار با تشکیل پرونده در بازداشت است، گفت: تقریبا 90 درصد از این باند دستگیر شده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 441

به "کشف و ضبط سکه های هزار ساله در آران و بیدگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط سکه های هزار ساله در آران و بیدگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید