کره جنوبی برای از سرگیری گفت وگوها با همسایه شمالی اعلام آمادگی کرد

به گزارش راوه بلاگ، وزیر خارجه کره جنوبی ضمن اعلام آمادگی کشورش برای از سرگیری گفت وگوها با کره شمالی اعلام نمود که کشورش همه کوشش های خود برای بازگشت همسایه شمالی به میز مذاکره را به کار خواهد نمود.

کره جنوبی برای از سرگیری گفت وگوها با همسایه شمالی اعلام آمادگی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی اظهارات مقامات کره شمالی برای تعلیق تحرکات نظامی خود علیه سئول را نشانه مثبت برای آغاز مجدد گفت گوهای دو کشور تلقی کرد.

وزیر خارجه کره جنوبی خواهان از سرگیری مذاکرات سئول و پیونگ یانگ شد و گفت که کشورش همه کوشش های خود را برای بازگشت کره شمالی به میز مذاکره به کار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: کره جنوبی از نزدیک اوضاع شبه جزیره کره را دنبال می نماید و برای از سرگیری گفت وگوها میان دو کشور آماده است و در این راه کوشش خواهد نمود.

از سوی دیگر، مسئول وزارت اتحاد کره جنوبی، اقدام کره شمالی برای توقف طرح های نظامی خود علیه سئول را رفتار مثبت پیونگ یانگ خواند و تاکید نمود که این می تواند سرآغاز تغییر مواضع آن به سمت یک رویکرد مثبت باشد.

کره شمالی حدود دو هفته پیش، دفتر مشترک ارتباطی شمال و جنوب منفجر کرد که در واکنش به ارسال بالن های اهانت آمیز توسط چند فراری افراطی کره شمالی انجام گرفت.

رسانه های کره شمالی با اشاره به اینکه انفجار دفتر مشترک ارتباطی شمال و جنوب فقط آغاز بود، هشدار دادند که اقدامات اضافی دیگری می تواند علیه کره جنوبی صورت بگیرد که فراتر از تصور خواهد بود، اما کیم جونگ اون رئیس کره شمالی در نشست سه شنبه هفته گذشته فرماندهان نظامی این کشور، خواهان توقف اجرای طرح اقدام نظامی علیه کره جنوبی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1102

به "کره جنوبی برای از سرگیری گفت وگوها با همسایه شمالی اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی برای از سرگیری گفت وگوها با همسایه شمالی اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید