پامپئو: از طالبان خواستم به تعهدش در عدم حمله به آمریکایی ها پایبند باشد

به گزارش راوه بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که در گفت وگوی تلفنی با مذاکره کننده ارشد طالبان از وی خواسته تا این گروه به تعهد خود در عدم حمله به آمریکایی ها پایبند باشد.

پامپئو: از طالبان خواستم به تعهدش در عدم حمله به آمریکایی ها پایبند باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه از گفت وگوی تلفنی با مذاکره کننده ارشد گروه طالبان اطلاع داد.

پامپئو گفت که در این گفت وگوی تلفنی از مذاکره کننده ارشد طالبان خواستم که این گروه به تعهد خود در عدم حمله به نیروهای آمریکایی پایبند باشد.

روز سه شنبه وزیر خارجه آمریکا به وسیله ویدیو کنفرانس با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان در خصوص شروع مذاکرات بین الافغانی و کاهش خشونت در افغانستان بحث و گفت وگو کرد.

توافق نامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان در تاریخ 10 اسفند سال گذشته در شهر دوحه، پایتخت قطر به امضا رسید. مطابق این توافق نامه، قرار بود که پنج هزار زندانی طالبان در ازای یک هزار زندانی این گروه آزاد شوند و به دنبال آن مذاکرات بین الافغانی نیز شروع گردد.

همچنین بر اساس این توافق نامه، آمریکا در 135 روز پس از امضای آن، شمار نیروهایش در افغانستان را به هشت هزار و 600 نفر کاهش می دهد. شمار باقی مانده نیروهای آمریکایی و ائتلاف نیز در جریان 9 ماه و نیم پس از آن پایگاه های خود در افغانستان را ترک خواهند کرد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1100

به "پامپئو: از طالبان خواستم به تعهدش در عدم حمله به آمریکایی ها پایبند باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: از طالبان خواستم به تعهدش در عدم حمله به آمریکایی ها پایبند باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید