هدایای قیمتی عربستان به ترامپ تقلبی بود! ، آبروی سعودی ها رفت

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران: شمار هدایای مقامات عربستان به ترامپ و هیئت همراه وی 82 هدیه بوده که شامل کالاهای معمولی ازجمله کفش و مدال تا چند هدیه قیمتی می شده است.

هدایای قیمتی عربستان به ترامپ تقلبی بود! ، آبروی سعودی ها رفت

دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، در سفر خود به عربستان در مه 2017، هدایای بسیاری از خانواده سلطنتی دریافت کرد.

به گزارش خبرنگاران، شمار هدایای مقامات عربستان به ترامپ و هیئت همراه وی 82 هدیه بوده که شامل کالاهای معمولی ازجمله کفش و مدال تا چند هدیه قیمتی می شده است. در آن میان سه پالتو از جنس پوست ببر سفید و پلنگ و یک خنجر با دسته شبیه به عاج جزء هدایای بسیار قیمتی شناخته می شد.

با اینکه براساس قوانین آمریکا، در اختیار داشتن این گونه هدایا مصداق نقض قانون حمایت از گونه های جانوری رو به انقراض است، ترامپ این هدایا را برای خود نگه داشت.

در روز آخر حکومت ترامپ، کاخ سفید این کالاها را به اداره خدمات عمومی تحویل داد در حالی که قانونا این گونه کالاها باید به اداره ماهی ها و اکوسیستم های خشکی آمریکا منتقل گردد.

به نقل از میدل ایست نیوز، این اداره پس از مصادره این کالاها آنها را به آزمایش گذاشته و نتیجه آزمایش برای همه غافلگیرکننده بوده است: هر سه پالتو از پوست مصنوعی بوده و پوست طبیعی نیست.

این گزارش افزوده که معلوم نیست مقامات عربستان از مصنوعی بودن این هدایا اطلاع داشته اند یا نه.

در سال 1966 کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرد که به موجب آن مقامات این کشور حق ندارند هدایایی با ارزش بیش از 415 دلار را برای خود نگه دارند.

منبع: ایسنا

منبع: رکنا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2651

به "هدایای قیمتی عربستان به ترامپ تقلبی بود! ، آبروی سعودی ها رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدایای قیمتی عربستان به ترامپ تقلبی بود! ، آبروی سعودی ها رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید