نکات صفر تا 100 برای کرم پودر زدن به روش صحیح

به گزارش راوه بلاگ، هدف نهایی ما از کرم پودر زدن داشتن یک پوست صاف و سیقلی و بدون کوچکترین لک و ایراد است. همه ما دوست داریم پوستی شبیه به پوست کودک داشته باشید اما با بیشتر شدن سن لک و کک و مک­ها، چروک و جای جوش صافی پوست ما را می­گیرد و بیشتر افراد علاقه­ای به این تغییرات ندارند و به استفاده از لوازم آرایشی روی می­آورند. برخلاف انتظاری که از کرم پودر و لوازم آرایشی داریم پوست به جای این که صاف و بی ایراد به نظر برسد در بیشتر مواقع با یک ماسک دیده می­شود و به راحتی می­شود متوجه میکاپ روی صورت شد. شکی نیست که هیچ کس این را نمی­خواهد. برای اینکه با این مشکل روبرو نشوید و آرایش زیبا و نامحسوسی داشته باشید با ما همراه باشید تا روش صحیح استفاده از کرم پودر و ابزار مورد احتیاج را برایتان توضیح دهیم.

نکات صفر تا 100 برای کرم پودر زدن به روش صحیح

آماده سازی پوست

زمانی که پوستتان در برترین حالت خود قرار داشته باشد می­تواند در مقابل یک میکاپ اصولی و صحیح به خوبی عمل کند و مدت زمان بیشتری میکاپ را نگهدارد. قبل از هر کاری صورتتان را به خوبی با شوینده مناسب پوستتان بشویید تا آلودگی­ها از سطح پوست پاک شوند. پس از خشک شدن صورت از مرطوب کننده مناسب پوستتان بهره ببرید و توجه داشته باشید از مرطوب کننده برای دور چشم­ها استفاده نکنید.

مراقبت پوستی

اولین و مهمترین کاری که برای زدن کرم پودر باید انجام دهید داشتن یک روتین پوستی مناسب است. پوست شما احتیاج به مراقبت روزانه دارد و بدون رسیدگی نمی­توانید انتظار داشته باشید آرایش به برترین شکل روی پوستتان قرار بگیرد. پوست پر از جوش و منافذ باز و آلودگی با آرایش هم چندان کاور نمی­گردد و معین خواهد شد که شما تنها یک ماسک برای آراسته به نظر رسیدن زده­اید. داشتن یک روتین پوستی متناسب با نوع پوست را به شما پیشنهاد می­کنیم. شما می­توانید با نظر پزشک متخصص از انواع محصولات مناسب با پوستتان به عنوان کرم روز و شب بهره ببرید. نباید فراموش کنید فیشیال به پاکسازی و روشن شدن پوستتان یاری خواهد نمود بنابراین از رسیدگی دائم به پوستتان غافل نشوید. بعلاوه اگر برای پاکسازی و نظافت پوست خود احتیاج به هدایت دارید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

پرایمر

پرایمر می­تواند از پوست صورت در مقابل آلودگی­ و مواد آرایشی محافظت کند و جلوی ورود مواد آرایشی به بافت پوست را بگیرد. در واقع پرایمر با بستن منافذ باز به یکدست شدن پوست یاری می­کند و سطح پوست را برای زدن کرم­پودر آماده می­کند. از طرفی پرایمر می­تواند تا حدی پوست را روشن کند و لک­های پوستی را محو کند. جدا از پرایمر صورت سعی کنید تا پرایمر مخصوص دور چشم هم تهیه کنید. به علت حساسیت بالایی که پوست اطراف چشم دارد و زمانی که می­خواهید از محصولات آرایشی مثل کانسیلر برای این قسمت بهره ببرید بهتر است مراقبت­های لازم پوستی لازم را انجام داده باشید.

انتخاب کرم پودر

پس از پرایمر نوبت به زدن کرم پودر می­رسد. انتخاب کرم پودر مناسب در کیفیت آرایشی که می­کنید تاثیر بالایی دارد. کرم پودرهای مقرون به صرفه قیمت زیادی در بازار هستند که افراد زیادی هم از آنها استفاده می­کنند. این محصولات از مواد اولیه بی­کیفیت و نامرغوب تهیه می­گردد و احتمال ابتلا به مسائل پوستی را افزایش می­دهند. کوچکترین و واضح­ترین تاثیرات این مواد آرایشی نامرغوب چروک­هایی هستند که به مرور زمان مشاهده خواهید کرد. این مواد اجازه تنفس را به پوست نمی­دهند و منافذ پوست را باز خواهند کرد. در مقابل استفاده از محصولات مرغوب آرایشی سلامت پوستتان را به خطر نمی­اندازند و بافت خوبی روی پوست خواهند داشت. برندهای مرغوبی که در ایران وجود دارند شامل مک، لورآل، استی لادر و میبلین هستند که می­توانید این کرم پودرهای مارک خوب با قیمت مناسب را از سایت­های معتبر سفارش دهید.

براش یا اسفنج آرایشی

پس از خرید کرم پودر باید ابزار مناسبی هم برای زدن آن داشته باشید. براش­ها و اسفنج­های آرایشی مختلفی در بازار وجود دارند. استفاده از این دو محصول تا حدی سلیقه­ای است و بستگی به جنس محصول دارد. برخی براش­های آرایشی به علت تراکم بالای مویی که دارند مناسب زدن کرم پودر هستند. چون بیشتر فروشنده­ها اجازه برسی فزیکی براش و اسفنج آرایشی را نمی­دهند و از نظر اخلاقی این کار درست نیست ما به شما توصیه می­کنیم از براش آرایشی استفاده نکنید چون نمی­توانید میزان تراکم موی براش را به درستی تشخیص دهید بهتر است از اسفنج آرایشی بهره ببرید.

روش استفاده

ابتدا باید اسفنج را مرطوب کنید و به خوبی آب داخل آن را بگیرید سپس کرم پودر را به میزان مورد احتیاج پشت دستتان بریزید و با استفاده از اسفنج و به صورت ضربه ای به تمام قسمت­های پوست به جز زیر چشم بزنید. از قسمت تیز اسفنج برای گوشه­های بینی، گوشه چشم و زیر ابرو بهره ببرید.

کانسیلر، کانتور و پودر فیکس

همانطور که گفته شد برای قسمت زیر چشم نمی­توان از کرم پودر استفاده کرد. بافت کرم پودر مناسب پوست زیرچشم نیست به همین علت باید از کانسیلر بهره ببرید. کانسیلر را دو درجه تیره­تر از رنگ کرم­پودر انتخاب کنید تا به خوبی تیرگی زیر چشم را پوشش دهد. پس از زدن کانسیلر منتظر بمانید تا کمی خشک گردد و بعد مقداری از پودر فیکس را با اسفنج آرایشی یا براش مناسب به زیر چشم بزنید. این پودر باعث می­گردد که خطوط عمیق زیر چشم روی آرایش زیر چشم معین نشوند. پس از این کار باید قسمت­های برجسته و قسمت­هایی که سایه لازم دارد را کانتور کنید. زیر گونه، استخوان فک، دو طرف بینی و قسمت هایی که در انتهای پیشانی و نزدیک محل رویش موها واقع شده است را کانتور کنید و با اسفنج محو کنید.

رژ گونه

آخرین مرحله­ای که برای آرایش پوست باید انجام دهید استفاده از رژ گونه است. رژگونه باعث شاداب و جوان شدن چهره شما می­گردد و زیبایی آرایش را تثبیت می­کند. انواع مختلفی از رژگونه در بازار موجود است و می­توانید مدل های مایع، استیکی و یا پودری رزگونه را امتحان کنید. به برند محصولی که می­خرید توجه کنید. برندهای باکیفیت رژگونه در ایران شامل لدورا، بورژوا، فلورمار و رولوشن هستند که می­توانید از آنها بهره ببرید. رژ گونه را کمی بالاتر از محلی که کانتور کرده­اید بزنید و توجه کنید باید همچنان زیر استخوان گونه قرار بگیرد.

با رعایت نکاتی که گفته شد به برترین شکل پوست خود را آرایش کنید و از این میکاپ لذت ببرید.

نویسنده: سارا اقبالی

منبع: فرارو
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2844

به "نکات صفر تا 100 برای کرم پودر زدن به روش صحیح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات صفر تا 100 برای کرم پودر زدن به روش صحیح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید