عرضه گربه های رباتیک با شخصیت های متفاوت

به گزارش راوه بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، مارس کت که توسط شرکت الفانت رباتیکس فراوری شده، به طور اتوماتیک در محیط اطراف خود حرکت نموده و مانند گربه ها جست و خیز می نماید. برای تسهیل حرکت برای این گربه 16 مفصل مجهز به موتور برقی در نظر گرفته شده است.

عرضه گربه های رباتیک با شخصیت های متفاوت

گربه یادشده در حین راه رفتن، کارهایی مانند بازی، خوابیدن و حتی دفن کردن بعضی اشیا و زباله ها را در زیرزمین به سبک گربه های عادی انجام می دهد.

بر روی بینی این گربه یک دوربین نصب شده تا درک آن از محیط اطراف افزایش یابد. یک سیستم لیزری برای سنجش فواصل، یک میکروفون، یک بلندگو، شش حسگر لمسی و یک ریزپردازنده رایانه ای Raspberry Pi از جمله دیگر امکانات این ربات است.

مارس کت با استفاده از ابزار یادشده، قادر به شناسایی اشیای مختلف است و همچنین از برخورد با موانع اجتناب می نماید. درک و پاسخ دادن به فرامین صوتی نیز به همین شیوه صورت می گیرد.

نکته مهم اینکه هر یک از این گربه های رباتیک بر مبنای شیوه تعامل مالک خود، شخصیت ها و ویژگی های اخلاقی متفاوتی پیدا می نمایند و رفتار و اخلاق آنها در گذر زمان بر همین اساس تغییر می نماید. به عنوان مثال، اگر کاربری زیاد با گربه اش صحبت کند، گربه رباتیک هم به دفعات برای وی میو میو خواهد نمود. لحن و حالت صدای مالک هم در این زمینه تأثیرگذار خواهد بود.

در مجموع این گربه می تواند شش شخصیت متفاوت به خود بگیرد که عبارتند از مشتاق و سرحال در برابر سر به زیر و کناره گیر، پر انرژی در مقابل تنبل و اجتماعی در مقابل خجالتی.

نرم افزار این گربه به شکل متن باز طراحی شده تا کاربران بتوانند بنا بر میل خود امکانات جدیدی به آن اضافه نمایند. باتری مارس کت بعد از یک بار شارژ برای سه ساعت قابل استفاده است. قیمت این ربات که به زودی به بازار می آید 1300 دلار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 225

به "عرضه گربه های رباتیک با شخصیت های متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه گربه های رباتیک با شخصیت های متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید