دیپلماسی واکسن چین

به گزارش راوه بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- همزمان با افزایش مجدد موارد مبتلا به ویروس کرونا در پاکستان، داوطلبان در حال پذیرش تزریق واکسن آزمایشی چینی هستند.

دیپلماسی واکسن چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روزنامه تلگراف، هزاران داوطلب به منظور امتحان واکسنی از تولیدکننده چینی CanSinBio و به عنوان بخشی از توافقی که ظاهراً بنا بر آن پاکستان میلیون ها دوز از واکسن نهایی دریافت می نماید، تحت استخدام درآمده اند.

پاکستان و دیگر کشورها در آسیا و آفریقا عادت به دریافت سرمایه های هنگفت چینی برای ساخت بزرگراه ها، بنادر، خطوط ریلی و نیروگاه ها دارند. حالا همه گیری کووید 19 برای پکن همزمان که در حال استفاده از تخصص پزشکی خود برای تقویت اهداف جهانی است، ابزار جدیدی برای قدرت نرم فراهم نموده است.

تحت این دیپلماسی واکسن، کشورها در حال یاری به دانشمندان چینی با میزبانی از امتحان واکسن در ازای دریافت داروهای نهایی هنگام موجود شدن آن ها هستند.

چین همچنین به یک طرح جهانی مورد حمایت سازمان ملل برای توزیع واکسن کووید 19 پیوسته که مورد اجتناب آمریکا قرار گرفته است.

نظرسنجی اخیر حاکی از ظن عمومی فزاینده نسبت به چین در غرب است که بخشی از آن به اتهامات وارده به چین مبنی بر آن برمی شود که این کشور مراحل اولیه همه گیری کووید 19 را پنهان نموده است.

همچنین تردید فزاینده ای در خصوص ابتکار جاده ابریشم چین و ساخت جاده ابریشم قرن 21 که از آسیا می گذرد، وجود دارد.

با این حال یو جی، همکار ارشد تحقیقاتی درباره چین در اندیشکده چتم هاوس می گوید: برنامه های واکسن چین فرصت جدیدی برای اعتمادسازی به آن می دهد و همچنین مردم خود این کشور را ایمن می نماید.

وی اضافه نمود: از این همه گیری آموختیم که هیچ کشوری به تنهایی نمیتواند اقدام کند، چین به تنهایی نمی تواند کووید 19 را کاملاً حذف کند. موارد وارد شده همواره از کشورهای همسایه چین می آیند. به همین جهت چین در حال اجرا دیپلماسی واکسن است تا به خودش هم یاری کند چرا که اگر همه کشورهای همسایه از این همه گیری خلاص شوند، چین هم امن تر خواهد بود.

امتحان واکسن های کووید 19 چینی در پاکستان، برزیل، روسیه و عربستان سعودی در حال اجرا است. مقامات پاکستانی گفته اند که آن ها در عوض بر اساس اولویت ها، میلیون ها دوز از واکسن نهایی چینی دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1755

به "دیپلماسی واکسن چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلماسی واکسن چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید