دارو هایی که باید در قفسه دارو های خود داشته باشید

به گزارش راوه بلاگ، اگرچه مراجعه به پزشک به هنگام بیماری مهم است؛ اما بعضی مسائل و بیماری ها را می توان با داروهایی که بدون احتیاج به نسخه در داروخانه ها به فروش می رسند، درمان کرد.

دارو هایی که باید در قفسه دارو های خود داشته باشید

1- درد، سردرد و تب

برای این نوع دردها احتیاجی به خرید داروهای قوی نیست. اگر فردی به دوز بالاتری احتیاج داشت، می تواند به جای یک قرص، دو قرص مصرف کند.

آسپیرین: اگرچه آسپیرین در بعضی موارد باعث تحریک معده می شود؛ اما هنوز هم یک مسکن و کاهنده تب محبوب است. افرادی که از دارو های رقیق کنده خون استفاده می نمایند، افرادی که می خواهند عمل جراحی انجام دهند و بعلاوه بچه ها و نوجوانان نباید آسپیرین مصرف نمایند.

استامینوفن: استامینوفن ممکن است یک انتخاب بهتر برای افرادی باشد که نمی خواهند آسپیرین مصرف نمایند. بعلاوه استامینوفن مختص اطفال نیز در داروخانه ها به فروش می رسد.

ایبوپروفن: ایبوپروفن نیز یک مسکن مؤثر و قوی تر از استامینوفن برای بزرگ سالان و نوجوانان 12 سال به بالا است. ایبوپروفن مانند آسپرین ممکن است باعث تحریک معده شود.

2- سرماخوردگی

ضد احتقان: برای سرماخوردگی دو نوع قرص ضد احتقان محبوب به نام پزودوافدرین و فنیل فرین وجود دارد.

3- سرفه

برای سرفه خشک می توانید از دارو هایی که حاوی دکسترومتورفان هستند، استفاده کنید. اگر سرفه شما همراه با خلط است، از داروهایی که حاوی گایافنازین هستند، استفاده کنید.

4- آلرژی و حساسیت

آنتی هیستامین ها: دیفن هیدرامین، کلرفنیرامین و کلماستین همه عطسه و آبریزش بینی را از بین می برند و باعث خواب آلودگی می شوند؛ اما لوراتادین خواب آور نیست.

قطره چشمی: قطره هایی که حاوی یک آنتی هیستامین و یک ضد احتقان هستند، می توانند خارش چشم را تسکین دهند.

5- مسائل گوارشی

قرص کربنات کلسیم: سوزش سر دل زمانی رخ می دهد که اسید معده به سمت بالا برمی شود و موجب تحریک مری می شود. این دارو ها به طور موقت اسید معده را خنثی می نمایند و بعلاوه کلسیم که در رژیم غذایی بسیاری از مردم به ندرت یافت می شود را فراهم کند.

6- خارش های پوستی و گزش حشرات

لوسیون کالامین: این مایع صورتی رنگ، خارش بثورات و گزش حشرات را تسکین می دهد.

کرم آنتی هیستامین: از کرم های آنتی هیستامین برای تسکین خارش شدید استفاده کنید. بعلاوه می توانید از کرم هایی که ترکیب کالامین و یک آنتی هیستامین دارند، استفاده کنید.

کورتیزون: یک کرم یا پماد 1 درصد کورتیزون ممکن است خارش های مداومی را مداوا کند که با کرم های مذکور تسکین نمی یابند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2917

به "دارو هایی که باید در قفسه دارو های خود داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارو هایی که باید در قفسه دارو های خود داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید