تصاویر ، هجوم مردم چین به سایت های گردشگری ، نگرانی مقامات بهداشتی

به گزارش راوه بلاگ، تعداد زیادی از مردم چین در تعطیلات آخر هفته این کشور به سایت های محبوب گردشگری و شهرهای عظیم چین سفر کردند؛ این در حالیست که مقامات بهداشتی درباره اینکه خطر ابتلا به ویروس کرونا هنوز وجود دارد هشدار داده اند.

تصاویر ، هجوم مردم چین به سایت های گردشگری ، نگرانی مقامات بهداشتی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرنگاران - فاطمه عباسی: سی ان ان با انتشار تصاویر کوهستان پارک هوآنگ شان در استان آنهویی چین در روز شنبه 4 آوریل (16 فروردین) نشان داد که هزاران نفر از مردم در حالیکه بیشتر آنها با ماسک صورت خود را پوشانده اند، پس از ماه ها محدودیت سفر و اقدامات سخت گیرانه، در این پارک حاضر شده اند.

عجله مردم برای ورود به این مکان گردشگری پرطرفدار آنقدر زیاد بود که کمی قبل از ساعت هشت صبح مسئولان پارک با صدور اطلاعیه ای اعلام کردند که ظرفیت روزانه 20،000 نفر این مکان تکمیل شده و امکان حضور بازدیدنمایندگان جدید وجود ندارد! صدور چنین اطلاعیه ای اقدامی غیرمعمول بود.

در همین حال، در شانگهای، آبشار معروف باند پس از گذراندن چندین هفته بی رونق و متروک، بار دیگر مملو از گردشگران شد. به نظر می رسد بسیاری از رستوران های این شهر احتیاج به رزرو دارند و با تراکم مشتری روبرو شده اند.

اتفاق مشابهی در پکن پایتخت چین رخ داد و افراد محلی به پارک ها و فضاهای باز هجوم بردند. بازگشت ناگهانی حالت عادی به زندگی روزمره مردم، پس از بیش از سه ماه از گزارش اولین ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان، مردم را هیجان زده نموده است.

حضور آزادانه مردم چین در شهرها و اماکن گردشگری پس از ماه ها قرنطینه نگرانی هایی را درباره ظهور موج سوم شیوع پدید آورده است

بر اساس گزارش های دولتی، در هفته های اخیر میزان ابتلا به عفونت بسیار کاهش یافته است اما در حالی که دولت به تدریج روال زندگی را به حالت عادی خود برمی گرداند، کارشناسان بهداشت چین از مردم خواستند که همچنان به احتیاط عمل نمایند.

ژنگ گوان، اپیدمیولوژیست مسئول در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین به روزنامه بهداشت تایمز گفت که هنوز به انتها این بیماری همه گیر نرسیده اند. وی گفت: چین به انتها راه نرسیده، اما وارد مرحله جدیدی شده است.

کارشناسان دیگری نیز نسبت به لزوم عدم تجمع مردم هشدار دادند و از آنها خواستند از حضور در اجتماعات پرهیز نمایند. با وجود کاهش موارد ابتلای جدید و سختی گذراندن ماه های متوالی در قرنطینه، نگرانی ها در خصوص موج سوم شیوع جدی است.

یوئن کووک یونگ ، اپیدمیولوژیستی از هنگ کنگ به ضرورت رعایت احتیاط تا تثبیت شرایط و انجام آزمایش های کافی درباره موارد ضعیف ابتلا که زنجیره گسترش بیماری را سرعت بخشیده بود، توضیح داد و اضافه نمود ضروری است با خوش بینی به خطر شیوع دوباره بیماری دامن زده نشود.

ویروس کرونای جدید از اواخر سال گذشته میلادی در ووهان چین ظاهر شد و تا کنون بیش از دویست کشور دنیا را درگیر بحران نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 679

به "تصاویر ، هجوم مردم چین به سایت های گردشگری ، نگرانی مقامات بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، هجوم مردم چین به سایت های گردشگری ، نگرانی مقامات بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید