بر اساس گروه خونی چه غذاهایی بخوریم؟

به گزارش راوه بلاگ، بر اساس گروه های خونی می توان نوع تغذیه و خوراک هر شخصی را مشخص کرد گروه خونی با توانایی بدن در هضم غذاها در ارتباط است بنابراین هر گروه خونی مشخص می نماید که هر شخص باید چه نوع غذاهایی را استفاده کند تا زندگی سالمی داشته باشد. این نظریه توسط دکتر پیتر جی. د. آدامو ارائه شده است اما تا کنون هیچ گونه تحقیقات و شواهد علمی آن را اثبات نکرده است.

بر اساس گروه خونی چه غذاهایی بخوریم؟

گروه خونی A

کسانی که دارای گروه خونی A هستند رژیم سبزیجات پیشنهاد شده است. گفته شده است کسانی که دارای این گروه خونی هستند سطج اسیده معده پایینی دارند و نمی توانند چربی و پروتئین های حیوانی را به خوبی هضم نمایند. به همین دلیل به آن ها پیشنهاد می گردد که میوه، سبزیجات و غلات مصرف نمایند. مهم است که این غذاها تازه و ارگانیک و بدون افزودنی باشند.

گروه خونی B

در کتاب دکتر پیتز جی. د. آدامو کسانی که دارای گروه خونی B هستند همه چیزخوار هستند. بنابراین می توانند هر نوع غذایی را هضم نمایند. غذاهایی مثل ذرت، گندم، گوجه فرنگی و بادام زمینی باعث اضافه وزن، خستگی و افت قند خون می گردد. یکی دیگر از غذاهایی که این گروه خونی نبایند بخورند گوشت مرغ است زیرا باعث سکته و اختلالات ایمنی در بدن می گردد. پس بهتر است به جای گوشت مرغ از گوشت بره بهره ببرید.

گروه خونی AB

گروه خونی AB از گروه های کمیاب است و ترکیبی است که از دو گروه خونی A و B به ارث می رود. کسانی که دارای این گروه خونی هستند مثل گروه A سطح اسید معده پایینی دارند اما سازگاری آن ها با گوشت مثل گروه B است. تخم مرغ، غذاهای دریایی و سبزیجات برگ دار برای این گروه خونی مناسب است.

گروه خونی O

کسانی که دارای این گروه خونی هستند سطح اسید معده بالایی دارند و می توانند هم چربی ها و هم پروتئین های حیوانی را به خوبی هضم نمایند. به همین دلیل یک رژیم سرشار از پروتئین همراه با گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه ها برای آن ها مناسب است. کربوهیدرات هایی مثل غلات و حبوبات به عنوان چربی در سیستم بدن این گروه های خونی ذخیره می گردد. پس اگر در این گروه خونی هستید سعی کنید این غذاها را نخورید.

طبق تحقیقاتی که در سال 2014 در این زمینه انجام شد کسانی که این برنامه های غذایی را رعایت کردند از سلامت بیشتری برخوردار شدند اما این پیشرفت هیچ ارتباطی با گروه های خونی آن ها نداشت. تمام برنامه هایی که در این مطلب اشاره شد تاثیر زیادی در سلامت بدن دارند و بهتر است با ورزش همراه باشند.

منبع: بدونیم
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1498

به "بر اساس گروه خونی چه غذاهایی بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر اساس گروه خونی چه غذاهایی بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید