بِبِک، زیباترین محله استانبول

به گزارش راوه بلاگ، قرار است روزتان را با صبحانه ای دلچسب در یکی از اسکله های تنگه بسفر شروع کنید. منظره دریا و عمارت های باشکوه اطراف خیره کننده اند؛ صبحانه مقوی ترکی شما را برای ادامه روز آماده می نماید. روزی که قرار است، از عمارتی زیبا بازدید کنید، در سواحل بسفر قدم بزنید، از بوتیک های لوکس بازدید کنید و در کافه ای دنج نفسی تازه کنید: همان روزی که می توانید در محله ببک بگذرانید.

بِبِک، زیباترین محله استانبول

محله ببک کجاست؟

ببک نام محله ای در منطقه بشیکتاش است. می گویند قدمت این محله به قرن ها پیش، زمانی که ماهیگیران یونانی اینجا زندگی می کردند، می رسد. در خصوص دلیل نام گذاری این منطقه اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ فقط می دانیم ببک به معنای کودک است. بیشتر ساکنان این منطقه را مسلمانان، انگلیسی ها، فرانسوی ها و آمریکایی ها تشکیل می دهند.

محله ببک چرا خاص است؟

منظره فوق العاده و آب و هوای ییلاقی محله ببک در گذشته های دور مورد توجه حاکمان عثمانی نهاده شد. آن ها ساختمان های باشکوهی در این منطقه ساختند که متاسفانه اثر زیادی از آن ها دیده نمی گردد. امروزه نیز این محله میان مردم استانبول بسیار پرطرفدار است. چهره های معروف ترک از جمله خوانندگان و هنرپیشگان ترک در محله ببک زندگی می نمایند. مردم این شهر برای گذراندن تعطیلات به این محله می روند. در کنار تنگه بسفر پیاده روی می نمایند، در اسکله های آن صبحانه می خورند و عکسی ماندگار ثبت می نمایند.

در محله ببک چه می بینیم؟

جاذبه های این منطقه بی شمارند؛ پارک شهر، تنگه بسفر، عمارت کنسول گری مصر، کافه ها و مراکز خرید گوشه ای از جذابیت های این محله است که در زیر آن را توضیح می دهیم.

پارک شهری ببک: درختان و گیاهان کهن سال و رنگارنگ پارک شهر ببک تماشایی هستند. قدم زدن روی سنگ فرش ها و تماشای منظره ها آن از خاطرتان نمی رود. کنسولگری مصر جاذبه دیگری است که در این محله باید ببینید.

کنسولگری مصر: معماری ایتالیایی، طرح عمارت با شکوه کنسولگری مصر را ریخت. اغراق نیست اگر بگوییم این عمارت در ساحل بسفر هم چون نگینی می درخشد. البته فقط اجازه بازدید از فضای بیرونی این عمارت را خواهید داشت.

تنگه بسفر: این تنگه دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول را به هم متصل می نماید. سوار کشتی های این تنگه بشوید و جاذبه های مهم استانبول و ساختمان های آسیایی و اروپایی این شهر را ببینید.

کافه های محله ببک: کافه و رستوران های محله ببک در میان مردم استانبول و گردشگران بسیار پر طرفدارند. بعضی از این کافه ها مانند کافه ببک کاهوِسی در کنار ساحل، فضای بی نظیری دارند. از دیگر کافه های معروف محله ببک می توان به کافه مانگری اشاره نمود. خوردن صبحانه سنتی ترکی و یک فنجان قهوه ترک در کافه از خاطرتان نخواهد رفت. در استانبول اگر می خواهید، از برترین شیرینی های این شهر بچشید باید سراغ این محله را بگیرید؛ شیرینی سرای Bebek Badem Ezmecisi از برترین شیرینی سراهای استانبول است که در محله ببک واقع شده.

مراکز خرید محله ببک: یکی از دلایل معروفیت محله ببک مراکز خرید و بوتیک های آن است. بعد از یک گشت و گذار حسابی، ملاقات از مراکز خرید معروف می تواند روزتان را کامل کند. یکی از این مراکز معروف TRU نام دارد. در این مرکز خرید، علاوه بر برترین برندهای روز جهان، می توانید از امکانات گسترده آن استفاده کنید. به بوتیک شیک midnight express نیز سری بزنید تا خریدی لوکس را تجربه کنید.

برای رسیدن به این محله می توانید از مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی استانبول یاری بگیرید.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2944

به "بِبِک، زیباترین محله استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بِبِک، زیباترین محله استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید